Inlaat spruitstuk probleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Inlaat spruitstuk probleem

Bericht: # 91597Bericht roberto »

op mijn inlaat spruitstuk zit een pijpje van ongeveer 1 cm rond deze is nergens op aangesloten als ik mijn vinger er op houd dan zuigt het vacuum , wat moet hier op en waar naar toe? 850cc
schoapke
Berichten: 2777
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 91601Bericht schoapke »

mogelijk voor je carter ontluchting. als die er al op zit kan het zijn dat er een lpg installatie op aangesloten heeft gezeten. wat je dan kan doen is afdoppen of bvb een vacuum meter op aansluiten.
Valse lucht aanvoer wil je in elk geval niet hebben
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Akko
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 29, 2007 11:57 pm
Locatie: Almere

Bericht: # 91608Bericht Akko »

Aansluiting voor slang naar vacuum doosje op de ontstekings verdeler??
4Dawgs
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 91616Bericht R4F6GTX Automaat »

Akko schreef:Aansluiting voor slang naar vacuum doosje op de ontstekings verdeler??
Nee, die is niet 1 cm en zit niet rechtstreeks op het inlaatspruitstuk.
Waarschijnlijk is het die van de carterventilatie.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Akko
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 29, 2007 11:57 pm
Locatie: Almere

Bericht: # 91622Bericht Akko »

Ja, inderdaad. Ik heb niet goed gelezen.
1cm rond lijkt inderdaad meer op de carterontluchting.

Maar wanneer deze dus niet is aangesloten dan zal er ook wel zo'n stukje pijp op het carter deksel zitten waar geen slang op zit en waar dan waarschijnlijk wel een oliedamp uit zal komen.........
4Dawgs
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 91624Bericht R4F6GTX Automaat »

Meestal een T-stukje, die van de klepdksel afkomt en dan via het T-stuk een dun slangetje naar dat ding gaat waar jij over begon en de dikke slang gaat naar de trommel van de luchtfilter. In dat slangetje van het sprtstk naar het T-stukje moet wel een restrictor zitten, een ding dat het bijna helemaal afdicht maar met nog een heel klein gaatje erin. Het slangetje heeft er 2 bochten in zitten. Als je dat allemaal niet hebt kun je tijdelijk een stukje slang erop zetten en dat afdichten met een bout of zo, zodat ie zeker geen valse lucht zuigt.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 91632Bericht roberto »

Ik heb het afgedicht met een slangetje en een boutje merk eigenlijk niet veel verschil zou ik het zo kunnen laten zitten, of moet er een t stuk op de dikke slang van het kleppendeksel zou dat een verbetering zijn? de motor loop al heel redelijk alleen met gas geven lijkt het of hij een beetje te vroeg staat maar dat zou kunnen omdat dat de vacuum vervroeger nu beter werkt omdat ik dat pijpje heb afgedicht
Plaats reactie