Jonge Belg met R4 Belgisch leger + wit GTL projectje (TK !)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Jonge Belg met R4 Belgisch leger + wit GTL projectje (TK !)
Hallo !
Ik ben Jeroen uit Belgie, 21jaar en mechanisch tekenaar/ontwerper.
Ik heb samen met m'n Pa een R4 van't Belgisch leger gekocht.
We hebben hem eerst binnen gedaan bij de garage om hem te laten keuren. Daar hebben ze oa nieuwe banden, nieuwe koppeling, handremkabels, laswerk verzorgd.
Nu ben ik zelf bezig met het laatste opknapwerk; kleine roestplekjes wegschuren en weer mooi in kaki groen verven. Onderkant een dikke laag antiroest geven zodat mijn karretje met maar 81.000km nog jaaaaaaaaaren verder kan.
ik zal vaak een vraag ergens verkeerd posten ofzo omdat ik hier nog helemaal niet thuis ben. Van de technische/motorische kant heb ik (voorlopig) ook nog niet zoveel verstand, dat zal wel nog komen. Ik heb een mechanische knobbel
tot snel!
Ik ben Jeroen uit Belgie, 21jaar en mechanisch tekenaar/ontwerper.
Ik heb samen met m'n Pa een R4 van't Belgisch leger gekocht.
We hebben hem eerst binnen gedaan bij de garage om hem te laten keuren. Daar hebben ze oa nieuwe banden, nieuwe koppeling, handremkabels, laswerk verzorgd.
Nu ben ik zelf bezig met het laatste opknapwerk; kleine roestplekjes wegschuren en weer mooi in kaki groen verven. Onderkant een dikke laag antiroest geven zodat mijn karretje met maar 81.000km nog jaaaaaaaaaren verder kan.
ik zal vaak een vraag ergens verkeerd posten ofzo omdat ik hier nog helemaal niet thuis ben. Van de technische/motorische kant heb ik (voorlopig) ook nog niet zoveel verstand, dat zal wel nog komen. Ik heb een mechanische knobbel
tot snel!
Laatst gewijzigd door Roen op di jul 28, 2009 6:57 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
tjah, als de auto niet van je persoonlijk is ga je er niet zo mooi mee om, dus ik denk wel dat die heeft afgezien in het leger.
De persoon waar wij hem van hebben heeft er denk ik mee gecrosst in een weide want die heeft hem nooit ingeschreven.
Nu zit ik nog met de 2 volgende (dringende) problemen
1) benzinetanklek: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5567 (laatste 2 berichten zijn van belang)
2) snelheidsmeterkabelding is niet goed gemonteerd door garage en dus werkt de teller niet, het is moeilijk om erbij te komen dus ik heb hulp van hier nodig of ik moet wachten op de handleiding die een dezer dagen met de post gaat toe komen.
De persoon waar wij hem van hebben heeft er denk ik mee gecrosst in een weide want die heeft hem nooit ingeschreven.
Nu zit ik nog met de 2 volgende (dringende) problemen
1) benzinetanklek: http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=5567 (laatste 2 berichten zijn van belang)
2) snelheidsmeterkabelding is niet goed gemonteerd door garage en dus werkt de teller niet, het is moeilijk om erbij te komen dus ik heb hulp van hier nodig of ik moet wachten op de handleiding die een dezer dagen met de post gaat toe komen.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
- Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen
LegerR4
Hey Jeroen, waar woon je ergens in België?
Leuke R4 trouwens, wat is het bouwjaar?
Voor de kenners : let even op de schuiframen in de achterportieren in combinatie met het ontbreken van zijraampjes ter hoogte van de kofferbak...
Quizvraag: is dit nu een L- of een TLuitvoering???
Leuke R4 trouwens, wat is het bouwjaar?
Voor de kenners : let even op de schuiframen in de achterportieren in combinatie met het ontbreken van zijraampjes ter hoogte van de kofferbak...
