linker voorlamp doet het niet
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Contacteer:
linker voorlamp doet het niet
beste mensen,
ik heb onlangs een R4 gekocht. Nu deed de linkervoorlamp het niet meer. Ik dus een nieuw lampje gekocht, maar nu krijg ik er nog steeds geen licht uit. Het lampje is wel goed.
Wie heeft een idee waar het vandaan kan komen, of hoe ik kan kijken hoe ik dit moet verhelpen?
kan het iets zijn met zekeringen ofzo? rechter voorlamp doet het wel.
ik heb onlangs een R4 gekocht. Nu deed de linkervoorlamp het niet meer. Ik dus een nieuw lampje gekocht, maar nu krijg ik er nog steeds geen licht uit. Het lampje is wel goed.
Wie heeft een idee waar het vandaan kan komen, of hoe ik kan kijken hoe ik dit moet verhelpen?
kan het iets zijn met zekeringen ofzo? rechter voorlamp doet het wel.
Rosa; r4 rood type L bouwjaar 1986
> www.JaapGeerts.nl<
> www.JaapGeerts.nl<
-
- Contacteer:
de contacten van het lampje? of waar het lampje ingaat? dat laatste kan je toch niet schuren?
> www.JaapGeerts.nl<
> www.JaapGeerts.nl<
De massa-draad van de ene koplamp zou wel eens slecht contact kunnen maken met het chassis: geen goede aarde en daardoor gaat er geen stroom lopen. Volg alle draden vanaf de koplamp, pak een fijn schuurpapiertje en overal waar de draad gekoppeld zit (hetzij aan een nieuwe draad, hetzij aan het chassis, eventjes schuren. Als dit niet werkt kan je ook even de draad doormeten, om te kijken of ie niet gebroken is, maar dat lijkt me minder waarschijnlijk. Succes
De lamphouder schuren lijtk me niet: tenzij er roest zit, maar dat kun je zo zien.
De lamphouder schuren lijtk me niet: tenzij er roest zit, maar dat kun je zo zien.
Een quatrelle is het wel!
-
- Contacteer:
mijn knipperlicht en stadlicht doen het prima
> www.JaapGeerts.nl<
> www.JaapGeerts.nl<
-
-
- Contacteer:
mensen,
ik heb het probleem nog niet kunnen vinden. De aarde is goed, omdat het groot licht het wel doet en knipper en stadslicht ook. Nu is dus het probleem:
waarom doet mijn dimlicht het niet. Het lampje is niet kapot, want die heb ik net vervangen.
Moet ik nieuwe draden gaan trekken van ... ? waar naar waar ?
of is er een andere oplossing?
ik heb het probleem nog niet kunnen vinden. De aarde is goed, omdat het groot licht het wel doet en knipper en stadslicht ook. Nu is dus het probleem:
waarom doet mijn dimlicht het niet. Het lampje is niet kapot, want die heb ik net vervangen.
Moet ik nieuwe draden gaan trekken van ... ? waar naar waar ?

> www.JaapGeerts.nl<
> www.JaapGeerts.nl<
Joh, zo'n ding koop je bij iedere automaterielenzaak of volgens mij zelfs bouwmarkt voor minder dan een tientje!Hugo schreef:-jbeekmann schreef:Pak nou die spanningszoeker er even bij...
Dat wij over een uitgebreid instrumentarium beschikken, wil nog niet zeggen dat iedereen dat heeft...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!