Pagina 1 van 1

Vette bougie

Geplaatst: do okt 05, 2006 1:01 pm
door Robo
Ik heb een R4TL met een GTL motor bjr. 1992 ingevoerd uit Frankrijk met een huidige km-stand van 108700km.
Het probleem dat ik heb is dat hij regelmatig op 3 cilinders loopt. telkens weer na een paar honderd km. is de bougie van de 2e cilinder vuil. Na he t schoonmaken van deze bougie, loopt het motortje weer tateloos. De bougies zijn van het merk NKG.
Heeft iemand hiervoor een oplossing of een sugestie?

Geplaatst: do okt 05, 2006 2:55 pm
door Willem de Zwijger
Rotor en verdelerkap recent vernieuwd ?

Geplaatst: do okt 05, 2006 3:29 pm
door Robo
De rotor en verdelerkap zien er nog goed uit, maar ik zal de tip proberen

Geplaatst: do okt 05, 2006 4:12 pm
door jbeekmann
Het lijkt me specifiek een probleem van cilinder #2. Kleppen zou je kunnen controleren op speling en als je kop eraf is op lekkage. Of misschien een scheurtje thv. #2 in een pakking (spruitstukpakking, koppakking)

Geplaatst: do okt 05, 2006 4:32 pm
door Robo
3 weken geleden de kleppen en de ontstekking opnieuw afgesteld. Wat betrefd de pakkingen heb ik nog niet nagekeken.

Geplaatst: vr okt 06, 2006 9:04 am
door jbeekmann
Robo schreef:3 weken geleden de kleppen en de ontstekking opnieuw afgesteld. Wat betrefd de pakkingen heb ik nog niet nagekeken.
Als er een klep lekt dan maakt het stellen natuurlijk niet uit...
Ik heb trouwens geen idee of dat als gevolg een vette bougie kan hebben hoor. Iemand anders die een gok wil wagen?

Geplaatst: za okt 07, 2006 11:54 am
door Willem de Zwijger
Kan natuurlijk ook zijn dat de compressie slecht is, dat zou je kunnen meten. Of de vonk is slecht specifiek op die cilinder, dus vanaf de verdelerkap tm de bougie. Of de verbranding is slecht door slecht mengsel (lekke klep lijkt me goede oorzaak), of anderszins lage druk.