Ik heb tijdje geleden het caroserie doorgezaagt van mijn GTL, en vandaag heb ik de bodemplaat doorgezaagt.
Nou heb ik nog een paar vragen:
- Zijn er mensen die duidelijke foto's en info hebben over de afdichting aan de voorkant?
- Wat is de beste lengte voor de dissel? (ik heb gehoord hoe langer hoe beter, maar ik hoef geen dissel van 3 meter )
- Wat is de beste manier om de dissel aan het chassis vast te maken?
Ja.
ik ga er nog wel een maken van een F6. Daar ga ik een achterklep van een gewone 4 aan de voorkant in maken denk ik. De bodem plaatselijk verstevingen lijkt me wenselijk en dan een driehoeksysteem bedenken met een dikke pijp in het midden dat de dissel gaat worden. Lijkt me simpel. Als het niet goed gaat zie je dat vanzelf in je achteruitkijkspiegeltje...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
GijSsie schreef:Zijn er dan zoweinig mensen met een r4 aanhanger???
Ik denk ook niet dat je heel R4-aanhanger-rijdend Nederland te pakken hebt als je vrijdag om half acht 's avonds een vraag stelt en dan zaterdagochtend om 9 uur een antwoord verwacht...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Kan je mss namen noemen van mensen met zo'n aanhanger, en tel. nummer?
En ja sow what ongeduldige jeugd, moet je eens weten hoe hard wij afgebeuld worden op school.... bovendien word het ons daar aangeleerd dat alles altijd snel moet.... dus nie zeuren paultje... ga maar lkkr in je groene gevaar rijden
Ik heb tijdje geleden het caroserie doorgezaagt van mijn GTL, en vandaag heb ik de bodemplaat doorgezaagt.
Nou heb ik nog een paar vragen:
- Zijn er mensen die duidelijke foto's en info hebben over de afdichting aan de voorkant?
- Wat is de beste lengte voor de dissel? (ik heb gehoord hoe langer hoe beter, maar ik hoef geen dissel van 3 meter )
- Wat is de beste manier om de dissel aan het chassis vast te maken?
ALvast bedankt.
Groeten,
Gijs
Wat ik in het verleden wel gezien heb was een F4 of F6 in 2 gezaagd en dan een plaat staal tegen het gat aan. Hoe de dissel er tegenaan geplakt zat kan ik me niet herinneren, de laatste die ik gezien heb is denk ik 20 jaar geleden in Luxemburg geweest. Misschien moeten er een paar kruisverbanden in bij het gat om wat stevigheid te krijgen.
20 jaar geleden zo'n ding voor het laatst gezien wingnut ...daar gaat ik verandering in brengen .
Ik op internet een plaatje van het chassis gezocht en natuurlijk ook gevonden . Zo wil ik de bodem gaan maken. Het is wel niet helemaal op schaal, maar het geeft toch een redelijk beeld. De dwarsbalk op de foto, is de balk waar de stoelen eerst op stonden het het chassisnummer opstaat. Die heb ik er redelijk heel uit weten te halen en die zet ik vervolgens zoals op de tekening te zien is vast. Ik heb gezien dat er ook nog 2 schroef(bout) gaten in de bodem zitten, van de gordels volgens mij. mischien kan ik daar ook nog iets aan vast maken...
En het gat word opgevuld door een metalen plaat. tussen de 2 deurstijlen worden dan nog ijzerenbuizen gelast om te voorkomen dat dekoets vervormd word.
ik heb alleen ervaring met het maken van een Express aanhanger, enkele jaren geleden hen ik een Express door gehakt en er een aanhanger van gebouwd. dat rijd prima en is verrekte handig. Ik heb alle overtollige zooi eraf gesloopt en er een dissel onder gelast met verstevigingen naar het chassis, staalplaat in de voorkant gelast met verstevigings ribben erachter, en klaar is de aanhanger. Ik heb er echt veel bekijks mee
He Gijs, Ik weet niet of je nog een mooi achteruitkijkruitje in je aanhanger wilt hebben, zo niet, dan kun je van de bovenhoek bij de deurstijl mooi een kruisverband (schuine balken) lassen naar de onderkant van de deurstijl. Wordt het geheel nog stijver van. Of een schuine balk van de bovendeurstijl naar het gordelgat in de vloer.Tis maar een ideetje. Veel succes in ieder geval.