Jonge Belg met R4 Belgisch leger + wit GTL projectje (TK !)

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Jonge Belg met R4 Belgisch leger + wit GTL projectje (TK !)

Bericht: # 91749Bericht Roen »

Hallo !

Ik ben Jeroen uit Belgie, 21jaar en mechanisch tekenaar/ontwerper.
Ik heb samen met m'n Pa een R4 van't Belgisch leger gekocht.

We hebben hem eerst binnen gedaan bij de garage om hem te laten keuren. Daar hebben ze oa nieuwe banden, nieuwe koppeling, handremkabels, laswerk verzorgd.

Nu ben ik zelf bezig met het laatste opknapwerk; kleine roestplekjes wegschuren en weer mooi in kaki groen verven. Onderkant een dikke laag antiroest geven zodat mijn karretje met maar 81.000km nog jaaaaaaaaaren verder kan.

ik zal vaak een vraag ergens verkeerd posten ofzo omdat ik hier nog helemaal niet thuis ben. Van de technische/motorische kant heb ik (voorlopig) ook nog niet zoveel verstand, dat zal wel nog komen. Ik heb een mechanische knobbel :wink:

tot snel!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roen op di jul 28, 2009 6:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 91758Bericht jbeekmann »

Gaaf! Welkom!
Koppeling vervangen bij 81.000km is trouwens wel heel snel! Hebben ze er mee in het terrein gereden ofzo?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 91759Bericht Roen »

tjah, als de auto niet van je persoonlijk is ga je er niet zo mooi mee om, dus ik denk wel dat die heeft afgezien in het leger.
De persoon waar wij hem van hebben heeft er denk ik mee gecrosst in een weide want die heeft hem nooit ingeschreven.



Nu zit ik nog met de 2 volgende (dringende) problemen

1) benzinetanklek: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5567 (laatste 2 berichten zijn van belang)


2) snelheidsmeterkabelding is niet goed gemonteerd door garage en dus werkt de teller niet, het is moeilijk om erbij te komen dus ik heb hulp van hier nodig of ik moet wachten op de handleiding die een dezer dagen met de post gaat toe komen.
4 safari
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen

LegerR4

Bericht: # 91783Bericht 4 safari »

Hey Jeroen, waar woon je ergens in België?
Leuke R4 trouwens, wat is het bouwjaar?
Voor de kenners : let even op de schuiframen in de achterportieren in combinatie met het ontbreken van zijraampjes ter hoogte van de kofferbak...
Quizvraag: is dit nu een L- of een TLuitvoering???
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 91784Bericht Roen »

in Mechelen, tussen Brussel en Antwerpen ligt dat.

als er mensen zijn die willen komen kijken en kennis delen, GRAAG !


bouwjaar: 1988 (eigenlijk staat er op andere papieren 29-12-1987)

type: 112c00

956 cc

kleur: groen ;)
meer weet ik niet

ik heb wel nog een gans technisch dossier van't leger met alle reparaties en dergelijke in.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 91788Bericht -Trelleur- »

Leuk dat je deze 4 op de weg houdt, ziet er stoer uit in legergroen. (Op een ander forum zag ik toevallig een topic over een legergroene F6 Sinpar: http://www.r4-4l.com/forum/viewtopic.php?id=4816)

Vanaf modeljaar '87 was er alleen keus uit TL, GTL en F4. Dit zou dus een TL moeten zijn, wat ook door 112C wordt aangegeven.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
4 safari
Berichten: 102
Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen

Bericht: # 91800Bericht 4 safari »

-Trelleur- schreef:Leuk dat je deze 4 op de weg houdt, ziet er stoer uit in legergroen. (Op een ander forum zag ik toevallig een topic over een legergroene F6 Sinpar: http://www.r4-4l.com/forum/viewtopic.php?id=4816)

Vanaf modeljaar '87 was er alleen keus uit TL, GTL en F4. Dit zou dus een TL moeten zijn, wat ook door 112C wordt aangegeven.
U wint een biertje, dit is inderdaad een TL?

Schiftingsvraag : na 1987 werden er ook nog 956cc viertjes uitgebracht met vaste ruiten in de achterportieren en zonder derde ruitje ter hoogte van de kofferbak; u allen o.a. bekend als de zogenaamde Belgacommetjes... Hoe noem je deze uitvoering dan?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 91804Bericht -Trelleur- »

Gek is wel dat er geen TL op het typeplaatje staat maar kortweg Renault 4.
Dat was namelijk voorheen óók een uitvoering, een 4 zonder toevoeging. Het basismodel zeg maar, met 850 cc en buisstoeltjes. Zie ook hier.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
kristof
Berichten: 19
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 11:19 pm
Locatie: brakel-belgie

Bericht: # 91812Bericht kristof »

de versie zonder schuifraampjes,en zonder driehoekige raampjes achteraan zou export genoemd hebben???
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 91821Bericht Roen »

voor en achteraan zijn het wel schuifraampjes hoor op de mijne :)
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 91823Bericht -Trelleur- »

na 1987 werden er ook nog 956cc viertjes uitgebracht met vaste ruiten in de achterportieren en zonder derde ruitje ter hoogte van de kofferbak; u allen o.a. bekend als de zogenaamde Belgacommetjes
Eerder dit jaar heb ik er zoeen gezien, niet toevallig was dat in België. Wel met 1100 cc. Hoe deze heetten weet ik niet, volgens mij was Export alleen in de jaren '60 een officiële benaming.

Afbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 93321Bericht Roen »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 93323Bericht lesmagnacs »

Ik ben jaloers !!!! Helemaal te gek autootje Jeroen !
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 93324Bericht Roen »

wat zou ik doen met de vloerbekleding?
de originele plastic/rubber matten terug leggen?
zo enkel dit?
of tapijt?

De rest van de binnenkant wordt de komende dagen of volgende week gedaan in origineel leger-kaki-bruin,
de buitenkant wordt gepolijst/simoniseerd zodat het doffe matte weg is.(geen idee wat de juiste term is in Ndl) :)
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 93325Bericht GijSsie »

polijsten is goed :wink:

Doe je goed kerel ziet er netjes uit! ik zou er gewoon rubbermatten inleggen...

groeten,
Gijs
Savane 1993 =D
Plaats reactie