Ik mijn R4 drie dagen en ga hier een rijdend project van maken. Dus als ik vragen of dingen te melden heb over mijn 4 zet ik het hier dan blijf het forum ook nog schoon.
Hoi Alex,
Gisteren was ik op de sleuteldag in Amsterdam en daar zijn de puntjes van mijn R4 ook even gesteld. Keurig op 0,4 mm en daarna is de contacthoek nog even gemeten. Deze bleek 40 graden te zijn, terwijl ie 57 plus of min 3 hoort te zijn, dit is toen nog even goed gezet. Contacthoek is dus nauwkeuriger dan dat je precies een opening van 0.4 mm hebt. Overigens succes met je nieuwe auto!
mijn vier hangt erg veel over als ik een bocht naar rechts maakt. Nu ben ik op onderzoek gegaan wat blijkt ik heb voor twee verschillende dempers!
links een blauwe met de demping boven en rechts een zwarte hier zit de demping onder.
Nu heb ik bij de auto twee dempers er bij gekregen ze zien en voelen goed (kan ze niet in druken). Maar hoe kan ik zien of ze voor of achter bedoelt zijn, of ze echt nog goed zijn anders moet ik even ander halen.
alexgt schreef:Jamer dat ik dat heb gemist die sleuteldag, dan wist ik ook zeker wat Contacthoek was.
Contacthoek dit is toch de voorontsteking? Anders graag even wat uitleg hoe ik die kan op meten.
Het heeft te maken met de voorontsteking: helemaal exact weet ik het niet. Er was iemand die een meetapparaat had waarmee je het tijdstip van de vonk in de cyclus kon meten. Ehm eigenlijk kan ik je dus niet veel verder helpen...
mijn vier hangt erg veel over als ik een bocht naar rechts maakt. Nu ben ik op onderzoek gegaan wat blijkt ik heb voor twee verschillende dempers!
links een blauwe met de demping boven en rechts een zwarte hier zit de demping onder.
Nu heb ik bij de auto twee dempers er bij gekregen ze zien en voelen goed (kan ze niet in druken). Maar hoe kan ik zien of ze voor of achter bedoelt zijn, of ze echt nog goed zijn anders moet ik even ander halen.
alvast bedankt
alexander
Met een beetje goede wil kan je de schokdemper altijd wel indrukken hoor. Bij de achterdempers gaat dit een stuk makkelijker en deze veren veel minder snel terug dan voordempers (de werking is nl. andersom: bij inveren van het wiel wordt de demper uitgetrokken). Achterdempers zijn ook iets korter geloof ik.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
alexgt schreef:Jamer dat ik dat heb gemist die sleuteldag, dan wist ik ook zeker wat Contacthoek was.
Contacthoek dit is toch de voorontsteking?
anders graag even wat uitleg hoe ik die kan op meten.
Je kunt de contacthoek alleen meten met (geloof het of niet) een contacthoekmeter, en die zit op de stroboscoop (bij mij tenminste). En de contacthoek doet niet mee voor de voorontsteking, enkel voor de kwaliteit van de vonk.
Nou daar ben ik weer na was rommel onder de motorkap, elektriseer ruitensproer gemaakt, oude stroomkabels er uit nieuwe er in nu licht er een nette kabelboom . Dat ziet er nu wel netjes uit onder de kap.
Voor de Contacthoek ben ik maar even naar de garage gegaan om het maar even goed te doen ik rij meer dan 100 km per dag. De auto wilde in de morgen niet op gas starten en op benzine was het ook niet je van het.
Maar dat is nu helemaal de wereld uit, wat was het probleem de ontsteking stond op 80 graden na ontsteking . De garage is er nog dik twee uur mee bezig geweest zat allemaal verf op de punten.
Gelijk eff nieuwe olie en filter en voor 50 E loopt die echt super.
Als er mensen uit Maarsticht zijn die nog een goede garage zoeken kan ik deze iedereen aanraden. Voor nummer en adres moet je maar even pm sturen