Pagina 1 van 1

carburateur

Geplaatst: vr okt 06, 2006 12:31 am
door Michelke
Hallo,

Mijn 956 cc motor hield er vanmiddag even mee op, waarschijnlijk 'n verstopte sproeier, want na doorstarten met vol gas deed 'ie 't weer. Alleen....
Ik dacht dat d'r 'n normale Zenith 28IF opzit, maar toch zie ik iets wat mijn andere Zenith 28 IF niet heeft. Aan de motor kant, net boven 't spruitstuk loopt nog 'n 'aansluiting' naar de carburateur. Heb nog niet goed gekeken, maar lijkt ook 'n soort vacuum te zijn. Wie kan mij vertellen wat dit is, waar t voor dient.

groet

Geplaatst: vr okt 06, 2006 9:07 am
door jbeekmann
vacuumslang voor de carterontluchting?

Geplaatst: vr okt 06, 2006 10:43 am
door Michelke
nope...dat is 't niet denk ik, die twee slangetjes ken ik wel. ik zal straks 'n foto maken.

Geplaatst: vr okt 06, 2006 6:07 pm
door Michelke
ik heb nog 's goed gekeken (helaas geen foto) en 't lijkt 'n soort van vacuumdoos te zijn. Slangetje loopt van carburateurvoet naar 'n elips-vormige aansluiting bij de vlotterkamer.
Iemand die 't weet?

groet

Geplaatst: ma okt 09, 2006 10:30 am
door Michelke
Is er echt niemand die weet wat dit slangetje doet?

groet

Geplaatst: ma okt 09, 2006 10:55 am
door jbeekmann
Niet zo ongeduldig hoor. Maak die foto maar eens zoals je zei.
Misschien zijn er mensen op dit forum die in het weekend de computer niet hebben aangezet, maar fijn een stukje zijn gaan touren!

Geplaatst: di okt 17, 2006 5:53 pm
door Michelke
Ok,

het heeft even geduurd, maar hier zijn de foto's dan!
Wie weet nu het verlossende antwoord? Wat is 't, wat doet 't?

grtz

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: di okt 17, 2006 6:32 pm
door 4TL
Ik weet het ook niet precies, maar ik weet wel dat er een membraampje achterzit met en kogel-veer klep.
Ik denk dat het een variable luchtschroef is ivb met emissie eisen

zenith 28

Geplaatst: do nov 16, 2006 9:09 pm
door RVIER
michelke,

ik denk dat dat aparte stukje met dat slangetje de acelleratiepomp is.

Bij (ik denk de latere) typen/varianten werd die met een stangetje bedient, hier met het vacuum.
Ik denk dat als je plotseling het gaspedaal intrapt, het vaccum wegvalt en er direct meer brandstof in de keel van de carburateur komt.

Je kunt dit snel testen: slangetje van de carb trekken en afdoppen, anders zuigt hij valse lucht. Nu even scheuren. Als hij nu duidellijk minder smooth optrekt is het inderdaad de accelleratiepomp.
Als er geen verschil is is of het membraan kapot of blijft het een raadsel
succes