schoapke schreef:
okee niet echt direct uit de mottenballen, maar eerder van een stoffige zolder. Denk dat ik ze eerst maar eens ga afdoen met een grove borstel en kijken wat er precies onder vandaan komt. Maar dan......?
Heeft er iemand een lijstje van wat je allemaal nodig hebt en wat je bv op de plank kan leggen.
Het is een AT met de turbo en carb er bij, ook de verbindingspijp van de tubro naar het spruitstuk.
Is het raadzaam om het blok te reviseren? zelf doen of laten doen? Iemand ervaring.
Mis een startmotor welke mag er op
Maar vooral; heeft iemand enig idee wat ik straks met al die waterslangen aanmoet??
Allemaal een beetje nieuw voor me dus, maar ben er wel hartstikke blij mee
hallo schoapke:
de startmotor van een r4 1100 is ook gewoon te gebruiken, wel moet je dan een vulplaatje hebben tussen de startmotor en het koppelingshuis, want hier moet je iets meer afstand hebben anders loopt de startmotor tegen je vliegwiel aan..
al die slangen die je ziet zijn niet allemaal waterslangen, de dunnere(die lopen naar je oliefilter) zijn voor de oliekoeler. en er moet er nog een daar zijn en dat is de TOEvoer naar de turbo. in het carter zit een aansluiting voor een iets dikkere slang en dit is de retour.
reviseren is eigenlijk altijd beter, ik heb het niet gedaan want ik heb het blok met losse kop gekocht en kon dus makkelijk naar binnenkijken. en het blok draaide goed rond.
wil je het echter goed doen dan moet je denken aan alle lagers(drijfstang, krukas, e.d.) alle keerringen, nieuwe koppakking, hopen dat de zuigers en voeringen nog goed zijn..anders die ook nieuw erin doen.
kop laten vlakken, oliepomp nieuw of reviseren..
kijk eens bij mecaparts,
www.mecaparts.com die hebben de meeste onderdelen nog beschikbaar.
de lagers zijn niet zo moeilijk en niet zo duur trouwens.
nieuwe koppeling/drukgroep
welke versnellingsbak wil je gaan gebruiken?
ik zo wel het tussenstuk, tussen bak en motor(koppelingshuis) gebruiken van de AT, hier zit namelijk al een gat in voor de sensor voor de ontsteking.
ik neem aan dat je weet dat je motorsteunen 2 cm ongeveer omhoog moet brengen ivm de stuuras? anders met kruiskoppelingen gaan werken.
je kunt ook zoals jan-san de rembekrachtiger gaan gebruiken, maar dan moet je iets meer passen en meten met de hoogte van het blok.
het probleem met het AT blok is dat je de carb niet echt makkelijk kwijt kunt en je de buis die over de motor loopt niet kan gebruiken.
ik zou als ik jou was gelijk voor de GTT setup gaan met intercooler, iets meer werk maar je hebt er wel profijt van.maar lees hierover maar in mijn topic, daar komen de meeste problemen wel naar voren
ook moet jeje onderstel niet vergeten aan te passen. dikkere stabi's gebruiken enzo. anders zwabber je alle kanten op..en dat wil je niet.
nou dit was het weer even zover..
mocht je nog vragen hebben mail, pm, kom kijken(bv.in maart in breda bij rtc meeting) ofzo..
groet en succes.
cees
cees