Pagina 1 van 2
Geplaatst: ma nov 05, 2007 9:57 pm
door otogazzi
Geplaatst: di nov 06, 2007 10:34 am
door Willem de Zwijger
De smaragd gaat weer fonkelen.
Een paar vragen:
- Dat binnenscherm inzetstuk heb je op die foto met klemmen vastzitten op het oude deel, je hebt toch wel het deel onder het inzetstuk weggeslepen en het inzetstuk er kops ingelast ? Dubbele plaat daar roest als een gek (weet ik uit ervaring).
- Was de balk achter dat slechte driekhoekje (foto 7) nog wel goed ? Of al eerder gerepareerd ?
- Wat dat achterraampje links iets te snel gemonteerd ? Het lijkt alsof je daar nog moet spuiten.
spuitbus
Geplaatst: di nov 06, 2007 10:53 am
door Jan
otogazzi
Goed bezig zeg,waar laat jij je de lak spuitbus maken kleur komt goed overeen.
Gr Jan
Geplaatst: di nov 06, 2007 6:52 pm
door Dirk R4Gendarmerie
voor enkele clubleden is het kennelijk erg moeilijk gewoon eens een compliment te geven over andermans inspanningen ten aanzien van ons geliefde automobiel!
Nou ik vind het allemaal super wat je aan je auto gedaan hebt.
Vooral zo doorgaan!!
grijs object
Geplaatst: di nov 06, 2007 6:55 pm
door RVIER
@ ottogazi
wat is dat grijze ronde object dat met 2 bouten vastzit tegen het schutbord? (foto3)
In je fotorapportage over de achterbrug klem je de remslangen af met een tang. Wat vind je daar nu zelf van als je daar zo op terugkijkt?
succes verder
Fons
Geplaatst: di nov 06, 2007 7:06 pm
door Le Car
Fons die tangen zijn speciale van kunstof voor remleidingen.
De verf komt van spectrum verf.
oa Willem de Zwijger en ATE-1 hebben hier ook goede ervaringen mee.
De schermen zijn inderdaad kops of stuiks ingelast ,afgebraamd, met zinkspay ingespoten, naden kit erover,primer er over,steenslag spray erover (wielkant) en daarna tectyl aan de binnenkant wielkast.
Moet wel ff goed gaan lijkt me.
Raampje is idd niet helemaal goed gegaan,plamuurlaagje liet los.
Naw door 2 merken primer en filler die elkaar "bijten". Holtz en motip gaan niet samen
Michiel
Re: grijs object
Geplaatst: di nov 06, 2007 8:30 pm
door otogazzi
Dirk R4Gendarmerie schreef:voor enkele clubleden is het kennelijk erg moeilijk gewoon eens een compliment te geven over andermans inspanningen ten aanzien van ons geliefde automobiel!
Nou ik vind het allemaal super wat je aan je auto gedaan hebt.
Vooral zo doorgaan!!
Ach Dirk, Ik zag de 'kritiek' meer als opbouwend hoor. Maar bedankt voor je complimenten
Overigens zijn de complimenten hier ook voor le Car want alleen zou ik het ook niet voor elkaar krijgen.
RVIER schreef:@ ottogazi
wat is dat grijze ronde object dat met 2 bouten vastzit tegen het schutbord? (foto3)
succes verder
Fons
Dat 'grijze dingetje'is volgens mij iets van het oude alarm wat er ooit door de vorige eigenaar is ingebouwd. Het alarm doet het overigens niet.
en bedankt voor het succes wensen... want hij is nog niet klaar.
RVIER schreef:
In je fotorapportage over de achterbrug klem je de remslangen af met een tang. Wat vind je daar nu zelf van als je daar zo op terugkijkt?
huh wat ik daar nu na ruim twee jaar van vind? Nou eigenlijk wel een handig ding om de remslang mee dicht te knijpen, ligt prettig in de hand, mooie kleur. etcetera. maar dat bedoel je denk ik niet?

