Ik heb dus een R4-tje gekocht, maar heb er geen bal verstand van nu is mijn vraag eigenlijk wat is het verschil tussen een R4 Tl en een R4 GTL?
Ben niet blont hoor
Oh ja nog een vraagje.. Ik vroeg me af of ik een beetje een goede koop heb gedaan. Het is een R4 Tl uit 1985, hij is nu bijna 3 jaar in NL (geimporteerd uit FR), geen roestig onderstel en km 87.000, heeft in de winterstalling gestaan. Inclusief imperial, 4 extra bergingswielen, extra bumper, bekleding, orginele verf extra, nieuwe uitlaat, remmen, wiellagers en apk voor € 1500,-??????
Het voornaamste verschil is de cylinderinhoud: 845cc voor een TL, 1108cc voor een GTL. Verder zijn er nog wat mineure verschillen als tonklatten en zo. En o ja, de GTLlen hebben schijfremmen voor, van een TL weet ik dat niet zeker, ik dacht dat die tot het laatste trommelremmen voor hadden.
Zo te zien heb je zeker niet teveel betaald. De voornaamste bedreiging voor jouw viertje is roest van binnenuit. Tip: laat de chassisbalken aan de binnenkant behandelen. Mijn viertje uit Spanje was ook keihard toen hij hier kwam, en begon toen aan een inhaalslag qua roest. Die heb ik voortijdig beëindigd door bij een goede tectyleur langs te gaan.
ziet er uit als een nette auto, en zo met die imperiaal er op moet het toch een makkie zijn om deze te spotten in deventer.
nou nog een keer je honden uitlaten in de kranenkamp als er verder geen mensen zijn en je kan een pracht foto maken waar geen andere autos bij op staan.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen