Laadstroomproblemen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Laadstroomproblemen
Ja, om maar meteen met de deur in huis te vallen....ik heb de R4 omgeruild voor een peugeot 504, maar toch zal de boel uit die tijd niet heel erg anders zijn he?
Ik kon helaas niet meer radio luisteren, knipperlichten, verwarmingsfan en remmen tegelijk.....te weinig prik.
Nu heb ik van iemand een dynamo gekregen aangezien het volgens hem het probleem zou zijn. Deze is niet origineel voor een 504, maar wel met dezelfde specs.
Na wat schuur en schaafwerk past hij en hebik alles aangesloten zoals ik denk dat het zou moeten. (de aansluitingen zien er namelijk allemaal iets anders uit :S)
Welnu:
Ik meet aan mijn accu 12,36 volt zowel stationair als op toeren.
Dat is nog minder dan met de oude dynamo, want dan had ik nog iig 13,3 ofzo.
Wat zou het kunnen zijn???
Ik kon helaas niet meer radio luisteren, knipperlichten, verwarmingsfan en remmen tegelijk.....te weinig prik.
Nu heb ik van iemand een dynamo gekregen aangezien het volgens hem het probleem zou zijn. Deze is niet origineel voor een 504, maar wel met dezelfde specs.
Na wat schuur en schaafwerk past hij en hebik alles aangesloten zoals ik denk dat het zou moeten. (de aansluitingen zien er namelijk allemaal iets anders uit :S)
Welnu:
Ik meet aan mijn accu 12,36 volt zowel stationair als op toeren.
Dat is nog minder dan met de oude dynamo, want dan had ik nog iig 13,3 ofzo.
Wat zou het kunnen zijn???
een slechte dynamo 
13,3 volt is niet riant, maar lijkt me voldoende, 12,36 vind ik wel erg weinig. ook dat de laadstroom niet veranderd met het toerental is zorgelijk. Je kan als eerste proberen de snaar wat strakker te zetten.
veranderde je oude wel met het toerental? Als ze dit allebei niet doen denk ik aan de gelijkrichter. waar meet je?
p.s. 504 is ook gaaf, wat voor 1 heb je? Ik zou ooit zo graag een grote break automaat hebben, maar die lijken allemaal naar Afrika verscheept te zijn.

13,3 volt is niet riant, maar lijkt me voldoende, 12,36 vind ik wel erg weinig. ook dat de laadstroom niet veranderd met het toerental is zorgelijk. Je kan als eerste proberen de snaar wat strakker te zetten.
veranderde je oude wel met het toerental? Als ze dit allebei niet doen denk ik aan de gelijkrichter. waar meet je?
p.s. 504 is ook gaaf, wat voor 1 heb je? Ik zou ooit zo graag een grote break automaat hebben, maar die lijken allemaal naar Afrika verscheept te zijn.
-
Brecht, de meeste automaten zijn niet naar Afrika want die hebben daar liever schakelbakken. Ik weet nog bij kennissen van mij die zo'n ding hadden, bijna dagelijks stond er wel een export-geïnteresseerde voor de deur om die wagen te kopen, die helemaal niet te koop stond, maar toen ze hoorde dat het een automaat was gingen ze weer. Toen heb ik ze zo'n bordje bordje "automaat" van een garage gegeven wat ze elke keer achter de voorruit zette en sinds dien zijn ze nooit meer gestoord daarvoor.
In USA zijn leuke 504's te vinden, zo ook deze uit California, al zal die wel boven jouw prijsklasse liggen, maar je kunt er de rest van je leven mee rijden lijkt me... leuk, goed spul.
In USA zijn leuke 504's te vinden, zo ook deze uit California, al zal die wel boven jouw prijsklasse liggen, maar je kunt er de rest van je leven mee rijden lijkt me... leuk, goed spul.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- cees en jantine
-
- Contacteer:
eh nee, wel dat ik dynamo`s voor de 4 over heb. Ietwat gerelateerd, niet helemaal.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Brecht!! It is I, Frank!
Je hebt zelfs nog met mijn 504 door de Ardennen gestuurd!
Tsja, hij liep met de vorige dynamo langzaam op naar 13,nogiets
nu blijft hij strak op de 12,36 staan.
Ik meet direct op de accu.
Die dynamo heb ik dus gekregen van iemand die ik zelf niet ken (viavia) dus hij kan stuk zijn, maar ik zou het heel raar vinden als ik van hun een dynamo krijg die stuk is...
Je hebt zelfs nog met mijn 504 door de Ardennen gestuurd!
Tsja, hij liep met de vorige dynamo langzaam op naar 13,nogiets
nu blijft hij strak op de 12,36 staan.
Ik meet direct op de accu.
Die dynamo heb ik dus gekregen van iemand die ik zelf niet ken (viavia) dus hij kan stuk zijn, maar ik zou het heel raar vinden als ik van hun een dynamo krijg die stuk is...
jaja, ze worden er niet kleiner op nee.
De problemen daarmee trouwens niet minder.....
Weet iemand of er verschillen zijn in spanningsregelaars?
Ik heb namelijk in de vraagbaak gevonden dat er verschillende typen dynmo's zijn en daarmee ook verschillende spanningsregelaars.
Welnu, ik hebeen merkloos iets tegen mijn schutbord zitten, waarvan ik niet kan zien wat het is of wat het doet!
Kan ik iets meten ofzo? Wellicht dat het niet perfect bij mijn 'nieuwe' dynamo past?
De problemen daarmee trouwens niet minder.....
Weet iemand of er verschillen zijn in spanningsregelaars?
Ik heb namelijk in de vraagbaak gevonden dat er verschillende typen dynmo's zijn en daarmee ook verschillende spanningsregelaars.
Welnu, ik hebeen merkloos iets tegen mijn schutbord zitten, waarvan ik niet kan zien wat het is of wat het doet!
Kan ik iets meten ofzo? Wellicht dat het niet perfect bij mijn 'nieuwe' dynamo past?