stoelen herbekleden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Contacteer:
stoelen herbekleden
De stof van de stoelen van mijn 1976 TL is op. Aangezien dit soort zetels in het magazijn zeldzaam is, wil ik ze herbekleden. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat zou het kosten?
En nee, ik wil geen stoelen uit R16s, kuipstoelen, hoofdsteunen etc. Just the old stuff.
En nee, ik wil geen stoelen uit R16s, kuipstoelen, hoofdsteunen etc. Just the old stuff.
Ga zelf even een patroontje maken en een beetje knippen en naaien dan heb je zo voor geen geld weer mooie stoelen....
niet heel erg ingewilkkeld ofzo...ga ik ook doen. heb eens even goed gekeken hoe het in mekaar zit en da is echt zelft makkelijk te doen (of laat je moeder ofzo het doen
succes
niet heel erg ingewilkkeld ofzo...ga ik ook doen. heb eens even goed gekeken hoe het in mekaar zit en da is echt zelft makkelijk te doen (of laat je moeder ofzo het doen

succes
Vrrrrrroem....
-
Ik heb geen gouden tip maar denk dat de prijs van professioneel werk zeker in de honderden euro's zal lopen, en dat het niet makkelijk zelf te doen is. Of je moet echt heel handig zijn met de naaimachine.
Opnieuw bekleden blijft toch meestal voorbehouden aan de wat exclusievere auto's.
Opnieuw bekleden blijft toch meestal voorbehouden aan de wat exclusievere auto's.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
- Hanz
- Contacteer:
Nou, het lijkt toch te gaan gebeuren. Een paar tientjes aan stof, de oude skai kan hergebruikt worden, en een euro of 100 voor een bedrijf dat normaal kleren repareert en dat dit ook wel zag zitten. De eerste stoel is klaar, zag er best OK uit (had wel de sierstiksels vergeten, grrrr).
In het skai zitten trouwens wel een paar kleine scheurtjes, weet iemand hoe je dat het beste kan repareren? Ik dacht er gewoon een stukje skai of zo tegenaan te plakken aan de achterkant, maar met wat voor lijm? Iemand tips?
En nu ik toch aan het plakken sla, weet iemand of het spul van onderstaande foto ergens te krijgen is? (bedankt Tio Bueno voor het maken van de foto) Dit is het spul dat op mijn hoedenplank geplakt zou moeten zitten. Het is een soort schuim van 0.5cm dik, met een plastic of zeil-achtig laagje erop.

In het skai zitten trouwens wel een paar kleine scheurtjes, weet iemand hoe je dat het beste kan repareren? Ik dacht er gewoon een stukje skai of zo tegenaan te plakken aan de achterkant, maar met wat voor lijm? Iemand tips?
En nu ik toch aan het plakken sla, weet iemand of het spul van onderstaande foto ergens te krijgen is? (bedankt Tio Bueno voor het maken van de foto) Dit is het spul dat op mijn hoedenplank geplakt zou moeten zitten. Het is een soort schuim van 0.5cm dik, met een plastic of zeil-achtig laagje erop.

-
Dat is niet gek als het voor zo'n prijs weer netjes wordt. Uiteindelijk was ik nog voorzichtig in het vorige bericht, als je dit draadje leest komen er hele andere bedragen voorbij: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186078.
Een zo sterk mogelijke lijm lijkt me aan te bevelen. Het is best lastig om gescheurde stukjes skai weer blijvend aan elkaar te krijgen en achteraf kun je er niet meer bij.
Een zo sterk mogelijke lijm lijkt me aan te bevelen. Het is best lastig om gescheurde stukjes skai weer blijvend aan elkaar te krijgen en achteraf kun je er niet meer bij.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
- Hanz
- Contacteer:
Bij mij valt het gelukkig wel mee met het erbij kunnen; het zitvlak en de leuning zijn helemaal van stof, en het skai zit alleen aan de zijkant en daar kan je vrij makkelijk achter komen.
En ja, best wel duur wat die Citroën-lui allemaal met hun stoelen uithalen. Die van mij worden misschien niet fabrieks-nieuw maar desalniettemin zeer acceptabel.
En ja, best wel duur wat die Citroën-lui allemaal met hun stoelen uithalen. Die van mij worden misschien niet fabrieks-nieuw maar desalniettemin zeer acceptabel.
- Boerammetje
- Contacteer: