Weet iemand hoe ik mijn 4-tje thermisch in de gaten kan houden? (Niet dat deze te heet wordt, maar ik hou wel van een beetje inzicht in mijn vertrouwde zuigervriend)
_________________
Met bloemen beter vroemen!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jbeekmann op 2002-01-21 22:00 ]</font>
Ai.. Op mijn Alpine Turbo blok zat al een sensor voor een metertje en ik heb de meter zelf uit de R5AT gehaald... Ik heb het idee dat de originele sensor een "aan/uit schakelaar" is die het lampje aan doet als het te warm is... (of zit er helemaal niet eens zo'n ding op????)
Je zou de schakelaar eruit kunnen halen en op die plaats een sensor monteren. Je kunt vast kiezen tussen verschillende soorten. Als je jezelf toch met een metertje hebt vereerd, dan heb je het lampje niet meer nodig.... (die die in het waterpomphuis zit en niet die in de radiateur!)
De werkelijkheid is nog iets anders. De schakelaar voor 't lampje zit gewoon tegen de kop aan gebout, niet in een kanaal ofzo, sompel. Die kan je dus lekker laten zitten. De sensor voor een metertje zit in de waterpomp. Een vervangingspomp van de Brezan ofzo heeft voor een auto zonder meter gewoon een plug in dat gat zitten, geen idee of dat origineel ook zo is. Het is een gat van 18mm ofzo, en je kunt er dus een sensor van een 5 in schroeven. Metertje van een 5 er aan knopen, en klaar is klara.
OK. Ik heb gekeken bij Conrad, die heeft alleen opnemers met Draad 1/8 – 27 NPTF. Dat 1/8 kan ik me nog wel voorstellen , de rest niet echt. Iemand een idee hoe dat in een M10 gat gaat passen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
In het corad boek staat een sensor die ik toegepast heb in mijn eigen 4tje met verlichte cijfers zeer handig als je s'avonds rijd.boek 2002 pagina 607 bestel nummer 19 21 47-60 en een afdekraampje 19 21 39-60.
het werkt perfect.
en over monteren van het sensortje.
als je achter in een bout M8 een gaatje boort kun je daar de sensor in lijmen met uitlaatkit en deze in een bestaand gat in het blok draaien.