Lekkage -> Roest -> Gat -> Oplossing?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
leonmast

Lekkage -> Roest -> Gat -> Oplossing?

Bericht: # 78946Bericht leonmast »

Er komt aan de bestuurderskant behoorlijk wat water naar binnen. De oorzaak was snel gevonden, er was e.a. met kit dicht gemaakt. Kit weggehaald. Dat resulteerde in dit:
Afbeelding
Afbeelding

Iemand suggestie's hoe dit op te lossen? ik zit te denken om met een dremel alles goed schoon te maken. flink smeren/spuiten met owatrol/tectyl en dan afwerken met glasvezel matjes en polyester.
peter smit

Bericht: # 78949Bericht peter smit »

Hallo

Ik zou als de plek niet al te moeilijk is, het slecht deel eruit slijpen een mooi nieuw plaatje maken en die erin lassen! Dan ben je weer een poosje van de roest af!

Succes ermee

Groeten Peter
Willem de Zwijger

Bericht: # 78960Bericht Willem de Zwijger »

Dat plekje kun je niet echt fijn bij, ik zou inderdaad Owatrollen, en dan met een kit dichtmaken (Sikaflex). Maar je moet wel even kijken of dit alles is, als je vanuit de wielkast kast kijkt, wat zie je dan ? In de auto een lamp aandoen, dan kun je goed zien of er licht door een gaatje komt.
leonmast

Bericht: # 78961Bericht leonmast »

Okay, eventjes de wielkast bekeken, dat lijkt allemaal nog dicht te zitten. het ziet er ogenschijnlijk nog goed uit. Ik ga het zaterdag proberen te fixen(het zit nu getapet met van dat patex grijze plakband).

Ik stel alle reactie's zeer op prijs! Ik wil dit 4'tje nog in lengte van jaren op de weg houden.

Groeten,
Léon.
jbeekmann

Bericht: # 79186Bericht jbeekmann »

zorg wel dat er een opening naar de wielkast blijft. De goot waar de motorkap in sluit watert daar namelijk in af.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
leonmast

Bericht: # 79190Bericht leonmast »

De auto is weer waterdicht :). Gisteren was ook de ultime test met al die hoosbuien.

Het gat is dicht, alleen was dat niet het enigste. Het water kwam ook nog binnen via de rem (remdrukverdeler heet dat ding zeker). had ik al eerder kunnen zien, want er liepen wat bruine streepjes van water sporen. Dat is ook nogal slecht bereikbaar door de koperen slangetjes die eruit komen, dat is nu afgedicht met rubber(spuitbus)

In de kofferbak in de rechteronderhoek bij het rubber stond ook altijd wat water, het rubber is een tijdje terug al vervangen(klep rammelt daardoor wel niet meer), maar dat was niet de oplossing. er zat een mini gaatje boven in het gootje. dat is nu ook schoon en roestvrij gemaakt en dicht.

Op naar het volgende dus, dat is de achterruit verwarming. Er is wel spanning te meten bij het contact punt, maar alle lijntjes missen wel 1 of meerdere stukjes. Heeft iemand daar ondertussen al een adequate oplossing voor? werkt dat electrolijm een beetje. ook voor langere stukken?

Groeten,
Léon.
leonmast

Bericht: # 79191Bericht leonmast »

Oh ja, die opening naar de wielkast was door de vorige eigenaar dicht gemaakt. dit ivm. met het gat in het schutbord (denk ik). Daarom waterde hij ook af langs de remdrukverdeler(?), daar loopt het direkt verder naar buiten. Geen probleem voor de rest denk ik.
GijSsie

Bericht: # 79214Bericht GijSsie »

leonmast schreef:De auto is weer waterdicht :). Gisteren was ook de ultime test met al die hoosbuien.

das mooi

....Het water kwam ook nog binnen via de rem (remdrukverdeler heet dat ding zeker).

Hoofdremcilinder

Op naar het volgende dus, dat is de achterruit verwarming. Er is wel spanning te meten bij het contact punt, maar alle lijntjes missen wel 1 of meerdere stukjes. Heeft iemand daar ondertussen al een adequate oplossing voor? werkt dat electrolijm een beetje. ook voor langere stukken?

Is bij automateriaalzaak spul voor te halen d8 ik. Sommige mensen vinden het goed werken andere niet... zelf geen ervaring.

Groeten,
Léon.
groet,
Gijs
Savane 1993 =D
Plaats reactie