stoelen herbekleden

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Hanz
Contacteer:

stoelen herbekleden

Bericht: # 94223Bericht Hanz »

De stof van de stoelen van mijn 1976 TL is op. Aangezien dit soort zetels in het magazijn zeldzaam is, wil ik ze herbekleden. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat zou het kosten?
En nee, ik wil geen stoelen uit R16s, kuipstoelen, hoofdsteunen etc. Just the old stuff.
Neeelz

Bericht: # 94224Bericht Neeelz »

Qua kosten heb ik geen idee. Ik weet dat in Leidschendam het volgende bedrijf zit.

Incar Automeubelstoffeerderij VOF
Venestraat 119, Leidschendam
Tel 070 3176444
Een quatrelle is het wel!
FuZziE

Bericht: # 94248Bericht FuZziE »

Ga zelf even een patroontje maken en een beetje knippen en naaien dan heb je zo voor geen geld weer mooie stoelen....

niet heel erg ingewilkkeld ofzo...ga ik ook doen. heb eens even goed gekeken hoe het in mekaar zit en da is echt zelft makkelijk te doen (of laat je moeder ofzo het doen ;)

succes
Vrrrrrroem....
RVIER

hoezen

Bericht: # 94260Bericht RVIER »

ik kan ook nog wel 4 skai (eventueel leer) hoezen voor de voorstoelen gebruiken.

een nieuw project voor een ROC?

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-Trelleur-

Bericht: # 94316Bericht -Trelleur- »

Ik heb geen gouden tip maar denk dat de prijs van professioneel werk zeker in de honderden euro's zal lopen, en dat het niet makkelijk zelf te doen is. Of je moet echt heel handig zijn met de naaimachine.
Opnieuw bekleden blijft toch meestal voorbehouden aan de wat exclusievere auto's.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 95491Bericht Hanz »

Nou, het lijkt toch te gaan gebeuren. Een paar tientjes aan stof, de oude skai kan hergebruikt worden, en een euro of 100 voor een bedrijf dat normaal kleren repareert en dat dit ook wel zag zitten. De eerste stoel is klaar, zag er best OK uit (had wel de sierstiksels vergeten, grrrr).

In het skai zitten trouwens wel een paar kleine scheurtjes, weet iemand hoe je dat het beste kan repareren? Ik dacht er gewoon een stukje skai of zo tegenaan te plakken aan de achterkant, maar met wat voor lijm? Iemand tips?

En nu ik toch aan het plakken sla, weet iemand of het spul van onderstaande foto ergens te krijgen is? (bedankt Tio Bueno voor het maken van de foto) Dit is het spul dat op mijn hoedenplank geplakt zou moeten zitten. Het is een soort schuim van 0.5cm dik, met een plastic of zeil-achtig laagje erop.
Afbeelding
-Trelleur-

Bericht: # 95498Bericht -Trelleur- »

Dat is niet gek als het voor zo'n prijs weer netjes wordt. Uiteindelijk was ik nog voorzichtig in het vorige bericht, als je dit draadje leest komen er hele andere bedragen voorbij: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186078.
Een zo sterk mogelijke lijm lijkt me aan te bevelen. Het is best lastig om gescheurde stukjes skai weer blijvend aan elkaar te krijgen en achteraf kun je er niet meer bij.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 95520Bericht Hanz »

Bij mij valt het gelukkig wel mee met het erbij kunnen; het zitvlak en de leuning zijn helemaal van stof, en het skai zit alleen aan de zijkant en daar kan je vrij makkelijk achter komen.
En ja, best wel duur wat die Citroën-lui allemaal met hun stoelen uithalen. Die van mij worden misschien niet fabrieks-nieuw maar desalniettemin zeer acceptabel.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 95524Bericht brecht »

Hoi Hanz,

Schuim bij een modelbouw winkel kopen, dan zelf de stof er op lijmen?
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 95526Bericht Hanz »

brecht schreef:Schuim bij een modelbouw winkel kopen, dan zelf de stof er op lijmen?
Misschien maar eens proberen ja. Trouwens ook nog dat witte spulletje zien te vinden.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 95528Bericht brecht »

welk witte spulletje? de bekleding?
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 95530Bericht Hanz »

Die ja. Heeft in de verte wel iets wel van dat spul waarvan oude hemeltjes zijn gemaakt, maar met een ander motiefje.
GijSsie

Bericht: # 95670Bericht GijSsie »

Ik wil mijn stoelen ook opnieuw bekleden, plan is om alleen de gescheurde stukken te vervangen. Weet iemand een adresje voor zwart skaileer dat in Savane's heeft gezeten?

Hanz ben jij mischien iets tegengekomen?
Savane 1993 =D
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 95671Bericht Hanz »

neuh.... hoe ziet Savane-skai eruit?
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 95672Bericht Boerammetje »

In Utrecht is er 's zaterdagsochtends stoffenmarkt. Zwart Plein-Air-kettingbekledingsskai had men daar wel op voorraad. Zou je als surrogaat kunnen gebruiken. Denk overigens dat ik nog wel wat heb, hoe groot zijn de gaten? Kan het zaterdag meenemen uit Gilze.
Plaats reactie