knipperlichten 5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
knipperlichten 5
Heeft iemand een bedradingsschema van een 5 of nog beter: gelijk de oplossing mijn knipperlichtprobleem?
Soms doen de knipperlichten het en soms weer niet (nu geen grappen maken: dat horen knipperlichten te doen ja...ik weet het, maar ik bedoel dat ik ze soms wel kan bedienen soms niet) Van het ene op het ander moment functioneren soms alle 4 mijn knipperlichten niet. zowel met de richtingaanwijzers als met de alarmlichtschakelaar zijn ze niet te bedienen. Wat rommelen met de bedrading helpt soms, maar vaak gaan ze een dag later of zo weer functioneren. Om een week later weer te weigeren.
Ik heb het relais en de alarmlichtschakelaar al vervangen, maar symptomen blijven. Ik denk nu aan een laffe aarde ergens, maar waar? Vandaar de vraag naar een bedradingsschema.
Soms doen de knipperlichten het en soms weer niet (nu geen grappen maken: dat horen knipperlichten te doen ja...ik weet het, maar ik bedoel dat ik ze soms wel kan bedienen soms niet) Van het ene op het ander moment functioneren soms alle 4 mijn knipperlichten niet. zowel met de richtingaanwijzers als met de alarmlichtschakelaar zijn ze niet te bedienen. Wat rommelen met de bedrading helpt soms, maar vaak gaan ze een dag later of zo weer functioneren. Om een week later weer te weigeren.
Ik heb het relais en de alarmlichtschakelaar al vervangen, maar symptomen blijven. Ik denk nu aan een laffe aarde ergens, maar waar? Vandaar de vraag naar een bedradingsschema.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
nietje??
Misschien zit er ergens een 'NIETJE'...? je weet maar nooit namelijk...
Ik wist dat mijn stroom wel es totaal uit kon vallen en ik niet kon starten, beetje trekken aan draadjes onder stuurkolom hielp wel. Dacht misschien los contactje ozo, Tijdje terug rij ik ergens 100, valt weer alles uit, motor still, denk shiiiit! al trollend weer ff aan wat draadjes trekken, VROEM! springt ie weer tot leven! Dit een 10 minuten zo volgehouden iedere paar minuten tot ik thuis was en toen toch ff kijken...
Had de vorige eigenaar (waarschijnlijk bij gebrek aan.. ?) flink wat draden heel vakkundig AAN ELKAAR GENIET.....
dus die koperen nietjes, dwrs door de mantel en lekker verschillende draden zo supergeleidend kort te sluiten.....
Dus....., is dit een supergeheime handige 'tip' die iedereen stiekum vooor mij stil wist te houden op het forum...?
Anders moet iemand Brecht ook even 'inwijden'...
Ik wist dat mijn stroom wel es totaal uit kon vallen en ik niet kon starten, beetje trekken aan draadjes onder stuurkolom hielp wel. Dacht misschien los contactje ozo, Tijdje terug rij ik ergens 100, valt weer alles uit, motor still, denk shiiiit! al trollend weer ff aan wat draadjes trekken, VROEM! springt ie weer tot leven! Dit een 10 minuten zo volgehouden iedere paar minuten tot ik thuis was en toen toch ff kijken...
Had de vorige eigenaar (waarschijnlijk bij gebrek aan.. ?) flink wat draden heel vakkundig AAN ELKAAR GENIET.....

Dus....., is dit een supergeheime handige 'tip' die iedereen stiekum vooor mij stil wist te houden op het forum...?

Anders moet iemand Brecht ook even 'inwijden'...

R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
oh en knipperlichten hebben ZEKER een zekering, bij knalde er namelijk eens uit toen mijn alarmlichten langer dan 15 minuten aanstonden.
Nu we het er toch over hebben, waarom als ik het CONTACT UIT heb werken ALLEEN de LINKER (voor + achter) signalering, en niet beiden..? Met contact aan werk het wel naar behoren..
Is dat stroom besparing ofzo, of zit er nog ergens een 'nietje'...
Nu we het er toch over hebben, waarom als ik het CONTACT UIT heb werken ALLEEN de LINKER (voor + achter) signalering, en niet beiden..? Met contact aan werk het wel naar behoren..
Is dat stroom besparing ofzo, of zit er nog ergens een 'nietje'...

R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Maar als ik dus ergens ff illegaal wil parkeren met mijn alarmlichten aan dan moet de sleutel er in blijven. Zo niet dan denken mensen dat ik op het punt sta weg te rijden vanuit de berm/stoep. En wat nu als ik ik links parkeer? in Delft veel grachtjes waar je alleen links kan parkeren....
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
Daan, ik denk dat er iig iets niet goed is met je schakelingen. Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat bij contact uit maar een kant van je alarmlichten het doen.
Het lijkt me dat je rechter knippelrichten op een geschakelde zekering zitten en je linker op een directe. Ik zou je alarmlichten eens aanzetten, contact aan en 1 voor 1 je zekeringen los trekkne. asl je rechter dan uitvallen weet je dat ze op die zekering zitten. dan weer die zekering vast en aan de achterkant 1 voor 1 de draden los halen (kunnen er geloof ik max 4 zijn) zodra dan weer ke knipperlichten uitvallen weet je welke draad je moet hebben. Die draar prik je dan op een ongeschakelde groep. (die vind je ook wel lijkt me)
suc6!
Het lijkt me dat je rechter knippelrichten op een geschakelde zekering zitten en je linker op een directe. Ik zou je alarmlichten eens aanzetten, contact aan en 1 voor 1 je zekeringen los trekkne. asl je rechter dan uitvallen weet je dat ze op die zekering zitten. dan weer die zekering vast en aan de achterkant 1 voor 1 de draden los halen (kunnen er geloof ik max 4 zijn) zodra dan weer ke knipperlichten uitvallen weet je welke draad je moet hebben. Die draar prik je dan op een ongeschakelde groep. (die vind je ook wel lijkt me)
suc6!
Ik had het zelfde als Brecht, 2 weken geleden moest ie naar de keuring en heb ik toch eens gekeken. De clignoteur blijkt geen aarding te hebben. Ik heb er een ander clignoteurtje opgezet en nu doet alles het weer. Ook het dashboardlampje waarvan ik al heel lang dacht dat het stuk was.
Het kan zijn dat het relais onder omstandigheden gewoon geen zin meer heeft doordat het elektrische spoeltje te zwak is o.i.d.
Het kan zijn dat het relais onder omstandigheden gewoon geen zin meer heeft doordat het elektrische spoeltje te zwak is o.i.d.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2