jullie advies of mening gevraagd:

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

jullie advies of mening gevraagd:

Bericht: # 88385Bericht brecht »

Ik heb probleem. Niet zo zeer een probleem, meer een dilemma eigenlijk. (maar de van Dale zegt: toestand waarin tussen twee wegen die beide grote bezwaren opleveren een keuze moet worden gedaan; netelig vraagstuk dus dat is het eigenlijk ook niet.)

het volgende
- Een Alpine turbo blok met schijven achter, F6 stabi's en torsies. alpine tellers, 5 bak en alles er op en eraan ligt klaar
- Een r4f4, ex J. Beekmaan en F.Zoeter ook wel "trophy" genaamd is in mijn bezit. Een leuke f4 netjes, niet superstark of origineel, maar wel een erg leuke en goede 4 met geschiedenis (aardig wat leuke aanpassingen gedaan voor een rally in Marokko)
- Een R5TL LeCar is laatst aangeschaft om bovengenoemd blok in te hangen. Inmiddels is de 5 hier, gekeurd en wel en met kenteken.

Nu begint de twijfel: Die 5 is erg netjes en erg origineel en ik begin het steeds meer zonde te vinden om daar een alpine in te hangen (zal toch in die voorbalk moeten slijpen om de 5 bak er in te krijgen, dash aanpassen, dat soort dingen) Het blok kan natuurlijk ook in de F4. En dan nog wat: het blok zou goed zijn. zal ik dat eerst mooi reviseren of juist eerst erin hangen?

graag jullie mening over deze kwestie
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 88390Bericht cees en jantine »

ik zou het persoonlijk toch in de 5 bouwen..maar alles is aanwezig om het in een 4 te hangen toch? lastig

het is het oude blok van 4tje toch? die zou ik er gewoon inhangen
even koppeling nakijken/vervangen. maar verders gewoon gaan..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 88394Bericht -Trelleur- »

Een auto die nog mooi origineel is zou ik zo laten.
Het turboblok komt wel eens van pas voor een restauratieproject of iets dergelijks, waarop je rustig alle aanpassingen kan doen.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 88399Bericht jbeekmann »

Sja... de Trophy is toch al aangepast, die kan nog best een aanpassing extra hebben. De 5 vind ik persoonlijk niet zo'n spannende auto, dus die zou ik gewoon verkopen of aan een leuk meisje geven om in te gaan rijden... :D
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 88403Bericht Willem de Zwijger »

De Trophy krijgt alleen nog maar meer karakter met zo'n blok en bak, dus dat lijkt me een logische weg. Als dat blok goed loopt zou ik het persoonlijk nooit uit elkaar halen, gewoon schoonmaken en inbouwen.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 88404Bericht Mark4GTL »

eens met de rest, maar ik zou eerst het alpine blok een kleine onderhoudsbeurt geven
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 88407Bericht brecht »

dank, dat zijn zinnige antwoorden!

Jasper: wil je haar toch uit die spaanse volkswagen krijgen dan?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 88412Bericht jbeekmann »

Nee! Ik bedoel die van jou!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie