laswerk aan bodem R4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4tje

laswerk aan bodem R4

Bericht: # 89462Bericht R4tje »

Hallo,

Ik sta op t punt een r4 GTL te kopen, maar er moet nog wat laswerk aan gedaan worden. Weten jullie iemand waar ik dat kan doen ? Verder heb ik weinig kennis van de auto, die wil ik ook graag op doen. Weten jullie iemand die mij wat kan leren?

Groetjes, R4
GijSsie

Bericht: # 89464Bericht GijSsie »

Laten lassen kost je minimaal 500 euro, als het de achterbalken e.d. zijn.

Je kan het jezelf leren is niet zo moeilijk en plaatselijk is er vast wel iemand van de 4club die je wat wil leren.

TIP: koop een goed lasapparaat geen troep van de praxis...
Savane 1993 =D
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 89465Bericht otogazzi »

GijSsie schreef:Laten lassen kost je minimaal 500 euro, als het de achterbalken e.d. zijn.

Je kan het jezelf leren is niet zo moeilijk en plaatselijk is er vast wel iemand van de 4club die je wat wil leren.

TIP: koop een goed lasapparaat geen troep van de praxis...

500 euro, als het de achterbalken e.d. zijn
Dat vind ik dan nog aardig goedkoop Gijssie voor de achtrbalken allleen al ben je ietsje meer kwijt. daarnaast blijft het vaak dan niet alleen bij de achterbalken.

verder:
voordat je gaat kopen, vraag iemand mee die verstand heeft van de 4.
let vooral op de eerder genoemde achterbalken maar ook de gehele bodem en vooral links en rechts voor.

waar staat de auto?
misschien is er wel iemand die met je mee wil gaan om te kijken.
En er is inderdaad vast wel iemand in groningen en omgeving die je met raad en daad wil bijstaan.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 89472Bericht Le Car »

GijSsie schreef: TIP: koop een goed lasapparaat geen troep van de praxis...

Ja ja, maar niet iedereen wil of kan lassen.
Je moet er zo wie zo de ruimte voor hebben. (lassen doe je bij voorkeur binnen ivm het wegwaaien van je beschermgas.)

Bovendien kost een goed lasaparaat net zo veel of meer als een goede vier zonder laswerk.

Even iemand mee nemen (clublid) is de beste oplossing.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Ervier

Bericht: # 89478Bericht Ervier »

Beste aspirant-lassers,

Oefening baart kunst. Als je nu zo a-technisch bent als een molshoop zou ik zeggen "niet aan beginnen". Maar het feit dat je aan een R-4 wilt knutselen suggereert toch al dat je tenminste enig technisch inzicht hebt.
Een goed CO-lasapparaat kun je ook wel 2e hands aanschaffen (marktplaats). Zelf op deze wijze een goed lastoestel gekocht. Dan eerst een beetje oefenen. Gaandeweg leer je het apparaat kennen en doet ie wat jij wilt.... Zoveel kan toch eigenlijk niets misgaan. Denk alleen niet dat je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Voor een goed tweedehands CO-2 apparaat ben je al vlot € 500,- kwijt. Maar smeer dat eens uit over de komende 40 jaar......Valt het nog wel mee.
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
Plaats reactie