Grilletjes

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Nando
Contacteer:

Bericht: # 7634Bericht Nando »

Hoi!,

Voordat ik de boel hier ga slopen ff een vraagje;

Kan ik een chrome grill (eerste type) zonder problemen plaatsen op een laatste type motorklep? Dus gewoon ff de grillen wisselen?

Of moet ik dan ook een oude klep hebben?
Wie heeft hier ervaring mee?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Nando
http://www.nando.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.cybox.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.autokenners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron

Bericht: # 7657Bericht Ron »

Volgens mij gaat dat niet zonder slijpen en lassen. Het tweede type past wel op het derde type, maar het eerste is een andere vorm. Bovendien is zo'n eerste type motorkap ook niet gelijk op de volgende types te zetten. Zitten de scharnieren verkeerd.
Dit is alleen wat ik gehoord heb, ik heb het niet empirisch vernomen.
En dan hoop ik ook nog dat we het over dezelfde types grilletjes hebben. Er zijn er drie geweest? Ja?
Nando
Contacteer:

Bericht: # 7779Bericht Nando »

Inderdaad, ik heb inmiddels ook zoiets gehoord.

Eigenlijk vind ik het 2e type ook wel mooier. Dus nieuwe vraag; wie heeft een 2e type gril voor me?.. :wink:
http://www.nando.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.cybox.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.autokenners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Goof

Bericht: # 7787Bericht Goof »

Ruud Wind? het clubmagazijn?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
JANSSEN

Bericht: # 7798Bericht JANSSEN »

ik heb er nog wel een gril liggen als het een type 2 gril is weet ik niet hoe kan je dat zien?
Bordeaux rode r4 L uit '84
Bordeaux rode R19 Cabriolet '93
2x BMW 325i '87
Chevy Van G30 '89
Ron

Bericht: # 7807Bericht Ron »

Ik heb een tweede type grill voor je. Kost 500 euro. Krijg je wel gelijk gratis een R4L bij uit `83. Of `85, weet ik het, allemaal hetzelfde. Bij mijn weten hebben ze ze in het magazijn nog nieuwe. Vroeger verkochten ze ze niet aan "GTL-bezitters" , maar men denkt daar nu anders over geloof ik.
Goof

Bericht: # 7826Bericht Goof »

Ff voor de duidelijkheid, het tweede type gril zit op de r4tjes van bouwjaren eind 60 tot midden 70. Het is een gril die rond om de koplampen mee loopt en dus niet vierkant zoals die plastic gevallen. En ie is van aluminium voor zover ik weet. Misschien is ie ook verchroomd, maar dat weet ik niet. Persoonlijk vindt ik dit de mooiste gril ooit geleverd op de 4
-------
JANSSEN

Bericht: # 7839Bericht JANSSEN »

ow....ok dan heb ik geen gril voor je sorry maar ja suc6 met je zoektocht :wink:
Bordeaux rode r4 L uit '84
Bordeaux rode R19 Cabriolet '93
2x BMW 325i '87
Chevy Van G30 '89
Ron

Bericht: # 7858Bericht Ron »

Nou, zoals ik zei. Zo'n grill zit op mijn L uit `83. Is er illegaal opgezet. Staat voor geen meter bij de plastic achteruitkijkspiegels. Hij heeft ook nog van die "dichte" velgen waarvan ik er vandaag reeds eentje gestraald heb. Wordt mooi grijs. Of in ieder geval grijs. En zo'n grilletje is van aluminelium. Niet chroom.
Prix : 500 euro of meer. Gratis complete 4 en de groeten d'r bij.
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 7862Bericht Jan-Geert »

hmm zon grilletje lijkt mij ook wel wat , of een zwarte grille van een tl...
Folkert

Bericht: # 7873Bericht Folkert »

Ik heb mijn grijze grill heel flauw gewoon zwart gespoten. De schade van mn koprol zit er nog op: laat ik er lekker op zitten, want dan heeft dat weer een mooi verhaal...
Goof

Bericht: # 7880Bericht Goof »

ja, heb de mijne ook zwart gespoten, want die grijze exemplaren zijn niet mooi te houden, die worden altijd grauw en vuil, maar nou begint hier en daar de lak wat los te laten, dus misschien toch maar eens een nieuwe zwarte kopen voor een paar tientjes.
-------
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 7884Bericht Jan-Geert »

2 voor de prijs van een :smile:
Folkert

Bericht: # 7899Bericht Folkert »

Je zou ook natuurlijk van dat bumperverf kunnen gebruiken. Dat was nou net precies gemaakt om op plastic te blijven plakken. Overigens is een beetje vetvrij maken altijd bijzonder aan te raden voordat je gaat verven.
Goof

Bericht: # 7917Bericht Goof »

het is ook niet de primer die loslaat van het plastic, maar de lak van de primer, maar dat komt achteraf gezien omdat die lak niet bar goed is, zeg maar eerder bar slecht.
Voor mijn bumpers heb ik andere lak gebruikt, van valma, is eigenlijk om velgen zwart te spuiten. Dit is wel goede lak.
-------
Plaats reactie