aanlasdeel voorscherm en ander carrosseriewerk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 93926Bericht otogazzi »

En zo komt de achterbrug onze 4 zomaar weer eens voorbij:
Afgelopen weken de voorkant, linksachter bij het raam en een stuk bodem onderhanden genomen.
De foto’s spreken voor zich denk ik:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zal als ik van de week in de gelegenheid ben een paar foto’s van de achterbalken maken, zoals ze NU zijn. Ze zien er na ruim twee jaar nog steeds strak en gezond uit!
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93934Bericht Willem de Zwijger »

De smaragd gaat weer fonkelen.
Een paar vragen:
- Dat binnenscherm inzetstuk heb je op die foto met klemmen vastzitten op het oude deel, je hebt toch wel het deel onder het inzetstuk weggeslepen en het inzetstuk er kops ingelast ? Dubbele plaat daar roest als een gek (weet ik uit ervaring).
- Was de balk achter dat slechte driekhoekje (foto 7) nog wel goed ? Of al eerder gerepareerd ?
- Wat dat achterraampje links iets te snel gemonteerd ? Het lijkt alsof je daar nog moet spuiten.
Jan
Berichten: 238
Lid geworden op: do aug 01, 2002 2:00 am

spuitbus

Bericht: # 93936Bericht Jan »

otogazzi
Goed bezig zeg,waar laat jij je de lak spuitbus maken kleur komt goed overeen.

Gr Jan
Dirk R4Gendarmerie
Berichten: 157
Lid geworden op: di okt 10, 2006 8:59 pm
Locatie: Enschede

Bericht: # 93943Bericht Dirk R4Gendarmerie »

voor enkele clubleden is het kennelijk erg moeilijk gewoon eens een compliment te geven over andermans inspanningen ten aanzien van ons geliefde automobiel!
Nou ik vind het allemaal super wat je aan je auto gedaan hebt.
Vooral zo doorgaan!!
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

grijs object

Bericht: # 93944Bericht RVIER »

@ ottogazi

wat is dat grijze ronde object dat met 2 bouten vastzit tegen het schutbord? (foto3)

In je fotorapportage over de achterbrug klem je de remslangen af met een tang. Wat vind je daar nu zelf van als je daar zo op terugkijkt?

succes verder

Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 93945Bericht Le Car »

Fons die tangen zijn speciale van kunstof voor remleidingen.

De verf komt van spectrum verf.
oa Willem de Zwijger en ATE-1 hebben hier ook goede ervaringen mee.

De schermen zijn inderdaad kops of stuiks ingelast ,afgebraamd, met zinkspay ingespoten, naden kit erover,primer er over,steenslag spray erover (wielkant) en daarna tectyl aan de binnenkant wielkast.
Moet wel ff goed gaan lijkt me.

Raampje is idd niet helemaal goed gegaan,plamuurlaagje liet los.
Naw door 2 merken primer en filler die elkaar "bijten". Holtz en motip gaan niet samen

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: grijs object

Bericht: # 93946Bericht otogazzi »

Dirk R4Gendarmerie schreef:voor enkele clubleden is het kennelijk erg moeilijk gewoon eens een compliment te geven over andermans inspanningen ten aanzien van ons geliefde automobiel!
Nou ik vind het allemaal super wat je aan je auto gedaan hebt.
Vooral zo doorgaan!!

Ach Dirk, Ik zag de 'kritiek' meer als opbouwend hoor. Maar bedankt voor je complimenten :wink:
Overigens zijn de complimenten hier ook voor le Car want alleen zou ik het ook niet voor elkaar krijgen.




RVIER schreef:@ ottogazi

wat is dat grijze ronde object dat met 2 bouten vastzit tegen het schutbord? (foto3)

succes verder

Fons

Dat 'grijze dingetje'is volgens mij iets van het oude alarm wat er ooit door de vorige eigenaar is ingebouwd. Het alarm doet het overigens niet.

en bedankt voor het succes wensen... want hij is nog niet klaar.
RVIER schreef:
In je fotorapportage over de achterbrug klem je de remslangen af met een tang. Wat vind je daar nu zelf van als je daar zo op terugkijkt?
huh wat ik daar nu na ruim twee jaar van vind? Nou eigenlijk wel een handig ding om de remslang mee dicht te knijpen, ligt prettig in de hand, mooie kleur. etcetera. maar dat bedoel je denk ik niet? :lol: :roll:
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 94014Bericht otogazzi »

