overbouwen grille, gebok verholpen.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Nick
Berichten: 44
Lid geworden op: di jan 27, 2004 2:00 am
Locatie: Bussum

overbouwen grille, gebok verholpen.

Bericht: # 93870Bericht Nick »

even een update van onze r4 uit 1974, vandaag in het magazijn geweest, mooie ruimte trouwens, nwe chrome grille 2de type gekocht, alleen renault wyber niet voorradig, zie vraag en aanbod, het overbouwen vd grille (nu een gtl grille) gaat problemen geven, want volgens mij zit er ook een nieuwer type motorkap op, ik heb rechthoekige knipperlichtglaasjes, de chrome grille hoort met klemmetjes vast te zitten, de gtl grille zit met boutjes vast, wie weet raad, ik heb geen zin om er een andere motorkap op te zetten, ik had ook wat gekantel en gebok onder de motorkap, dus ook een nwe versnellingbak steun gekocht, net er op gezet, geen gebok meer!, verder nwe bougiekabels gemonteerd, de oude waren met tape omwikkeld, ik ben ook de oppervlakkige roest aan het bijwerken, kan ik eindelijk mijn dremel gebruiken, ideaal!, ik vind alleen de onderkant vd versnbak en motor erg nat, hangen druppels aan, ( meer onder de versnbak dan de motor) kan het aan een of ander kering liggen?
Renault 4 L 1974
Volvo Amazon 1969
Bmw R65 1986
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 93875Bericht Willem de Zwijger »

Bij olie onder de versnellingsbak moet je denken aan de keerringen daar waar de assen in de versnellingsbak steken. Maar als het nog niet druppelt zou ik er niks aan doen.
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

grille

Bericht: # 93881Bericht RVIER »

Je kunt de grille vastzetten met behulp hulpstukjes die je zelf kunt maken
Knip stukjes plaat ter breedte van de boven/onderrand met een lengte van 30 mm. Boor daar een gaatje in tap daar draad in. Draai er een boutje m6 in en schuif deze stukjes in de boven- en onderrand. Zet ze op de goede gatafstanden en duw er een stukje tempex achter (anders blijven ze niet zitten). Je kunt nu de grille monteren.

mbt de versnellingsbak. Bij mij 4 lekte die ook. Kk dacht ook eerst aan de keerrringen, maar het bleek dat er bouten loszaten aan de voorzijde van de bak. Ook even controtleren dus

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Nick
Berichten: 44
Lid geworden op: di jan 27, 2004 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 93927Bericht Nick »

rvier, bedankt voor de tip voor het overbouwen vd grille, wij gaan het proberen, trouwens de bouten vd versnellingbak zaten goed vast, dus de lekkage moet ergens anders vandaan komen, hoewel lekkage, op de parkeerplaats zie ik nog geen plekken ontstaan.
Renault 4 L 1974
Volvo Amazon 1969
Bmw R65 1986
Plaats reactie