deurrubbers laten maken
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
deurrubbers laten maken
Vorig jaar was er al iemand met dit idee, maar ik kan die post niet terug vinden. Vraag: Wie weet er een rubberboer die dit soort klusjes kan klaren.
Het rubbertje wat ik wil laten maken is het deurrubber van de F4 achterdeur.
Het rubbertje wat ik wil laten maken is het deurrubber van de F4 achterdeur.
Die thread staat hier.
De mal die gemaakt moest worden kostte al 1500 gulden, en dan nog 10 gulden de meter. Heeft Reno4er.de deze rubbers niet? Die heeft nl vrij veel, en voor een redelijke prijs, is mijn indruk...
Succes!
De mal die gemaakt moest worden kostte al 1500 gulden, en dan nog 10 gulden de meter. Heeft Reno4er.de deze rubbers niet? Die heeft nl vrij veel, en voor een redelijke prijs, is mijn indruk...
Succes!
Een quatrelle is het wel!
voor ons bedrijf halen we rubbers bij technirub
http://www.technirub.nl/
misschien dat ze daar wat hebben, ik heb zelf
nog nooit uitgezocht of ze iets bruikbaars hebben voor viertjes.
maar misschien moet je daar eens kijken.
http://www.technirub.nl/
misschien dat ze daar wat hebben, ik heb zelf
nog nooit uitgezocht of ze iets bruikbaars hebben voor viertjes.
maar misschien moet je daar eens kijken.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Hoe erg zijn die rubbers er dan aan toe?
Ik heb de mijne van de achterdeur er inmiddels gewoon helemaal afgetrokken.
En eerlijk gezegd mis ik ze niet.
De mat die ik achterin heb liggen sluit de boel wel af en zomers hebben we gewoon wat meer lucht en licht .. dus ook dan vind ik het wel prima zo.
En als ik hier lees wat het zou kosten dan ..pff nee laat maar.
Maar toch.. volgens mij moet er toch ook wel een minder orginele, maar minstens net zo sluitende oplossing te vinden zijn.
Misschien die kit-strips voor de badkamer? gelijk mooi wit.. maar das voor mij dan fijn vooral.

Ik heb de mijne van de achterdeur er inmiddels gewoon helemaal afgetrokken.
En eerlijk gezegd mis ik ze niet.
De mat die ik achterin heb liggen sluit de boel wel af en zomers hebben we gewoon wat meer lucht en licht .. dus ook dan vind ik het wel prima zo.
En als ik hier lees wat het zou kosten dan ..pff nee laat maar.
Maar toch.. volgens mij moet er toch ook wel een minder orginele, maar minstens net zo sluitende oplossing te vinden zijn.
Misschien die kit-strips voor de badkamer? gelijk mooi wit.. maar das voor mij dan fijn vooral.

http://www.nando.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.cybox.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.autokenners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het rubber ziet er uit zoals op elke F4: alsop er een rat op heeft zitten knabbelen. Even voor de duidelijkheid, het is die ene die onder de 'giraffon' door naar beneden loopt. Het gekke is de 2 die aan de deur zitten zijn wel te krijgen (14 euro nog wat bij Renault), maar nummer 3 die onder de 'giraffon' door naar beneden loopt is niet meer te krijgen. Tochtstrip is niet helemaal mijn idee, maar ik zal 't wel in gedachten houden als 'no budget' tussen oplossing.
Overigens is technirub inderdaad een heel goed plan. Die hebben een aardig assortiment. Wellicht hebben ze al iets liggen wat er sterk op lijkt. Als ze niets hebben, kunnen we altijd nog op plan b overgaan. Ik ga dan meteen ook kijken wat ze hebben voor mijn R9.

-
-
En, heb je iets kunnen vinden voor het F4-achterkleprubber? Ik zoek daar namelijk ook een oplossing voor.Wingnut schreef:Het rubber ziet er uit zoals op elke F4: alsop er een rat op heeft zitten knabbelen. Even voor de duidelijkheid, het is die ene die onder de 'giraffon' door naar beneden loopt. Het gekke is de 2 die aan de deur zitten zijn wel te krijgen (14 euro nog wat bij Renault), maar nummer 3 die onder de 'giraffon' door naar beneden loopt is niet meer te krijgen. Tochtstrip is niet helemaal mijn idee, maar ik zal 't wel in gedachten houden als 'no budget' tussen oplossing.Overigens is technirub inderdaad een heel goed plan. Die hebben een aardig assortiment. Wellicht hebben ze al iets liggen wat er sterk op lijkt. Als ze niets hebben, kunnen we altijd nog op plan b overgaan. Ik ga dan meteen ook kijken wat ze hebben voor mijn R9.
Dus als Technirub (of een andere zaak) een passend rubber heeft wil ik het graag weten.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Onderste rubber gewoon zelf maken, ga naar Gamma koop de kleinste ronde verwarmings isolatie (die je om de verwarmings buizen klemt donker grijs van kleur) snij deze midden door gebruik een helft smeer een zijde in met bison tex laten drogen en druk het tegen elkaar met de bankschroef, lijm dit onder de klep het is beter als rubber want het is van kunstof gaat daarom langer mee kosten ongeveer 3 euro.
voor een scherpe bocht een inkeping maken.
geen gerammel lekkage en gepiep meer!
succes!!
voor een scherpe bocht een inkeping maken.
geen gerammel lekkage en gepiep meer!
succes!!
-
OK, maar voor de duidelijkheid: ik bedoel het zachte rubber van de F4 dat op de carrosserie zit rondom de achterklepopening. Dus niet op de klep zelf. Het rubber zit geplakt in een uitsparing. De dwarsdoorsnede heeft een uitstekend "lipje" dat over de rand heen valt.
Bij de meeste F4's is dit rubber slecht, dus misschien heeft iemand een tip?
Bij de meeste F4's is dit rubber slecht, dus misschien heeft iemand een tip?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
ik heb dit alleen op en r4 geprobeerd en het werkte goed met een f is dat waarschijnlijk anders, probeer eens iets te maken van zwarte siliconen kit (bouw) in een vorm spuiten en goed laten drogen ik heb wel eens een rubber hiermee gerepareerd was niet slecht kon het later gewoon gelijk schuren met de rest ????
-
-
Ik heb een Frans bedrijf gevonden dat beweert vervanging te hebben voor het F4-achterkleprubber. Het gaat om een set van 3 rubbers die passend zijn voor achterklep+girafon. De prijs is in elk geval aantrekkelijk: 22 euro. Ik heb een bestelling geplaatst, zal er meer over berichten als het spul binnen is.
- cees en jantine
heeft er iemand een tip voor de gewone deurrubbers.
ik heb tegenwoordig aardige connecties bij diverse pakking/rubber leveranciers en wil wel eens kijken of ze iets bruikbaars kunnen leveren?
Iemand toevallig een foto met daarop de doorsnede van een standaard deurrubber? eventuele maten zijn natuurlijk nog beter.
en een duidelijke foto van een achterklep rubber, GTL
Alvast bedankt,
Cees
ik heb tegenwoordig aardige connecties bij diverse pakking/rubber leveranciers en wil wel eens kijken of ze iets bruikbaars kunnen leveren?
Iemand toevallig een foto met daarop de doorsnede van een standaard deurrubber? eventuele maten zijn natuurlijk nog beter.
en een duidelijke foto van een achterklep rubber, GTL
Alvast bedankt,
Cees
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht