keerring aandrijfassen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
keerring aandrijfassen
Hallo!
Mijn GTL lekt versnellingsbakolie bij de aandrijfassen, keerringen dus dood.
Hoeveel tijd ben ik kwijt deze te vervangen?
Speciaal gereedschap nodig?
Goede werkwijze?
Groet
Mijn GTL lekt versnellingsbakolie bij de aandrijfassen, keerringen dus dood.
Hoeveel tijd ben ik kwijt deze te vervangen?
Speciaal gereedschap nodig?
Goede werkwijze?
Groet
pas zelf aandrijfassen uitgebouwd. wielophangingen moeten los. Daarvoor fuseepennen losmaken. als je pech hebt willen ze niet meteen. maar daarover is er een andere topic om meer te lezen. en dan moet je de rubbers losmaken. en kan je de aandrijfassen uitnemen. Als ik niets vergeten ben is dat alles. Eerste keer tamelijk wat werk maar zeker wel te doen met wat gezond verstand.
R4 GTL '82 beige
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
R4 F4 '88 combi ex belgische leger
Ik denk dat je al met al een uur of 4 kwijt bent (ongeoefend).
Beide aandrijfassen moeten los. Die keerringen zitten opgesloten met een plaat die met schroefdraad in de bak gedraaid is. Je kunt er precies bij volgens mij.
Het meeste werk is het aftappen en verwijderen van de assen, de keerringen zelf vervangen is zo gepiept.
Beide aandrijfassen moeten los. Die keerringen zitten opgesloten met een plaat die met schroefdraad in de bak gedraaid is. Je kunt er precies bij volgens mij.
Het meeste werk is het aftappen en verwijderen van de assen, de keerringen zelf vervangen is zo gepiept.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Klein tipje: Aandrijfassen zitten heul erg vast in de fusee. Laat iemand op de rem trappen als je de centrale moer los probeert te draaien (met een pijp van anderhalve meter op je gereedschap moet het lukken...). Monteren in omgekeerde volgorde: weer iemand op de rem trappen en met anderhalve meter pijp op je gereedschap aandraaien!
Die moer haal ik altijd gemakkelijk los door het dopje in het midden van de velg te verwijderen. En daar de momentsleutel door te steken.Folkert schreef:Klein tipje: Aandrijfassen zitten heul erg vast in de fusee. Laat iemand op de rem trappen als je de centrale moer los probeert te draaien (met een pijp van anderhalve meter op je gereedschap moet het lukken...). Monteren in omgekeerde volgorde: weer iemand op de rem trappen en met anderhalve meter pijp op je gereedschap aandraaien!
Dus met al z'n wiel gewoon op de grond.
Wel doen voor het losmaken van de div. fusekogels

Sohee..... in het vervolg zal ik ook even wat beter naar de getalletjes kijken, i.p.v. alleen maar te zien of er iets verschilt...
Twee getallen omdraaien en ik was op deze vroege woensdagmorgen al in de war! (geen sterkteberekeningen uitvoeren vandaag lijkt me zo...
)
Twee getallen omdraaien en ik was op deze vroege woensdagmorgen al in de war! (geen sterkteberekeningen uitvoeren vandaag lijkt me zo...

Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
- cees en jantine
dialogys is het renault opzoek programma.Hanz schreef:dialogys? heeft dat iets met Gijssie van doen?
daarin staan zo een beetje alle nog actuele auto van renault met ieder onderdeeltje vermeld...
ik heb het ook maar wil niet echt meer aan de praat...heeft te maken met quicktime en java enzo.
maar is een leuk programma hoor, kan je zelf de onderdeelnummers opzoeken.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht