From: Renault 5 ClubCinq
[align=center]

Beste Renault 5 rijders & friends, Honderd Renault 5’s gaan een rally rijden door Nederland voor een Unicef-project in Madagaskar en jij kunt meedoen: Met Renault 5 voor Unicef de bocht door! Unicef Special Representative en AVRO-presentator Sipke Jan Bousema is initiatiefnemer van het unieke evenement. Hij was vorig jaar als Special Representative in Madagaskar voor het Little Sister-project, een project waarbij Big Sisters (tienermeisjes) jongere meisjes helpen om naar school te gaan. Hierdoor zijn zowel de jonge als de oudere meisjes gemotiveerd om hun school af te maken en worden ze geen drop-outs. De meisjes krijgen bovendien meer zelfvertrouwen. Sipke Jan: ,, Ik ben gek op het vrolijke Renaultje 5 en op het goede werk van Unicef. Tijdens het bezoek aan het project Little Sister in Madagaskar kwam ik oog in oog te staan met heel veel Renaultjes 4 en 5. Daarna wist ik het zeker ik wil weer een 5je. Nu brengt dit wagentje mij met veel plezier vooruit hier in Nederland. Via deze rally wil ik de meiden in Madagaskar ook vooruit helpen. De deelnemende Renaultjes en het evenement kunnen allemaal worden gesponsord en het geld kom ten goede aan het ‘Little Sister’ project in Madagaskar.’’ Zaterdag 9 juni is het zover! We verzamelen vroeg in Groningen en na stops in Leeuwarden, Emmeloord en Apeldoorn kom je, na 300 kilometer te hebben gereden, aan in Amsterdam. De Renaults rijden een route in de vorm van een 5 door Nederland. (Ook rijders die niet de hele route willen afleggen, kunnen meedoen aan de rally! De etappes: Groningen naar Leeuwarden 58 km; Leeuwarden naar Emmeloord 70 km (met een geweldig gecaterde lunch in Emmeloord); Emmeloord naar Zwolle 37 km; Zwolle naar Nijkerk 82 km; Nijkerk naar Amsterdam 58 km).
[align=center]

Om de rit voor de deelnemers leuk én financieel haalbaar te maken is het Unicef/ClubCinq-team bezig de volgende sponsoring voor het evenement binnen te halen: catering tijdens en na de rit, goedkope overnachting in Amsterdam en Groningen, hulpverlening bij pech onderweg, gratis gebruik van een parkeergarage in Amsterdam, feestlocatie in Amsterdam. Hiervoor zijn we al in verregaande onderhandeling met overnachtingslocaties en een locatie en parkeergarage. De lunch is geregeld (met dank aan onze sponsor HSL uit Lelystad) en de sponsoren GPS-Buddy en Carchannel zijn binnen. Het hele evenement wordt geregistreerd, uitgezonden en gesponsord door Carchannel. Dat betekent gegarandeerde publiciteit voor Unicef én voor Renault 4 en 5! En we gaan nog veel meer landelijke en regionale media uitnodigen, denk daarbij aan radio, tv, kranten en tijdschriften. We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om ook bestuurders van de ‘little sister’ van R5, de Renault 4, uit te nodigen voor deze unieke rally. Dus heb je een R5 of een R4? Kun je zaterdag 9 juni? Wil je de meiden in Madagaskar helpen met het opbouwen van een beter bestaan? Schrijf je dan nu in voor de R5 Rally, vind zoveel mogelijk mensen om je te sponsoren en ga samen met Sipke Jan voor Unicef de bocht door! Schrijf je snel in op www.renault5rally.nl want de bestuurders die zich als eerste inschrijven krijgen bij de start een GPS Buddy. Zo kan de route van die Renaults precies worden gevolgd. Groet, Sipke Jan, Unicefvrijwilligers en ClubCinq (Rolf, Ellen, Remco en Monique) - Renault 5 ClubCinq Staff