Quizvraag: is dit nu een L- of een TLuitvoering???
in Mechelen, tussen Brussel en Antwerpen ligt dat.
als er mensen zijn die willen komen kijken en kennis delen, GRAAG !
bouwjaar: 1988 (eigenlijk staat er op andere papieren 29-12-1987)
type: 112c00
956 cc
kleur: groen
meer weet ik niet
ik heb wel nog een gans technisch dossier van't leger met alle reparaties en dergelijke in.
als er mensen zijn die willen komen kijken en kennis delen, GRAAG !
bouwjaar: 1988 (eigenlijk staat er op andere papieren 29-12-1987)
type: 112c00
956 cc
kleur: groen
meer weet ik niet
ik heb wel nog een gans technisch dossier van't leger met alle reparaties en dergelijke in.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Leuk dat je deze 4 op de weg houdt, ziet er stoer uit in legergroen. (Op een ander forum zag ik toevallig een topic over een legergroene F6 Sinpar: http://www.r4-4l.com/forum/viewtopic.php?id=4816)
Vanaf modeljaar '87 was er alleen keus uit TL, GTL en F4. Dit zou dus een TL moeten zijn, wat ook door 112C wordt aangegeven.
Vanaf modeljaar '87 was er alleen keus uit TL, GTL en F4. Dit zou dus een TL moeten zijn, wat ook door 112C wordt aangegeven.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: za sep 10, 2005 2:46 pm
- Locatie: 20 km. ten noorden van Antwerpen
U wint een biertje, dit is inderdaad een TL?-Trelleur- schreef:Leuk dat je deze 4 op de weg houdt, ziet er stoer uit in legergroen. (Op een ander forum zag ik toevallig een topic over een legergroene F6 Sinpar: http://www.r4-4l.com/forum/viewtopic.php?id=4816)
Vanaf modeljaar '87 was er alleen keus uit TL, GTL en F4. Dit zou dus een TL moeten zijn, wat ook door 112C wordt aangegeven.
Schiftingsvraag : na 1987 werden er ook nog 956cc viertjes uitgebracht met vaste ruiten in de achterportieren en zonder derde ruitje ter hoogte van de kofferbak; u allen o.a. bekend als de zogenaamde Belgacommetjes... Hoe noem je deze uitvoering dan?
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Gek is wel dat er geen TL op het typeplaatje staat maar kortweg Renault 4.
Dat was namelijk voorheen óók een uitvoering, een 4 zonder toevoeging. Het basismodel zeg maar, met 850 cc en buisstoeltjes. Zie ook hier.
Dat was namelijk voorheen óók een uitvoering, een 4 zonder toevoeging. Het basismodel zeg maar, met 850 cc en buisstoeltjes. Zie ook hier.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Eerder dit jaar heb ik er zoeen gezien, niet toevallig was dat in België. Wel met 1100 cc. Hoe deze heetten weet ik niet, volgens mij was Export alleen in de jaren '60 een officiële benaming.na 1987 werden er ook nog 956cc viertjes uitgebracht met vaste ruiten in de achterportieren en zonder derde ruitje ter hoogte van de kofferbak; u allen o.a. bekend als de zogenaamde Belgacommetjes
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
wat zou ik doen met de vloerbekleding?
de originele plastic/rubber matten terug leggen?
zo enkel dit?
of tapijt?
De rest van de binnenkant wordt de komende dagen of volgende week gedaan in origineel leger-kaki-bruin,
de buitenkant wordt gepolijst/simoniseerd zodat het doffe matte weg is.(geen idee wat de juiste term is in Ndl)
de originele plastic/rubber matten terug leggen?
zo enkel dit?
of tapijt?
De rest van de binnenkant wordt de komende dagen of volgende week gedaan in origineel leger-kaki-bruin,
de buitenkant wordt gepolijst/simoniseerd zodat het doffe matte weg is.(geen idee wat de juiste term is in Ndl)