Verkouden carburateur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blauwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Verkouden carburateur

Bericht: # 94263Bericht Blauwtje »

Ik had dus een tijdje geleden last van een stotterende motor bij het handhaven van mijn snelheid. De oplossing zou liggen in het smoren van de carburateur (luchtfilter eraf, gas geven en met een doek de zaak smoren, niet laten afslaan). Dat heb ik gisteren maar eens gedaan. Gevolg, een (zak-) doek met gele en zwarte smurrie. Nu het snot eruit gehoest is loopt'tie een stuk beter. Is er enig idee waarom mijn 4'tje zo verkouden is geworden? Kan ik er wat aan doen om het te voorkomen? (hoestdrank in de benzine, ik hoor wel eens over die toevoegingen aan benzine die de motor schoon zouden maken)
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 94267Bericht Neeelz »

Het was een tip van Paul volgens mij, dus RTGTXCadillacBomb4CarburateuradviesAutomaat: kom der is in!
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 94268Bericht GijSsie »

Mijn zegje: Lijkt op de mayo waar willem eens over schreef dat ontstaat volgens mij als je alleen kleine afstanden aflegt en je motor niet echt warm word.

Maarja correct my if i'm wrong
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Blauwtje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma okt 04, 2004 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Bericht: # 94270Bericht Blauwtje »

Ik ga elke dag met de 4 naar mijn werk. Utrecht-Amsterdam, ongeveer 35 kilometer enkele reis. Beter voor de motor als ik wat omrij? :wink:
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 94278Bericht R4F6GTX Automaat »

Nou zeg, zit ik een weekendje aan zee, kunnen ze me weer niet missen...
Maar ach, de zee heb nog steeds niet gezien dus kom ga strax wel weer naar huis... :P

Die poetsdoek-op-de-carburateur-truuk is omdat er dan ergens een klein vuiltje in de weg zit dat je zo met de zuigkracht van de motor-op-volgas door die carburateur heenzuigt. Zie het als een heel krachtige stofzuiger. Je kan in plaats van dit ook de hoofdsproeier er uit halen maar dan moet de carburateur er van af want die zit langs de onderkant; veel meer werk dus. Goed mogelijk dat na enkele keren poetsdoekzuigendinges het vuiltje weg is, opgeslokt door de motor en via de uitlaat per luchtpost verzonden is, maar het kan ook zijn dat het net te groot is om niet door het gat van de sproeier te passen, dan zit het nog ergens waar het wel weer een keer terugkomt en de boel weer afsluit. Dus raadzaam om toch ooit die carb uit elkaar te halen en goed schoon te maken. Of een poetsdoek meenemen...

(ps: ergens een bakkie doen onderweg tussen de Bollenstreek en 't zonnige zuiden?)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie