onregelmatige toerental

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
botenman

onregelmatige toerental

Bericht: # 77273Bericht botenman »

hallo

ik heb een renault dtn 40 pk motor men zegt dat het zelfde is als een renault 4 motor ( vandaar datik hier ben beland )
Mijn probleem is als volgt zo dra de motor stationair loopt loopt hij redelijk goed.
Zodra je gas geeft houd hij in en gaat hij in toeren stuiterenen komt hij niet op vol vermogen.
en als hij hoger in toeren komt knalt hij ergens bij de motor.

het volgende is vervangen

bougies
contakt punten
rotor
verdelerkap
en bougie kabels
alle benzine filters zijn schoon

en de onsteking en de kontakt punten zijn afgesteld

wie o wie kan me hier mee helpen want de vakantie staat alweer voor de deur over 2 weken

groeten martin
roberto
Contacteer:

Bericht: # 77277Bericht roberto »

Misschien staat de onsteking niet optijd het kan ook de vacuumvervroeger zijn of de vacuum slangen kunnen lekken laat ook de compressiedruk van de cylinders meten bij een groot verschil kan het een verbrande klep zijn of in het ergste geval de zuigers en veren en cylinders
jbeekmann

Bericht: # 77278Bericht jbeekmann »

Ik zou ook denken aan de vervroegingssystemen. Kijk of je vacuumvervroeger lekt (dat ronde potje aan de zijkant van je verdelerhuis). Trek het slangetje dat naar de carb loopt los en zuig eraan. Je moet heb vacuum kunnen zuigen en je ziet nu onder de verdelerkap dat hij de ontsteking verstelt. Als je lucht kan blijven zuigen issie kapot.
Centrifugaal: kan je de rotor tegen de veerkracht van de centrifugaalgewichtjes in een stukje draaien? Hoe voelt/klinkt dat?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 77301Bericht Rodeo-6 »

Geef maar eens gas en trek tegelijk je choke op de halve stand, zou het over moeten zijn.

Als het inderdaad zo is, je mengel schroef wat uit draaien, tot ie zonder de choke hetzelfde doet als met choke half uit.
>> Doe mij maar een DAF <<
botenman

dankje wel

Bericht: # 77307Bericht botenman »

hallo
bedankt voor jullie reaktie maar mijn carburateur heeft geen vacum slang aan mijn motor zit een solex carburateur van messing en een vlotterbak ik ga jullie tips nog proberen

groeten martin
Plaats reactie