Pagina 1 van 1
Laadstroomproblemen
Geplaatst: di jun 26, 2007 11:07 pm
door Franko
Ja, om maar meteen met de deur in huis te vallen....ik heb de R4 omgeruild voor een peugeot 504, maar toch zal de boel uit die tijd niet heel erg anders zijn he?
Ik kon helaas niet meer radio luisteren, knipperlichten, verwarmingsfan en remmen tegelijk.....te weinig prik.
Nu heb ik van iemand een dynamo gekregen aangezien het volgens hem het probleem zou zijn. Deze is niet origineel voor een 504, maar wel met dezelfde specs.
Na wat schuur en schaafwerk past hij en hebik alles aangesloten zoals ik denk dat het zou moeten. (de aansluitingen zien er namelijk allemaal iets anders uit :S)
Welnu:
Ik meet aan mijn accu 12,36 volt zowel stationair als op toeren.
Dat is nog minder dan met de oude dynamo, want dan had ik nog iig 13,3 ofzo.
Wat zou het kunnen zijn???
Geplaatst: wo jun 27, 2007 8:26 am
door brecht
een slechte dynamo
13,3 volt is niet riant, maar lijkt me voldoende, 12,36 vind ik wel erg weinig. ook dat de laadstroom niet veranderd met het toerental is zorgelijk. Je kan als eerste proberen de snaar wat strakker te zetten.
veranderde je oude wel met het toerental? Als ze dit allebei niet doen denk ik aan de gelijkrichter. waar meet je?
p.s. 504 is ook gaaf, wat voor 1 heb je? Ik zou ooit zo graag een grote break automaat hebben, maar die lijken allemaal naar Afrika verscheept te zijn.
Geplaatst: wo jun 27, 2007 8:59 am
door R4F6GTX Automaat
Brecht, de meeste automaten zijn niet naar Afrika want die hebben daar liever schakelbakken. Ik weet nog bij kennissen van mij die zo'n ding hadden, bijna dagelijks stond er wel een export-geïnteresseerde voor de deur om die wagen te kopen, die helemaal niet te koop stond, maar toen ze hoorde dat het een automaat was gingen ze weer. Toen heb ik ze zo'n bordje bordje "automaat" van een garage gegeven wat ze elke keer achter de voorruit zette en sinds dien zijn ze nooit meer gestoord daarvoor.
In USA zijn leuke 504's te vinden, zo ook
deze uit California, al zal die wel boven jouw prijsklasse liggen, maar je kunt er de rest van je leven mee rijden lijkt me... leuk, goed spul.
Geplaatst: wo jun 27, 2007 11:29 am
door brecht
nu nog ff niet mijn prijsklasse nee, maar dat komt wel. tegen die tijd in Amerika gaan zoeken dus... alhoewel ik die lelijke bumpers die een amerikaanse toevoeging zullen zijn maar niks
maar nu niet meer het laadstroomtopic bevuilen

Geplaatst: wo jun 27, 2007 1:07 pm
door cees en jantine
helemaal gaaf zijn die 504 pick-ups..
Geplaatst: wo jun 27, 2007 1:34 pm
door Neeelz
cees en jantine schreef:...504 pick-ups..
Daar rijdt de halve (beetje overdrijven...) provencaalse wijnteelt, aannemerij etc nog mee rond: vorig jaar toch op een ritje van 70 km er een stuk of vijf gezien.
Zijn over het algemeen nogal afgeragd

(dus kennelijk oer-degelijk!)

Geplaatst: wo jun 27, 2007 2:53 pm
door brecht
ik weet dat ik zelf begonnen ben over die 504, maar dat was Franko's vraag niet....
iemand nog iets over het laadstroomprobleem van Franko te zeggen?
Geplaatst: wo jun 27, 2007 3:08 pm
door Mark4GTL
eh nee, wel dat ik dynamo`s voor de 4 over heb. Ietwat gerelateerd, niet helemaal.
Geplaatst: wo jun 27, 2007 5:04 pm
door Franko
Brecht!! It is I, Frank!
Je hebt zelfs nog met mijn 504 door de Ardennen gestuurd!
Tsja, hij liep met de vorige dynamo langzaam op naar 13,nogiets
nu blijft hij strak op de 12,36 staan.
Ik meet direct op de accu.
Die dynamo heb ik dus gekregen van iemand die ik zelf niet ken (viavia) dus hij kan stuk zijn, maar ik zou het heel raar vinden als ik van hun een dynamo krijg die stuk is...
Geplaatst: wo jun 27, 2007 5:14 pm
door brecht
Aha it is that Frank!
eerst je eend voor een 4 ruilen en daarna de 4 voor een 504... tis wat!
Geplaatst: wo jun 27, 2007 9:45 pm
door Franko
jaja, ze worden er niet kleiner op nee.
De problemen daarmee trouwens niet minder.....
Weet iemand of er verschillen zijn in spanningsregelaars?
Ik heb namelijk in de vraagbaak gevonden dat er verschillende typen dynmo's zijn en daarmee ook verschillende spanningsregelaars.
Welnu, ik hebeen merkloos iets tegen mijn schutbord zitten, waarvan ik niet kan zien wat het is of wat het doet!
Kan ik iets meten ofzo? Wellicht dat het niet perfect bij mijn 'nieuwe' dynamo past?
Geplaatst: ma jul 09, 2007 10:52 am
door jbeekmann
Ik kan inmiddels melden dat na een avondje sleutelen en een logeerpartijtje in mijn nieuwe huis in Bussum de Peus weer doet wat ie moet doen! Meteen fijntjes afgesteld en hij kan wel een paar vakantiekilometertjes maken!