Geplaatst: do nov 08, 2007 10:16 pm
door otogazzi
En voor diegene die dachten dat het niet goed zou komen
En voor nu ook de voorbalk maar een fatsoenlijk kleurtje gegeven:

Geplaatst: za nov 10, 2007 10:17 am
door Neeelz
Kijk, zo hoort het! Ik vind het er netjes uitzien hoor!
Geplaatst: za nov 10, 2007 11:07 am
door lesmagnacs
Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!!

) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
Geplaatst: za nov 10, 2007 1:20 pm
door otogazzi
lesmagnacs schreef:Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!!

) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
tja de onderkant..... alles op z'n tijd
Weet niet of het standaard vanaf een bepaald moment is.
Weet wel dat die van de F6 breder is dan die van een GTL.
Heb (naast het hemeltje) nog een exemplaar liggen.
Geplaatst: za nov 10, 2007 1:36 pm
door Roen
lesmagnacs schreef:Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!!

) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
ik ken je enkel zeggen dat op mijn 4tje (een TL ??) van '88 er zo'n ding zit.
carterplaat
Geplaatst: za nov 10, 2007 1:45 pm
door RVIER
@ ottogazi
Goede reactie op de klemmen! Je begrijpt precies wat ik bedoel
"Het is eigenlijk best handig" .........maar het hoort eigenlijk niet
Klemmen van slangen is riskant ivm met het beschadigen van de hechting van wapaingkoorden en het rubber. Het volume remvloeistof dat je bespaart is minimaal
Als je de achteras eronderuit hebt kun je net zo goed alle remledingen wegnkippen (minimaal tot aan de remdrukbegrenzer), en er nieuwe opzetten. De remdrukbegrenzer kun je dan ook nog even opfrissen/gangbaar maken.
@lesmagnacs
de beschermplaat zit er volgens de documentatie van renault al sinds 1964 onder. Op de foto is de gebruikelijk dunne (<1 mm) plaat. Er zijn ook veel zwaardere (2-3 mm) en bredere typen die bv in frankrijk onder die van de post werden geschroefd en later ook onder de Rodeo's.
Ik denk dat ze vaak niet worden teruggeplaatst omdat bv de plaatschroeven waarmee ze vastzitten lam zijn.
Ook de dunne plaat beschermt eigenlijk best goed, als je wat raakt schuift de auto omhoog ipv dat je de verschellingsbak of de voorste motorophanging vernielt.
vr gr Fons
Geplaatst: za nov 10, 2007 2:30 pm
door lesmagnacs
Grappig, de viertjes die hier uit elkaar zijn gehaald varieren van '79 tot eind '83. Op niet één zat zo'n plaat dus ik denk dat ze er gewoon na een servicebeurt zijn afgelaten.
tja de onderkant..... alles op z'n tijd
Weet niet of het standaard vanaf een bepaald moment is.
Weet wel dat die van de F6 breder is dan die van een GTL.
Heb (naast het hemeltje) nog een exemplaar liggen.
Hoi ottogazi laat er maar naast liggen !!! Ik stuur je een PM
Re: carterplaat
Geplaatst: za nov 10, 2007 6:37 pm
door otogazzi
RVIER schreef:@ ottogazi
Goede reactie op de klemmen! Je begrijpt precies wat ik bedoel
"Het is eigenlijk best handig" .........maar het hoort eigenlijk niet
Klemmen van slangen is riskant ivm met het beschadigen van de hechting van wapaingkoorden en het rubber. Het volume remvloeistof dat je bespaart is minimaal
Als je de achteras eronderuit hebt kun je net zo goed alle remledingen wegnkippen (minimaal tot aan de remdrukbegrenzer), en er nieuwe opzetten. De remdrukbegrenzer kun je dan ook nog even opfrissen/gangbaar maken.
vr gr Fons
Maar die hadden we net een half jaar daarvoor compleet gangbaar en netjes gemaakt enveals alle leidingen, dus dan is doorknippen een beetje zonde......