Pagina 1 van 1

Inlaat spruitstuk probleem

Geplaatst: ma aug 13, 2007 6:33 pm
door roberto
op mijn inlaat spruitstuk zit een pijpje van ongeveer 1 cm rond deze is nergens op aangesloten als ik mijn vinger er op houd dan zuigt het vacuum , wat moet hier op en waar naar toe? 850cc

Geplaatst: ma aug 13, 2007 10:24 pm
door schoapke
mogelijk voor je carter ontluchting. als die er al op zit kan het zijn dat er een lpg installatie op aangesloten heeft gezeten. wat je dan kan doen is afdoppen of bvb een vacuum meter op aansluiten.
Valse lucht aanvoer wil je in elk geval niet hebben

Geplaatst: di aug 14, 2007 9:18 am
door Akko
Aansluiting voor slang naar vacuum doosje op de ontstekings verdeler??

Geplaatst: di aug 14, 2007 9:05 pm
door R4F6GTX Automaat
Akko schreef:Aansluiting voor slang naar vacuum doosje op de ontstekings verdeler??
Nee, die is niet 1 cm en zit niet rechtstreeks op het inlaatspruitstuk.
Waarschijnlijk is het die van de carterventilatie.

Geplaatst: di aug 14, 2007 10:43 pm
door Akko
Ja, inderdaad. Ik heb niet goed gelezen.
1cm rond lijkt inderdaad meer op de carterontluchting.

Maar wanneer deze dus niet is aangesloten dan zal er ook wel zo'n stukje pijp op het carter deksel zitten waar geen slang op zit en waar dan waarschijnlijk wel een oliedamp uit zal komen.........

Geplaatst: wo aug 15, 2007 10:01 am
door R4F6GTX Automaat
Meestal een T-stukje, die van de klepdksel afkomt en dan via het T-stuk een dun slangetje naar dat ding gaat waar jij over begon en de dikke slang gaat naar de trommel van de luchtfilter. In dat slangetje van het sprtstk naar het T-stukje moet wel een restrictor zitten, een ding dat het bijna helemaal afdicht maar met nog een heel klein gaatje erin. Het slangetje heeft er 2 bochten in zitten. Als je dat allemaal niet hebt kun je tijdelijk een stukje slang erop zetten en dat afdichten met een bout of zo, zodat ie zeker geen valse lucht zuigt.

Geplaatst: wo aug 15, 2007 5:51 pm
door roberto
Ik heb het afgedicht met een slangetje en een boutje merk eigenlijk niet veel verschil zou ik het zo kunnen laten zitten, of moet er een t stuk op de dikke slang van het kleppendeksel zou dat een verbetering zijn? de motor loop al heel redelijk alleen met gas geven lijkt het of hij een beetje te vroeg staat maar dat zou kunnen omdat dat de vacuum vervroeger nu beter werkt omdat ik dat pijpje heb afgedicht