hallo
ik heb een renault dtn 40 pk motor men zegt dat het zelfde is als een renault 4 motor ( vandaar datik hier ben beland )
Mijn probleem is als volgt zo dra de motor stationair loopt loopt hij redelijk goed.
Zodra je gas geeft houd hij in en gaat hij in toeren stuiterenen komt hij niet op vol vermogen.
en als hij hoger in toeren komt knalt hij ergens bij de motor.
het volgende is vervangen
bougies
contakt punten
rotor
verdelerkap
en bougie kabels
alle benzine filters zijn schoon
en de onsteking en de kontakt punten zijn afgesteld
wie o wie kan me hier mee helpen want de vakantie staat alweer voor de deur over 2 weken
groeten martin
onregelmatige toerental
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik zou ook denken aan de vervroegingssystemen. Kijk of je vacuumvervroeger lekt (dat ronde potje aan de zijkant van je verdelerhuis). Trek het slangetje dat naar de carb loopt los en zuig eraan. Je moet heb vacuum kunnen zuigen en je ziet nu onder de verdelerkap dat hij de ontsteking verstelt. Als je lucht kan blijven zuigen issie kapot.
Centrifugaal: kan je de rotor tegen de veerkracht van de centrifugaalgewichtjes in een stukje draaien? Hoe voelt/klinkt dat?
Centrifugaal: kan je de rotor tegen de veerkracht van de centrifugaalgewichtjes in een stukje draaien? Hoe voelt/klinkt dat?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
dankje wel
hallo
bedankt voor jullie reaktie maar mijn carburateur heeft geen vacum slang aan mijn motor zit een solex carburateur van messing en een vlotterbak ik ga jullie tips nog proberen
groeten martin
bedankt voor jullie reaktie maar mijn carburateur heeft geen vacum slang aan mijn motor zit een solex carburateur van messing en een vlotterbak ik ga jullie tips nog proberen
groeten martin