Demonteren hemeltje R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Contacteer:
Demonteren hemeltje R4
Wie weet hoe een hemeltje uit de R4 vast zit ?
De voorkant zit vast met 4 schroeven (waarvan enkele ook het zonnescherm vasthouden). Verder zie ik helemaal niets. Zit het gelijmd of zo ? Het is een zacht skai achtig hemeltje. In onze opknapper zit een harde hemel en die is gescheurd. Zou mooi zijn als ik deze kan vervangen.
De voorkant zit vast met 4 schroeven (waarvan enkele ook het zonnescherm vasthouden). Verder zie ik helemaal niets. Zit het gelijmd of zo ? Het is een zacht skai achtig hemeltje. In onze opknapper zit een harde hemel en die is gescheurd. Zou mooi zijn als ik deze kan vervangen.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
- lesmagnacs
- Contacteer:
- lesmagnacs
- Contacteer:
- Hanz
- Contacteer:
Er is verschil ja, een zachte hemel wordt opgespannen met die metalen spanten die je omhoog moet zien te klappen als je de zijkanten ernaast vast hebt. Hulp is geboden met montage van een zacht hemeltje. Probeer het ding zo strak mogelijk vast te pielen want anders kan je hem vooraan niet vastschroeven zonder het ding in tweeen te trekken.
Een harde hemel heb ik eigenlijk nooit los gehad, maar ik dacht dat die rondom met een paar klikdopjes vastzat. Geen gezeur met opspannen dus.
Een harde hemel heb ik eigenlijk nooit los gehad, maar ik dacht dat die rondom met een paar klikdopjes vastzat. Geen gezeur met opspannen dus.
- lesmagnacs
- Contacteer:
Ok ik zal zien. Als de basis op de carroserie maar hetzelfde is. (om te bevestigen dus) anders heb ik er niets aan. Afwachten tot de carrosserie weer op de begane grond staat. Ik kan dan kijken. Het zal wel even duren want eerst het chassis opknappen en weer in elkaar zetten.......
-
- lesmagnacs
- Contacteer:
-
- lesmagnacs
- Contacteer:
Nee ik heb nog niet gekeken. Klinkt gek, maar ik moet eerst met een ladder naar de bovenkant van de tabaksloods want de carrosserie hangt daar aan de balken.
Zie mijn website. Ga ik vandaag wel even doen want nu wordt ik wel nieuwsgierig maar ga van het slechtste uit....
Ik laat het hier weten !

Ik laat het hier weten !
-
- lesmagnacs
- Contacteer:
Ja leuke ideetjes... Ik ben even naar boven geklommen en snif snif helaas er zit inderdaad geen gootje om de zachte hemel in te klemmen. Ik zal tegen de tijd dat ik er aan toe ben eens kijken of de hemel niet met polyester is te repareren. Bisonkit is geen optie, Er is een heel deel uit de achterkant weg. Of.... iemand moet zo'n hemeltje voor me hebben.
Als we in het voorjaar naar Nederland gaan zal ik een oproepje plaatsen.
Groeten,
Cees
Als we in het voorjaar naar Nederland gaan zal ik een oproepje plaatsen.
Groeten,
Cees