autotransport

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

66 coupe
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 4:05 pm

autotransport

Bericht: # 87460Bericht 66 coupe »

Geachte forumbezoeker,

Graag wil ik als zelfstandige ondernemer aan de gang, en wil om te kijken of mijn plannetje zin heeft een klein markt-onderzoekje doen.
Ik vraag hiervoor uw medewerking om serieus antwoord te geven op enkele vragen.

Ik wil namelijk kijken of het haalbaar is en lonend om een bedrijfje op te starten tbv. het transporteren van :

Oldtimers ,zowel van en naar beurzen en tentoonstellingen als naar de spuiterij of garage of andere bestemmingen, ook van uit het buitenland naar Nederland vervoeren van uw daar aangeschafte of met pech gestrande oldtimer behoort tot de mogelijkheden, in heel West Europa.

luxe personenwagens, voor handelaren en garage's maar ook voor u, en binnen heel West Europa .

loop sloop en schadewagens (mits rollend) ook in heel West europa behalve de sloopwagens.

boten en caravans (seizoensgebonden transport) ook binnen heel West Europa

Dit allemaal tegen uiterst betaalbare prijzen.
7 dagen per week service, klant kan indien gewenst gewoon meerijden.

Het op te starten bedrijfje zal bij de kamer van koophandel ingeschreven worden en een btw nummer dragen.
Ook zal er aan de transportvergunningplicht worden voldaan.

Starttarief € 40,-
km prijs binnenland € 0,40
km prijs buitenland € 0,50

VOOR OLDTIMERCLUBS EN LEDEN DIE KUNNEN AANTONEN LID TE ZIJN VAN EEN OLDTIMERCLUB OF VERENIGING GELD EEN KORTING VAN € 20 OP DE TOTALE RITPRIJS BINNEN NEDERLAND, EN €40,-KORTING OP DE TOTALE RITPRIJS ALS HET OM EEN RIT NAAR HET BUITENLAND GAAT.


*** Mijn vragen aan u. ***

1. Maakt u wel eens gebruik van betaald autotransport, uitgevoerd door een bedrijf (dus niet door u zelf of kennissen of vrienden uitgevoerd vervoer)

2. Is er behoefte aan betaalbaar transport dat door een oldtimerliefhebber wordt uitgevoerd met een persoonlijke benadering.
(iemand die van zijn hobby zijn werk wil maken)

3. Kunt u benoemen waarom er of WEL of GEEN interesse zou zijn in de door mij aangeboden betaalbare autotransport.

4. zou u indien nodig gebruik willen maken van mijn diensten, en zo ja/nee waarom dan wel/niet.


Graag ontvang ik uw antwoord op de 4 bovenstaande vragen per e-mail.
U kunt uw antwoord sturen naar : rene-69-msn@hotmail.com

Vriendelijk dank voor uw medewerking.


http://rene-balm.magix.net
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87487Bericht R4F6GTX Automaat »

Klinkt leuk, maar de doorgaans is een R4 rijder nogal op de centen en als tie een auto moet vervoeren moet dat zo goedkoop mogelijk; als het niet anders kan zou ie m nog eerder helemaal uit elkaar halen om te vervoeren dan een bedrijf inschakelen.
(mijn ervaring)
Is er een maximum gewicht van de wagens die je wil gaan vervoeren, en de lengte? Ik ben af en toe met amerikaanse hoerensloepen bezig. Kun je die vervoeren?
Ik weet trouwens ook wel een Mercedes 508 oprijwagen te koop...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 87490Bericht jbeekmann »

onder de 100 km lijkt dat wel oké, volgens mij kan je voor meer km's beter zelf zo'n oprijwagen huren.

Alhoewel, dieselkosten erbij... Je eigen tijd...
Nee, dit klinkt zo gek nog niet!
Leuk idee!
Zal ook netjes even je vragen beantwoorden en mailen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Ervier
Berichten: 57
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 9:53 pm
Locatie: Putten

Bericht: # 87495Bericht Ervier »

Onlangs nog zelf een R4 tje opgehaald met een gehuurde oprijwagen, als aanhanger achter de Ford.
Voor 30,- per dag kun je toch geen armoe hebben........
Ja, het kost je een paar uurtjes, maar is dat niet met de hele hobby het geval?
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
66 coupe
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 4:05 pm

Bericht: # 87526Bericht 66 coupe »

van mini tot conceptcar tot rallywagen tot hoerensloep van alles is mogelijk.

ook haal ik voor wie er interresse in heeft wagens uit frankrijk spanje italië belgië engeland duitsland
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 87528Bericht GijSsie »

66 coupe schreef:van mini tot conceptcar tot rallywagen tot hoerensloep van alles is mogelijk.

ook haal ik voor wie er interresse in heeft wagens uit frankrijk spanje italië belgië engeland duitsland
't is natuurlijk maar net waar je zin in hebt...

