Pagina 1 van 4
Geplaatst: do sep 05, 2002 9:21 pm
door Folkert
Vandaag heb ik de mogelijkheid gehad om mijn wagen te wegen en ik ben met het resultaat van 795kg best tevreden. (zware motor + gasinstallatie)...
Geplaatst: do sep 05, 2002 9:27 pm
door Jan-Geert
netjes!!!!
Geplaatst: do sep 05, 2002 9:35 pm
door Folkert
De wieldrukverdeling was iets minder:
LV: 228kg, RV: 232kg, LA: 180kg, RA: 155kg
Maar ik vind het duidelijk niet echt erg...
Geplaatst: do sep 05, 2002 10:49 pm
door Ron
Wat hebben deze verhoudingen voor invloed op het over- cq onderstuur? Ik bedoel, wat verandert er als er een druk minder of meer wordt, rekening gehouden met voorwielaandrijving?
En dan :
Ik kan me iets voorstellen over gewichtsverdeling en wieldruk, maar hoe is de faktor "zwaartepunt" hierop dan weer van invloed? Rekening gehouden dat er een X-, Y- en een Z-as bestaat?
Zijn wel 10 vragen geloof ik maar er kan volstaan worden met de theorie indien tijd, zin en gelegenheid. Ik vind dat interessant.
Link is ook goed.
Geplaatst: do sep 05, 2002 11:16 pm
door Folkert
Ik ook! Ik stel voor dat ik dr ff over nadenk en dan een goedgekeurd antwoord geef.
Geplaatst: do sep 05, 2002 11:23 pm
door Ron
Friesland indien aanwezig lijkt me een goede gelegenheid.
Geplaatst: vr sep 06, 2002 2:19 pm
door Folkert
Dat lijkt mee meer een plaats om het in de praktijk allemaal ff te gaan proberen...
Geplaatst: vr sep 06, 2002 10:31 pm
door Ron
Ik ben niet commercieel hoor maar... ik weet zeker dat je geld kunt verdienen met die attractie op wielen hoor. Twee euro per rit is nog het minst. Is een bijdrage in de afschrijvingskosten zeg maar... Je denkt niet GROOOT genoeg.
Geplaatst: vr sep 06, 2002 11:14 pm
door Folkert
Nee, zeker niet. En dat wil ik zo houden ook...
Geplaatst: vr sep 06, 2002 11:28 pm
door Ron
Om met jouw woorden te spreken : het enige juiste antwoord!
Geplaatst: za sep 07, 2002 3:05 pm
door Folkert
Lol... Het verstevigen van de voortrein, door het functionele deel van de veren korter te maken, het toepassen van R5AT dempers en het gebruik maken van kunststof silentblocks in de bovenste draagarmen maken het rijden tot een hernieuwde ervaring. Ware het niet dat ik vroeger het stuur degelijk moest vasthouden bij een acceleratie, nu wil het wagentje vanzelf rechtuit... MOOI MAN!
Geplaatst: za sep 07, 2002 5:38 pm
door Goof
hebbie daar ook foto's van?

Geplaatst: za sep 07, 2002 6:52 pm
door Folkert
Nog niet... (en kan ook wel ff duren, denk ik)... Doch het is in Friesland allemaal te bezichtigen...
Geplaatst: zo sep 08, 2002 10:31 pm
door Folkert
Nu weet ik dat overigens pas zeker, want mn Viertje heeft met glans de circuitdag doorstaan. Althans, half in de middag trok ik de wielbouten nog ff aan en "knoep", daar lag er een op de grond... Net jammer, doch reeds hersteld. Het kleine butsje van dat pilonnetje dat ik heb geraakt valt vast niemand op...
Geplaatst: zo sep 08, 2002 11:00 pm
door Goof
dus gewoon met 1 wielbout minder naar huis gereden?