Veleman elektronische ontsteking
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Veleman elektronische ontsteking
Heeft iemand evaring met een Veleman elektronische ontsteking??
Heb er namelijk een gebouwd en gemonteerd, helaas start de motor niet meer. Eruit gehaald en alles weer origineel aangesloten, motor loopt weer. De kit geheel nagezien op eventuele fouten deze heb ik niet kunnen ondekken, de leverancier heeft deze ook nagezien en getest op een scoop en kon niets ondekken. Vandaar mijn vraag heeft iemand ervaring met de elektronische ontsteking van Veleman.
Heb er namelijk een gebouwd en gemonteerd, helaas start de motor niet meer. Eruit gehaald en alles weer origineel aangesloten, motor loopt weer. De kit geheel nagezien op eventuele fouten deze heb ik niet kunnen ondekken, de leverancier heeft deze ook nagezien en getest op een scoop en kon niets ondekken. Vandaar mijn vraag heeft iemand ervaring met de elektronische ontsteking van Veleman.
vellemal
Dag RoBo,
Ik heb er ook een. Loopt al heel lang in mijn R4.
Ik ook even zitten knoeien in het begin. Mijn fout was dat ik het mica plaatje tussen transistor en koelplaat had vergeten. Zoalang als de koelplaat niet aan de massa komt is er niets aan de hand en loopt de motor perfect. Als die aan de massa komt doet hij het niet meer! Dat gebeurde toen ik de ontsteking in een metalenkastje stopje.
Dus even controleren of het mica plaatje en het zwarte isolatieringetje rondom de bout aanwezig is.
(heb je overigens ook de condensator aan de ontstekingkant losgemaakt?)
succes
Fons
PS ze doen het echt goed en voor erg weinig geld (13,50 euro)
Ik heb er ook een. Loopt al heel lang in mijn R4.
Ik ook even zitten knoeien in het begin. Mijn fout was dat ik het mica plaatje tussen transistor en koelplaat had vergeten. Zoalang als de koelplaat niet aan de massa komt is er niets aan de hand en loopt de motor perfect. Als die aan de massa komt doet hij het niet meer! Dat gebeurde toen ik de ontsteking in een metalenkastje stopje.
Dus even controleren of het mica plaatje en het zwarte isolatieringetje rondom de bout aanwezig is.
(heb je overigens ook de condensator aan de ontstekingkant losgemaakt?)
succes
Fons
PS ze doen het echt goed en voor erg weinig geld (13,50 euro)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: vellemal
Bedank dit zou wel kunnen want ik heb deze ook in een metalen kastje.
Ga het de komend de dagen proberen.
Ga het de komend de dagen proberen.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Volstrekt off-topic, maar hoe mooi kan een nog witte wielkast zijn, en hoe fleurig de kleurtjes van de draden bij de dynamo...
Echter een klein vraagje: waar zijn de remleidingen gebleven ? Trokken ze die in 1991 binnendoor ? Verplaatst naar de andere kant ? Zie
http://www.nijmegenonline.com/r4clan/DSC00029.html
Echter een klein vraagje: waar zijn de remleidingen gebleven ? Trokken ze die in 1991 binnendoor ? Verplaatst naar de andere kant ? Zie
http://www.nijmegenonline.com/r4clan/DSC00029.html
Even wat foto's gemaakt:
Rood is aansluiting nr. 1
Groen is aansluiting nr. 2
Grijs is aansluiting nr. 3
Zwart is aansluitng nr. 4
Eigenlijk had nr. 1 grijs moeten zijn en rood nr 3 ivb. met de kleurcodes.
Uiteraard de nieuwe bedrading netjes voorzien van krimpkous.
Ik heb het kastje aan de brug achter de accu gepopt. (zat al een gaatje)
De popnagel met tape afgeplakt ivb. met ongewilde massa.
Alle draden van de verdeler gehaald, maar de massa vd. condensator laten zitten. mocht onderweg de kit uitvallen, dan kan ik simpel en snel overschakelen naar de normale ontsteking.
Rode draad op de aansluiting gezet waar ook de grijze opzit die naar het contactslot gaat.(zie nu ook de eerste zin wbt. verandering kleurcodes) De draad die normaal van de bobine naar de verdeler gaat heb ik losgekoppeld.[/img]
Rood is aansluiting nr. 1
Groen is aansluiting nr. 2
Grijs is aansluiting nr. 3
Zwart is aansluitng nr. 4
Eigenlijk had nr. 1 grijs moeten zijn en rood nr 3 ivb. met de kleurcodes.
Uiteraard de nieuwe bedrading netjes voorzien van krimpkous.
Ik heb het kastje aan de brug achter de accu gepopt. (zat al een gaatje)
De popnagel met tape afgeplakt ivb. met ongewilde massa.
Alle draden van de verdeler gehaald, maar de massa vd. condensator laten zitten. mocht onderweg de kit uitvallen, dan kan ik simpel en snel overschakelen naar de normale ontsteking.
Rode draad op de aansluiting gezet waar ook de grijze opzit die naar het contactslot gaat.(zie nu ook de eerste zin wbt. verandering kleurcodes) De draad die normaal van de bobine naar de verdeler gaat heb ik losgekoppeld.[/img]
Laatst gewijzigd door 4TL op di sep 04, 2007 9:51 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Clio '98
Op de website van Velemaronny schreef:2 maanden later maar nog steeds actueel, voor mij althans
wil ook zo'n setje gaan bestellen maar heb toch nog een vraagje: heb je hierbij nog wel je contactpunten nodig? want die verlopen bij mij om de 100 km
groeten ronny
http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=8946
Hier staat ook een dealerlocator op.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen