Verkrijgbaarheid en prijzen onderdelen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
s_k

Verkrijgbaarheid en prijzen onderdelen

Bericht: # 75560Bericht s_k »

Beste mensen,

Mijn vriendin wil op zoek naar een autootje. Niet omdat ze dat nodig heeft, maar omdat het gewoon leuk is.
Nou is haar oog (en het mijne ook, maar da's al zo lang als ik me kan herinneren) gevallen op de Renault 4.
Een probleemauto is het niet echt. Roesten doet hij, maar dat is eigenlijk het geval met elke leuke, oude auto.
Maar toch... Er zal wel eens iets aan komen en dan is natuurlijk de prijs en de verkrijgbaarheid van de ondredelen wel belangrijk.
Dus: Hoe duur zijn de onderdelen van een R4, welke onderdelen zijn dan makkelijk en moeilijk verkrijgbaar?
Alvast dank!

Stijn
-Trelleur-

Bericht: # 75567Bericht -Trelleur- »

Voor de gangbare modellen (jaren '80) zijn onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar en niet duur. Zowel nieuw als gebruikt. Wat dat betreft zijn er weinig auto's die beter scoren.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
marco
Contacteer:

Bericht: # 75609Bericht marco »

voor de latere modellen wordt nog gewoon geproduceerd.
GijSsie

Bericht: # 75610Bericht GijSsie »

niet alles :wink: bijv een binnenscherm, haast niet meer aan te komen :lol:
Savane 1993 =D
hankleinjan.nl

Bericht: # 75644Bericht hankleinjan.nl »

onderdelen van de modeljaren 80 zijn er in overvloed ja.
zie ook www.hankleinjan.nl voor onderdelen.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
kristof

Bericht: # 75654Bericht kristof »

en voor de roest gevoelige onderdelen moet je hier zijn:
www.warny.be
Joossie

Bericht: # 75880Bericht Joossie »

Even inhaken op het topic. Je kunt niet goedkoper rijden dan met een 4tje............Echt waar. Ik heb net mijn ( eigenlijk de blauwe van m’n vriendin) 4tje terug gekregen van de keuring............Na een jaartje tuffen door het brabantse land ( door m’n vriendinnetje ) waren er 3 afkeurpuntjes.......je lacht je dood.........Het ruitenwisserreservoir was niet gevuld, verlichting van het dashboard deed het niet en een dimlichtje werkte niet. Oké ik had ook nog twee bandjes vernieuwd maar dat was meer voor de veiligheid dan dat het een afkeurpuntje zou zijn............

En het is echt geen top r4tje, jaar geleden gekocht voor 400 pleurie en tot nu toe heeft het wagentje me nog geen dag in de steek gelaten. Zelfs een nieuwe autoband is nog goedkoper dan een fietsband en een nieuw spatbordje kost nog minder dan een volle tank benzine waar je dan weer 500 km mee kunt rijden................nu ga ik even te snel......Nee, echt het 4tje heeft m’n hart gestolen en geïnfecteerd.......Ik heb er meteen nog een bijgekocht voor mezelf ( 300 pleurie ), Volvo Amazon aan de kant voor de restauratie en Joossie tuft lekker rond in een wit 4tje. Super.................

Succes met zoeken en je ziet het, hier vindt je alleen maar gekken die ‘t 4tje in hun hart hebben gesloten.

Nog een plusvierpunt : Het forum en al z’n liefhebbers, de club de hele santenkraam.........ik heb nog nooit zo’n actieve liefhebbers meegemaakt. Echt te gek..............
Aankomend 4tjes talent..............Nee ik BEN een 4tjes talent.............voortaan
-Trelleur-

Bericht: # 75961Bericht -Trelleur- »

Kijk, da's nog eens een enthousiast verhaal.(beer)
En het klopt, voor mij is de 4 ook met afstand de goedkoopste en meest probleemloze auto geweest tot nu toe.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
brecht
Contacteer:

Bericht: # 76075Bericht brecht »

Mee eens,

ik durf met een beetje :oops: te bekennen dat het onderhoud aan mijn F6 minimaal is, maar hij blijft maar rijden. Zeker met grijs kenteken en gastank is het onevenaarbaar goedkoop. Lassen moet vroeg of laat aan alle 4-tjes. Zeker aan de bodems. Houdt daar rekening mee. Maar ook daarvoor zijn mensen tevinden die het tegen een redelijk tarief kunnen doen.

Aangezien ze al roestten in de showroom en er ruim 8 miljoen gemaakt zijn waarvan slechts een percentage nu nog rond rijdt zijn onderdelen veel, makkelijk en vrij goedkoop te krijgen tweedehands. Ook nieuw wordt er nog gemaakt.

Dussehh.. wat houdt je nog tegen? :D
Plaats reactie