Fuseekogels van heel oude R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Fuseekogels van heel oude R4
Ik heb de onderste Fuseekogels (Links en Recht) van een R4 uit 1962 nodig. De oude heb ik al verwijderd (afgekeurd bij APK) maar de nieuwe bleken niet te passen. De bovenste lukten wel.
Onder blijkt het model rond 1966 iets te zijn aangepast en nu zitten de gaatjes van de bouten er net een paar mm naast. Wat nu?
Onder blijkt het model rond 1966 iets te zijn aangepast en nu zitten de gaatjes van de bouten er net een paar mm naast. Wat nu?
Re: Fuseekogels van heel oude R4
Gaatjes uitvijlen totdat ze op de goede plek zitten?Bogey schreef:Ik heb de onderste Fuseekogels (Links en Recht) van een R4 uit 1962 nodig. De oude heb ik al verwijderd (afgekeurd bij APK) maar de nieuwe bleken niet te passen. De bovenste lukten wel.
past het zo wie zo niet,ooit op de sleuteldag in Midwoud er een clublid mee geholpen.
Ik dacht dat de kogel qua ronding niet paste in het gat aan de draagarm
Kijk dit ff na.
Gewoon de oude omruilen lijkt mij de beste oplossing
Michiel
Ik dacht dat de kogel qua ronding niet paste in het gat aan de draagarm
Kijk dit ff na.
Gewoon de oude omruilen lijkt mij de beste oplossing
Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Fueekogels
Ik ben inmiddels begonnen met uitvijlen en nieuwe gaten boren, maar nu blijkt dat de bout zo dicht bij het rubber zit, dat ik de moer er niet meer op kan krijgen.
Ik zal dus de gaten in de draagarm moeten "opschuiven".
Hopelijk gaat dat niet ten koste van de sterkte.
Ik zal dus de gaten in de draagarm moeten "opschuiven".
Hopelijk gaat dat niet ten koste van de sterkte.
Club magazijn heeft het naw wel of een goede onderdelenboer moet het kunnen bestellen.
Maar goed ik wist dat het niet ging passen en het past dus ook niet.
Heeft het verder niet zoveel zin om nog meer tips te geven lijkt me.
Nog een dan
Let er wel op dat fusseestuk,das het gietstuk waar je wiel,remmen enalle kogels aanvast zitten,op dezefde stand blijven anders veranderen er wel hele rare dingen
Maar goed ik wist dat het niet ging passen en het past dus ook niet.

Heeft het verder niet zoveel zin om nog meer tips te geven lijkt me.
Nog een dan

Let er wel op dat fusseestuk,das het gietstuk waar je wiel,remmen enalle kogels aanvast zitten,op dezefde stand blijven anders veranderen er wel hele rare dingen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- Boerammetje
- Contacteer:
Fuseekogels
Inmiddels heb ik nieuwe gaten in de draagarm geboord en de nieuwe kogels erop gekregen.
Ze zijn wel een heel klein beetje langer, waardoor ik bang was dat de hele zaak niet meer spoorde.
Omdat ik ook nog de stuurstang los had gehad leek dat ook zo: bij het optrekken "stuiterde" hij (of is het een zij) over de weg en de banden piepten.
Gelukkig bleek dit te verhelpen door een kleine bijstelling van de spoorstangkoppeling. (eerst lezen dat voor een paar graden uitspoor nodig is zou hebben geholpen)
Afgelopen vrijdag APK goed-gekeurd!
Ze zijn wel een heel klein beetje langer, waardoor ik bang was dat de hele zaak niet meer spoorde.
Omdat ik ook nog de stuurstang los had gehad leek dat ook zo: bij het optrekken "stuiterde" hij (of is het een zij) over de weg en de banden piepten.

Gelukkig bleek dit te verhelpen door een kleine bijstelling van de spoorstangkoppeling. (eerst lezen dat voor een paar graden uitspoor nodig is zou hebben geholpen)
Afgelopen vrijdag APK goed-gekeurd!

gefeliciteerd 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;