Benzinelucht & slecht starten

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Benzinelucht & slecht starten

Bericht: # 87326Bericht tinustilburg »

Sinds ik een andere carburateur op mijn TL heb, heb ik het volgende probleem:
Als ik net heb gereden en de auto 5 tot 30 minuten later weer wil starten duurt het erg lang voordat ie aanslaat. Daarnaast ruikt het in en om de auto erg naar benzine... Hij rijdt wel gewoon goed en bij koude motor start ie ook normaal (met choke).
Stationair afstellen gaat trouwens ook niet: Hij loopt wel goed maar ik kan het schroefje terugdraaien wat ik wil, lager dan ong. 1000 toeren gaat ie niet.
Nou hoorde ik van iemand dat de gasklep dan misschien blijft hangen. Kan dit kloppen? En wat kan ik daar aan doen?

En nog iets: De auto lekt als het regent, komt dit vaker voor? Onder de rubber mat ligt altijd wel een plasje water. Zou dit van achter de motorkap komen of misschien door het luchtrooster??
Alvast bedankt!
Groeten Martijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 87328Bericht cees en jantine »

hij lekt vast bij de rempedalen..das niet goed, maar wel redelijk normaal volgens mij.. (ehh)
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87334Bericht R4F6GTX Automaat »

Carb lijkt valse lucht te krijgen. Staat de voet goed op het spruitstuk? Nieuwe pakkingen gebruikt? Als je vloeibare pakking gebruikt hebt, misschien heb je die hele kleine gaatjes onderin dichtgefrot daarmee. Is de voet van de carb mooi recht?
Als je de carb eraf hebt en langs onder in de carb kijkt, moet je 3 hele kleine gaatjes zien. Die gaan wel eens dichtzitten door de koolaanslag of andere zooi. Met remmenreiniger kun je dat goed schoonmaken en dan doorblazen. Scheelt een hoop.
De benzinelucht, is dat als ie lang moet starten (verzopen) of ook als ie net stopgezet is? Hoogte vlotter, die mogelijk overloopt, of ergens een scheurtje in een leiding.

Lekken moet geen probleem zijn; de meeste r4's hebben wel ergens een gaatje in de bodem waar het water vanzelf weer uitloopt... Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 87335Bericht tinustilburg »

Hoi,
De carburateur is goed schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen, daar zal het niet aan liggen denk ik. En die benzinelucht hangt gewoon in en om de auto als ie meer dan 5 minuten stilstaat... Het rare is, als ie langer dan een half uur of een uur heeft stilgestaan ruik je geen benzine en start ie meteen...
Dus het is eigenlijk net alsof er nog even wat benzine blijft doorlopen (?) en dat die na een tijdje weer verdampt is...
Afbeelding
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 87336Bericht R4F6GTX Automaat »

Kijk es na het stopzetten of de carb nat is, en dan met name bij de ontluchting. (vlotterhoogte)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 87340Bericht Supersuus »

Wat ook wel eens wil helpen is om onder de carb een extra pakking (die hoge plastieke) te doen,dan staat ie iets verder van het spruitstuk en krijgt dan minder warmte,en minder gauw een overkokende carb.
Wbt je stationair: zit je gaskabel niet wat te strak?
Plaats reactie