Pagina 1 van 1

Benzinelucht & slecht starten

Geplaatst: ma mar 05, 2007 12:19 pm
door tinustilburg
Sinds ik een andere carburateur op mijn TL heb, heb ik het volgende probleem:
Als ik net heb gereden en de auto 5 tot 30 minuten later weer wil starten duurt het erg lang voordat ie aanslaat. Daarnaast ruikt het in en om de auto erg naar benzine... Hij rijdt wel gewoon goed en bij koude motor start ie ook normaal (met choke).
Stationair afstellen gaat trouwens ook niet: Hij loopt wel goed maar ik kan het schroefje terugdraaien wat ik wil, lager dan ong. 1000 toeren gaat ie niet.
Nou hoorde ik van iemand dat de gasklep dan misschien blijft hangen. Kan dit kloppen? En wat kan ik daar aan doen?

En nog iets: De auto lekt als het regent, komt dit vaker voor? Onder de rubber mat ligt altijd wel een plasje water. Zou dit van achter de motorkap komen of misschien door het luchtrooster??
Alvast bedankt!
Groeten Martijn

Geplaatst: ma mar 05, 2007 1:04 pm
door cees en jantine
hij lekt vast bij de rempedalen..das niet goed, maar wel redelijk normaal volgens mij.. (ehh)

Geplaatst: ma mar 05, 2007 2:04 pm
door R4F6GTX Automaat
Carb lijkt valse lucht te krijgen. Staat de voet goed op het spruitstuk? Nieuwe pakkingen gebruikt? Als je vloeibare pakking gebruikt hebt, misschien heb je die hele kleine gaatjes onderin dichtgefrot daarmee. Is de voet van de carb mooi recht?
Als je de carb eraf hebt en langs onder in de carb kijkt, moet je 3 hele kleine gaatjes zien. Die gaan wel eens dichtzitten door de koolaanslag of andere zooi. Met remmenreiniger kun je dat goed schoonmaken en dan doorblazen. Scheelt een hoop.
De benzinelucht, is dat als ie lang moet starten (verzopen) of ook als ie net stopgezet is? Hoogte vlotter, die mogelijk overloopt, of ergens een scheurtje in een leiding.

Lekken moet geen probleem zijn; de meeste r4's hebben wel ergens een gaatje in de bodem waar het water vanzelf weer uitloopt... Afbeelding

Geplaatst: ma mar 05, 2007 2:27 pm
door tinustilburg
Hoi,
De carburateur is goed schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen, daar zal het niet aan liggen denk ik. En die benzinelucht hangt gewoon in en om de auto als ie meer dan 5 minuten stilstaat... Het rare is, als ie langer dan een half uur of een uur heeft stilgestaan ruik je geen benzine en start ie meteen...
Dus het is eigenlijk net alsof er nog even wat benzine blijft doorlopen (?) en dat die na een tijdje weer verdampt is...

Geplaatst: ma mar 05, 2007 2:28 pm
door R4F6GTX Automaat
Kijk es na het stopzetten of de carb nat is, en dan met name bij de ontluchting. (vlotterhoogte)

Geplaatst: ma mar 05, 2007 7:04 pm
door Supersuus
Wat ook wel eens wil helpen is om onder de carb een extra pakking (die hoge plastieke) te doen,dan staat ie iets verder van het spruitstuk en krijgt dan minder warmte,en minder gauw een overkokende carb.
Wbt je stationair: zit je gaskabel niet wat te strak?