Laadstroomproblemen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Franko
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 2:00 am
Locatie: Antwerpen

Laadstroomproblemen

Bericht: # 90388Bericht Franko »

Ja, om maar meteen met de deur in huis te vallen....ik heb de R4 omgeruild voor een peugeot 504, maar toch zal de boel uit die tijd niet heel erg anders zijn he?

Ik kon helaas niet meer radio luisteren, knipperlichten, verwarmingsfan en remmen tegelijk.....te weinig prik.

Nu heb ik van iemand een dynamo gekregen aangezien het volgens hem het probleem zou zijn. Deze is niet origineel voor een 504, maar wel met dezelfde specs.
Na wat schuur en schaafwerk past hij en hebik alles aangesloten zoals ik denk dat het zou moeten. (de aansluitingen zien er namelijk allemaal iets anders uit :S)

Welnu:
Ik meet aan mijn accu 12,36 volt zowel stationair als op toeren.
Dat is nog minder dan met de oude dynamo, want dan had ik nog iig 13,3 ofzo.

Wat zou het kunnen zijn???
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90394Bericht brecht »

een slechte dynamo :-)

13,3 volt is niet riant, maar lijkt me voldoende, 12,36 vind ik wel erg weinig. ook dat de laadstroom niet veranderd met het toerental is zorgelijk. Je kan als eerste proberen de snaar wat strakker te zetten.
veranderde je oude wel met het toerental? Als ze dit allebei niet doen denk ik aan de gelijkrichter. waar meet je?


p.s. 504 is ook gaaf, wat voor 1 heb je? Ik zou ooit zo graag een grote break automaat hebben, maar die lijken allemaal naar Afrika verscheept te zijn.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 90399Bericht R4F6GTX Automaat »

Brecht, de meeste automaten zijn niet naar Afrika want die hebben daar liever schakelbakken. Ik weet nog bij kennissen van mij die zo'n ding hadden, bijna dagelijks stond er wel een export-geïnteresseerde voor de deur om die wagen te kopen, die helemaal niet te koop stond, maar toen ze hoorde dat het een automaat was gingen ze weer. Toen heb ik ze zo'n bordje bordje "automaat" van een garage gegeven wat ze elke keer achter de voorruit zette en sinds dien zijn ze nooit meer gestoord daarvoor.
In USA zijn leuke 504's te vinden, zo ook deze uit California, al zal die wel boven jouw prijsklasse liggen, maar je kunt er de rest van je leven mee rijden lijkt me... leuk, goed spul.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90415Bericht brecht »

nu nog ff niet mijn prijsklasse nee, maar dat komt wel. tegen die tijd in Amerika gaan zoeken dus... alhoewel ik die lelijke bumpers die een amerikaanse toevoeging zullen zijn maar niks

maar nu niet meer het laadstroomtopic bevuilen ;-)
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 90419Bericht cees en jantine »

helemaal gaaf zijn die 504 pick-ups..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 90420Bericht Neeelz »

cees en jantine schreef:...504 pick-ups..
Daar rijdt de halve (beetje overdrijven...) provencaalse wijnteelt, aannemerij etc nog mee rond: vorig jaar toch op een ritje van 70 km er een stuk of vijf gezien.
Zijn over het algemeen nogal afgeragd :-? (dus kennelijk oer-degelijk!) :D
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90423Bericht brecht »

ik weet dat ik zelf begonnen ben over die 504, maar dat was Franko's vraag niet....

iemand nog iets over het laadstroomprobleem van Franko te zeggen?
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 90426Bericht Mark4GTL »

eh nee, wel dat ik dynamo`s voor de 4 over heb. Ietwat gerelateerd, niet helemaal.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Franko
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 2:00 am
Locatie: Antwerpen

Bericht: # 90427Bericht Franko »

Brecht!! It is I, Frank!

Je hebt zelfs nog met mijn 504 door de Ardennen gestuurd!

Tsja, hij liep met de vorige dynamo langzaam op naar 13,nogiets
nu blijft hij strak op de 12,36 staan.

Ik meet direct op de accu.

Die dynamo heb ik dus gekregen van iemand die ik zelf niet ken (viavia) dus hij kan stuk zijn, maar ik zou het heel raar vinden als ik van hun een dynamo krijg die stuk is...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 90428Bericht brecht »

Aha it is that Frank!

eerst je eend voor een 4 ruilen en daarna de 4 voor een 504... tis wat!
Franko
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 15, 2004 2:00 am
Locatie: Antwerpen

Bericht: # 90450Bericht Franko »

jaja, ze worden er niet kleiner op nee.

De problemen daarmee trouwens niet minder.....

Weet iemand of er verschillen zijn in spanningsregelaars?
Ik heb namelijk in de vraagbaak gevonden dat er verschillende typen dynmo's zijn en daarmee ook verschillende spanningsregelaars.
Welnu, ik hebeen merkloos iets tegen mijn schutbord zitten, waarvan ik niet kan zien wat het is of wat het doet!

Kan ik iets meten ofzo? Wellicht dat het niet perfect bij mijn 'nieuwe' dynamo past?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 90769Bericht jbeekmann »

Ik kan inmiddels melden dat na een avondje sleutelen en een logeerpartijtje in mijn nieuwe huis in Bussum de Peus weer doet wat ie moet doen! Meteen fijntjes afgesteld en hij kan wel een paar vakantiekilometertjes maken!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie