Wat hebben deze verhoudingen voor invloed op het over- cq onderstuur? Ik bedoel, wat verandert er als er een druk minder of meer wordt, rekening gehouden met voorwielaandrijving?
En dan :
Ik kan me iets voorstellen over gewichtsverdeling en wieldruk, maar hoe is de faktor "zwaartepunt" hierop dan weer van invloed? Rekening gehouden dat er een X-, Y- en een Z-as bestaat?
Zijn wel 10 vragen geloof ik maar er kan volstaan worden met de theorie indien tijd, zin en gelegenheid. Ik vind dat interessant.
Link is ook goed.
Ik ben niet commercieel hoor maar... ik weet zeker dat je geld kunt verdienen met die attractie op wielen hoor. Twee euro per rit is nog het minst. Is een bijdrage in de afschrijvingskosten zeg maar... Je denkt niet GROOOT genoeg.
Lol... Het verstevigen van de voortrein, door het functionele deel van de veren korter te maken, het toepassen van R5AT dempers en het gebruik maken van kunststof silentblocks in de bovenste draagarmen maken het rijden tot een hernieuwde ervaring. Ware het niet dat ik vroeger het stuur degelijk moest vasthouden bij een acceleratie, nu wil het wagentje vanzelf rechtuit... MOOI MAN!
Nu weet ik dat overigens pas zeker, want mn Viertje heeft met glans de circuitdag doorstaan. Althans, half in de middag trok ik de wielbouten nog ff aan en "knoep", daar lag er een op de grond... Net jammer, doch reeds hersteld. Het kleine butsje van dat pilonnetje dat ik heb geraakt valt vast niemand op...