Bodemplaat vervangen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lesmagnacs
Contacteer:

Bodemplaat vervangen

Bericht: # 91734Bericht lesmagnacs »

Wie heeft ooit de bodemplaat van de 4 vervangen ?
Ik ben zo ver om de oude plaat er uit te halen maar vraag me af wat de beste manier is. De plaat is helemaal rot en ook op diverse plaatsen is de balk aangetast. (die haaks gevelsde rand waarop de puntlassen zitten). Zelf had ik het idee om de slijptol er langs te halen, hoekijzers op de balken te lassen en daar de plaat weer aan vast te lassen.....
Wie heeft hier ervaring mee ??
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
cees en jantine

Bericht: # 91737Bericht cees en jantine »

dit is niet helemaal wat je zoekt, maar voor het idee..

en kijk eens rond op de site, is best leuk opgezet:

http://www.mig-welding.co.uk/removing-floor.htm

ook www.renault4.co.uk is leuk(is van dezelfde maker.

Ik kan je verder trouwens niet echt helpen, heel de vloer eruit heb ikzelf nooit gedaan..echter jouw idee klinkt goed om met een klein hoeklijntje te werken.

succes
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Willem de Zwijger

Bericht: # 91738Bericht Willem de Zwijger »

Ik heb geen ervaring met vervangen van de bodemplaat, maar ik zou zelf nooit hoekijzers oplassen, maar altijd eerst de aangetaste delen van een balk uitslijpen, uit plaat een vervangend deel maken in dezelfde vorm, en dan dit deel (kops) inlassen (puntje voor puntje) en evt de las vlak slijpen. Optisch mooi en technisch heel goed. Bij opgelaste hoekijzers moet je bang zijn voor roest in de spleet achter het hoekijzer als je snapt wat ik bedoel.
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 91740Bericht lesmagnacs »

Bedankt voor de links, wat de roestvorming onder de hoekijzers betreft: Daar heb ik ook al aan gedacht dat dit zou kunnen ontstaan. Het voordeel is echter dat je natuurlijk wel een zeer sterke constructie kan maken. Optisch ben ik er niet bang voor omdat het precies is waar weer de vloertmatten deze hoekijzers aan het zicht onttrekken.
Over die eventuele roestvorming nog even brainstormen dus hoe dit te kunnen voorkomen.
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 91741Bericht lesmagnacs »

Nou net de links eens goed bekeken. Prachtig hoe ze dat doen. Maar.... wat een installatie is daar voor gebouwd. Ik denk dat ik het toch op een wat simpelere manier moet doen. Ik heb er wel wat aan ! Er is goed te zien waar de open en niet open balkdelen zitten.
cees en jantine

Bericht: # 91745Bericht cees en jantine »

een bouwbeschrijving van die stellage is ook te vinden op die site..altijd leuk om te maken :lol:

hebben ze expres gemaakt tegen het doorzakken van het chassis
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 91746Bericht lesmagnacs »

Kan ik meteen heel R4 Nederland bij ons laten komen voor chassis reparatie. Maar om nu zo'n ding te maken voor één keer ?!?!?!?!
Het moet zonder ook lukken. Wat me vooral bezig houdt is hoe ik het beste de oude bodemplaat los kan slijpen. De puntlassen losboren is niet echt een optie. Te veel roestige plekken. Ik wacht nog wat eventuele tips af (nog steeds welkom !!!!!!). Daarna gaat toch over een week of twee de slijptol er in. Zo laten staan schiet ik niets mee op.
Desnoods verstevig ik de balken aan de binnenzijde en wordt het 4tje maar een paar kilo zwaarder. Maar wel sterker !!!
Remkault

Bericht: # 91777Bericht Remkault »

Hallo Lesmagnacs, bij jou in de buurt moet het toch razen van de R4-bodems die heel wat minder werk behoeven? Heb zelf ook een goede bodem van een F4 gevonden daar, en meegenomen naar huis.
Groet, Remkault
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 91778Bericht lesmagnacs »

Hoi Remkault, ja dat klopt, we hebben er nog 2 staan met carrosserie, maar ik heb ook een spinternieuwe bodemplaat liggen en vindt het juist de kick om het chassis helemaal goed te krijgen en eigenlijk beter dan vanaf de fabriek. Daar komt bij dat ik dit 4tje nu helemaal 'kaal' heb.
Wie zegt dat een op eerste zicht goede bodemplaat niet verborgen roestgaten in de chassisbalken heeft als je hem helemaal uit elkaar hebt toch ? (carrosserie er af dus)

Vanmorgen nog even naar de bouwmarkt geweest en kwam op 4 kilometer 3 viertjes tegen. Als het markt is, is het helemaal mooi. Veel boertjes rijden nog in een quatrelletje. (met of zonder CT).
Remkault

Bericht: # 91794Bericht Remkault »

Wat ze noemen "un vrai amateur"!
Veel succes, groet, Remkault
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 91797Bericht lesmagnacs »

Hoezo 'amateur' daar heb ik toch hele andere ideen bij. Hier zouden ze zeggen 'un vrai bricoleur'.
Maar, als het allemaal gelukt is zal ik via dit toppic jullie op de hoogte houden dus meld je niet af. (kan even duren want we hebben nu nog gasten en kunnen niet te veel herrie maken)

Groet vanuit het zuiden.

Cees
Plaats reactie