Ik kan altijd wel aan een autotransporter komen als k die nodig heb. Het is op zich niet zo'n gek idee om paar autotransporters te verhuren, maar ik zie er geen brood in...
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 87535Bericht Le Car »

Sorry gijs, hoe wil jij daar aankomen zonder rijbewijs?

Ik denk dat er wel markt voor is.

Bij ons is er bijv de autotaxi.
Deze haalt binnen noordholland en een provincie daarbuiten je auto van en naar elk gewenst adres voor 75 euro incl. alles.
De beste man heeft het er de hele dag druk mee

Rijd met een autotransporter en autoamulance erachter.

Oprijwagen in Amsterdam huren kost al rond de 100 euro (250 km vrij) en een autoambulance zo rond de 35 euro.

Verder moet je natuurlijk evt nog een goede trekauto hebben je je e rijbewijs.
En tussen kunnen trekken en mogen trekken zit ook nog een klein verschil

Ik denk dat er wel werk in is.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 87570Bericht brecht »

Ik denk het ook

om de 5 uit schilde te halen moest ik op 3 verschillende adressen een auto, een ambulance en een chauffeur regelen....
ambulance betalen, tankje diesel, tijd...

dat had ik voor 75 euro graag uitbesteed!
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 87579Bericht 4TL »

Op zich wel interesse, alleen de grap is dat je vaak ook nog de km. moet betalen van de woonplaats van de transporteur naar jou huis en terug.
Dat zal ook wel in uw geval zijn; wat is uw standplaats?
Clio '98
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 87587Bericht Rodeo-6 »

Le Car schreef:
Verder je e rijbewijs.
dat is niet altijd nodig
(omg)
>> Doe mij maar een DAF <<
schoapke
Berichten: 2777
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87590Bericht schoapke »

maar die uitzonderingen zijn wel heeel zeldzaam. aangezien die van het laadvermogen van de aanhanger uitgaat. die is al vrij vlug vrij hoog, waardoor het gewicht van het trekkende voertuig ook groter word en de totale combinatie zwaarder wordt dan 3500 kilo totaal van voertuig + aanhanger + laadvermogen

maar uhhhh ik was zo'n € 350,= kwijt om de auto van es op te halen, maar dat was met een hele kleine enkel asser waar precies een vier oppast.
Afbeelding
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hankleinjan.nl
Berichten: 387
Lid geworden op: zo dec 21, 2003 2:00 am
Locatie: Rijssen

autotransport

Bericht: # 87629Bericht hankleinjan.nl »

Kijk, dat is nog eens een leuk aanhangertje voor een 4-tje.
Vorige week heb ik een 4-tje opgehaald. Totale kosten waren 130,-
incl. 271 kilometer, brandstof, autoambulance en trekkend voertuig.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
66 coupe
Berichten: 22
Lid geworden op: wo jan 31, 2007 4:05 pm

Bericht: # 87748Bericht 66 coupe »

mijn standplaats is amersfoort, binnen regio utrecht bereken ik alleen starttarief buiten de regio gaat ook het kilometergeld in.

voor leden van een oldtimervereniging of club gelden andere prijzen dan voor handelaren en autodealers.

ssst niet verder vertellen maar voor de leden die een lidmaatschapskaart/pas kunnen laten zien van de renault 4 club.....reken ik geen btw.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 87794Bericht Rodeo-6 »

In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B.

Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:

* de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
* de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.
>> Doe mij maar een DAF <<
schoapke
Berichten: 2777
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87795Bericht schoapke »

zeg rodeo, als je dat gewoon meteen had gezegd, had je mij niet hoeven herhalen, maar we hoeven hier ook niet te herhalen dat informatie overdracht ook niet je sterkste kant is he :wink:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie