poreuze tankdop? + tankdop met slot?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
r4f8
Berichten: 163
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:14 pm

poreuze tankdop? + tankdop met slot?

Bericht: # 89706Bericht r4f8 »

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de benzine uit de tank verdampt (hij lekt niet, althans geen plassen te zien/vinden onder de auto), de tankdop is een beetje poreus, zo ook de koppeling aan de slurf die naar de tank loopt waarop de dop vastdraait.

Is dit een veel voorkomend probleem bij een 4gtl? Kan ik hier iets aan doen?

Ik zou overigens ook graag een nieuwe tankdop met slot aanschaffen voor het 4-tje, zijn deze er?

Jullie tips/aanbevelingen zijn welkom!

Robert
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 89711Bericht Jan-San »

Check ff je benzineleiding ter hoogte van de acherwiel- ophanging. Hier is de ijzeren leiding omkleedt met rubber.....dit vraagt om problemen. Meestal zit hier een lekkage.
Verdamping lijkt mij nouwelijks merkbaar..
Suc7metde4
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 89717Bericht Willem de Zwijger »

Als er ergens iets substantieel lekt moet het te ruiken zijn. De plekken waar de originele stalen leiding net wel / niet in het rubber zit zijn de meest aangewezen kanidaten voor een lek. Het water kruipt daar net onder het rubber, roest vaart er wel bij.
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Re: poreuze tankdop? + tankdop met slot?

Bericht: # 89719Bericht Neeelz »

r4f8 schreef:...nieuwe tankdop met slot aanschaffen...
Op Ebay zijn ze meestal wel te vinden, maar nu net even niet...
Een quatrelle is het wel!
Gebruikersavatar
r4f8
Berichten: 163
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:14 pm

Probleem met benzinetoevoer --> was: Poreuze tankdop...

Bericht: # 89851Bericht r4f8 »

Nou, vandaag even provisorisch een nieuwe accu er in gehangen (provisorisch want de nieuwe accu past niet, ik heb er niet op gelet, maar hij is te groot <ik vroeg toch echt om een accu voor een renault 4!>, morgen even terug dus om te kijken of ze een kleinere hebben) en proberen te starten, maar ho maar (startmotor draaide wel), ik ben dus maar weer even langs het tankstation gereden voor 5 liter benzine en ja hoor! Hij wou starten (wel wat rook en een hoop stank, maar goed, hij wou in ieder geval starten.

Wat zijn nu de feiten... Ik heb de auto gekocht met maar een beetje benzine erin, ik heb `m daarna in de stalling gereden en daar heeft ie 6 weken gestaan. Hierna wou de auto niet starten totdat ik er 5 liter benzine in heb gedaan.
Direkt hierna ben ik ermee naar de garage gereden (niet meer dan 2 kilometer). Bij de garage heeft de auto een week of 5 gestaan (ook niet gereden).
Toen ik `m bij de garage ophaalde, heb ik er 5 liter benzine in gedaan en toen zo`n 10 km gereden, toen de auto bij m`n ouders op de oprit gezet en hier heeft de auto tot vandaag 3 weken stil gestaan.
Vandaag moest ik dus weer benzine in de tank doen om te starten.

Dit lijkt mij niet normaal, ik sluit vooralsnog een bovenmatig benzineverbruik even uit, dat zou gruwelijk hoog zijn als het sec verbruik zou zijn.

Ik zie ook niet echt een duidelijke lekplek onder de auto of specifiek bij de tank.

Kan ik nog meer controleren of heeft iemand eerder zoiets aan de orde gehad?

Ik weet het even niet meer.

Bij voorbaat dank!

Robert
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 89852Bericht Willem de Zwijger »

Het gaat wel om heel kleine hoeveelheden die je erin doet, en de temperaturen zijn de laatste tijd wel aardig hoog, dus misschien zit je de hele tijd net op de grens van een lege tank omdat de boel verdampt (al kan ik me zo gauw niet precies voorstellen waarom dat met een lege tank sneller zou gaan dan een volle tank...alhoewel, er kan meer verdampen in een lege tank dan in een volle).
Ik zou die tank eens helemaal volgooien, kijken at er dan gebeurt.
Gebruikersavatar
r4f8
Berichten: 163
Lid geworden op: di jan 23, 2007 3:14 pm

Bericht: # 89853Bericht r4f8 »

[quote="Willem de Zwijger"] Het gaat wel om heel kleine hoeveelheden die je erin doet, en de temperaturen zijn de laatste tijd wel aardig hoog, dus misschien zit je de hele tijd net op de grens van een lege tank omdat de boel verdampt (al kan ik me zo gauw niet precies voorstellen waarom dat met een lege tank sneller zou gaan dan een volle tank...alhoewel, er kan meer verdampen in een lege tank dan in een volle).
Ik zou die tank eens helemaal volgooien, kijken at er dan gebeurt. [/quote]

Je hebt misschien wel een punt... Alleen, hoe krijg ik de tank vol ;) (auto staat nog op Frans kenteken), maar goed, daar verzinnen we ook wel weer iets op... 8)
Plaats reactie