En voor diegene die dachten dat het niet goed zou komen :wink:

Afbeelding

En voor nu ook de voorbalk maar een fatsoenlijk kleurtje gegeven:

Afbeelding
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 94039Bericht Neeelz »

Kijk, zo hoort het! Ik vind het er netjes uitzien hoor!
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 94040Bericht lesmagnacs »

Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!! :lol: ) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 94041Bericht otogazzi »

lesmagnacs schreef:Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!! :lol: ) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
tja de onderkant..... alles op z'n tijd :wink:
Weet niet of het standaard vanaf een bepaald moment is.
Weet wel dat die van de F6 breder is dan die van een GTL.
Heb (naast het hemeltje) nog een exemplaar liggen.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 94042Bericht Roen »

lesmagnacs schreef:Mooi, ziet er netjes uit !!! (Nu de onderkant ook nog !!!! :lol: ) Vraagje: Ik zie bij de laatste foto zo'n mooi schut/beveiligingsblad zitten om het carter te beschermen. Ik heb nu hier drie 4tjes gesloopt, maar bij niet ééntje zat zo'n blad. Is dat optioneel geweest, of vanaf een bepaalde produktiedatum ??
ik ken je enkel zeggen dat op mijn 4tje (een TL ??) van '88 er zo'n ding zit.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

carterplaat

Bericht: # 94043Bericht RVIER »

@ ottogazi
Goede reactie op de klemmen! Je begrijpt precies wat ik bedoel

"Het is eigenlijk best handig" .........maar het hoort eigenlijk niet

Klemmen van slangen is riskant ivm met het beschadigen van de hechting van wapaingkoorden en het rubber. Het volume remvloeistof dat je bespaart is minimaal
Als je de achteras eronderuit hebt kun je net zo goed alle remledingen wegnkippen (minimaal tot aan de remdrukbegrenzer), en er nieuwe opzetten. De remdrukbegrenzer kun je dan ook nog even opfrissen/gangbaar maken.


@lesmagnacs

de beschermplaat zit er volgens de documentatie van renault al sinds 1964 onder. Op de foto is de gebruikelijk dunne (<1 mm) plaat. Er zijn ook veel zwaardere (2-3 mm) en bredere typen die bv in frankrijk onder die van de post werden geschroefd en later ook onder de Rodeo's.

Ik denk dat ze vaak niet worden teruggeplaatst omdat bv de plaatschroeven waarmee ze vastzitten lam zijn.

Ook de dunne plaat beschermt eigenlijk best goed, als je wat raakt schuift de auto omhoog ipv dat je de verschellingsbak of de voorste motorophanging vernielt.


vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 94044Bericht lesmagnacs »

Grappig, de viertjes die hier uit elkaar zijn gehaald varieren van '79 tot eind '83. Op niet één zat zo'n plaat dus ik denk dat ze er gewoon na een servicebeurt zijn afgelaten.
tja de onderkant..... alles op z'n tijd
Weet niet of het standaard vanaf een bepaald moment is.
Weet wel dat die van de F6 breder is dan die van een GTL.
Heb (naast het hemeltje) nog een exemplaar liggen.
Hoi ottogazi laat er maar naast liggen !!! Ik stuur je een PM
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: carterplaat

Bericht: # 94050Bericht otogazzi »

RVIER schreef:@ ottogazi
Goede reactie op de klemmen! Je begrijpt precies wat ik bedoel

"Het is eigenlijk best handig" .........maar het hoort eigenlijk niet

Klemmen van slangen is riskant ivm met het beschadigen van de hechting van wapaingkoorden en het rubber. Het volume remvloeistof dat je bespaart is minimaal
Als je de achteras eronderuit hebt kun je net zo goed alle remledingen wegnkippen (minimaal tot aan de remdrukbegrenzer), en er nieuwe opzetten. De remdrukbegrenzer kun je dan ook nog even opfrissen/gangbaar maken.

vr gr Fons
Maar die hadden we net een half jaar daarvoor compleet gangbaar en netjes gemaakt enveals alle leidingen, dus dan is doorknippen een beetje zonde......
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Plaats reactie