1.4 in gtl bouwen mogelijk ?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
1.4 in gtl bouwen mogelijk ?
vraagje :
mijn blok van de r4 ligt helaas op een hoop ..
nu heb ik nog een goed blok liggen van een 5je (90 model )
zo op het eerste oog gaat het wel passen , maar hoe kan ik de poelie op de nokkenas aansluiten ?
plus passen de spruitstukken van een r4 er gewoon op ?
en dan de versnellingsbak , zelfde pasvorm , of is dat compleet anders?
iemand een idee?
groetjes , Tom
mijn blok van de r4 ligt helaas op een hoop ..
nu heb ik nog een goed blok liggen van een 5je (90 model )
zo op het eerste oog gaat het wel passen , maar hoe kan ik de poelie op de nokkenas aansluiten ?
plus passen de spruitstukken van een r4 er gewoon op ?
en dan de versnellingsbak , zelfde pasvorm , of is dat compleet anders?
iemand een idee?
groetjes , Tom
Dit zou natuurlijk wel passen in een 4tje, maar er komt iets meer bij kijken. Of de bak zomaar past weet ik niet. Er is ook al eens een r5 GT Turbo blok in een r4 gelepeld. Dit pastte ook. Je kunt het probeen met een gtl bak.
Ik denk dat je ook de motorsteunen moet ophogen (2,5cm) of een koppeling op de stuurstang monteren.
Ik denk dat je ook de motorsteunen moet ophogen (2,5cm) of een koppeling op de stuurstang monteren.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Er zijn in het verleden wel foto's op het Forum geweest van zo'n soort project waarbij de nokkenaspoeli aan de 'verkeerde' kant zit. Aan de kant van de versnellingsbak schijnt dat appeltje eitje te wezen. Ik denk dat het spruitstuk van de 4 er niet zomaar op past, dat moet je proefondervindelijk vast stellen.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Vliegwielen van 4 en 5 zijn hetzelfde, zitten ook aan dezelfde kant. Alleen dat van de 5 Turbo is een stuk dikker dus moet er een andere drukgroep etc op maar verder is alles van 4 en 5 zowat hetzelfde. Ik had iig geen probleem met de 1.4 in mijn wagen maken met de kop van de 1.1, daar weer het spruitstuk van de 1.4 met 32dir carb, een brandblusser als uitlaatdemper en een pijp tot achter in het hoekje.
Hoe het met de nokkenaspoelie zat weet ik niet meer maar dat vertelt iemand anders wel weer
Hoe het met de nokkenaspoelie zat weet ik niet meer maar dat vertelt iemand anders wel weer
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
pak het onderblok van je 1100, doe daar 1400 voeringen,krukas in en een 1400 cilinderkop en je hebt hetzelfde, maar dan met de nokkenaspoelie aan de andere kant..
kan je gelijk de nokkenas nog laten slijpen en hopla, je hebt er een paar pk bij..
of je zoekt een oer 5 1400 blokje.die zijn nagenoeg plug n play..
kan je gelijk de nokkenas nog laten slijpen en hopla, je hebt er een paar pk bij..
of je zoekt een oer 5 1400 blokje.die zijn nagenoeg plug n play..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad