Accu leeg, lampjes van accu en temperatuur branden!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Accu leeg, lampjes van accu en temperatuur branden!
Mijn vorig jaar nieuw gekochte accu was laatst ineens helemaal leeg. Laten opladen en nu blijkt dat het acculampje rechtsonder in het dashboard brandt (TL uit 89). Dan denk ik gelijk aan dynamo of koolborstels, maar tot mijn verbazing ging ineens ook het lampje van de temperatuur branden! De motor wordt dus kennelijk te warm. Ik durf er nu geen meter meer mee te rijden en als ik hem naar "mijn mannetje" hier in de buurt breng, da heeft-ie de onderdelen in ieder geval niet.
Heeft iemand een goeie diagnose van wat er aan de hand kan zijn en welke onderdelen ik daar voor nodig heb? Het zou vervolgens helemaal te gek zijn als iemand die onderdelen nog weet te liggen...
Alvast hartelijk dank allemaal voor jullie aandacht!
Heeft iemand een goeie diagnose van wat er aan de hand kan zijn en welke onderdelen ik daar voor nodig heb? Het zou vervolgens helemaal te gek zijn als iemand die onderdelen nog weet te liggen...
Alvast hartelijk dank allemaal voor jullie aandacht!
Keizer Karel
-
Instructieboekje zegt:
-laadstroomlampje aan tijdens rijden: laadcircuit controleren
-temperatuurlampje aan tijdens rijden: vloeistofniveau en riemen controleren.
De verdenking valt op de V-snaar. Het is juist dat je eerst niet verder moet rijden. De V-snaar drijft ook de waterpomp aan voor de noodzakelijke koeling.
-laadstroomlampje aan tijdens rijden: laadcircuit controleren
-temperatuurlampje aan tijdens rijden: vloeistofniveau en riemen controleren.
De verdenking valt op de V-snaar. Het is juist dat je eerst niet verder moet rijden. De V-snaar drijft ook de waterpomp aan voor de noodzakelijke koeling.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
-
-
Hartelijk dank, kenners. Dit klinkt helemaal als muziek, want ik had inderdaad de laatste tijd - soms - last van een slippende V-snaar. lang niet altijd, maar soms als het koud en vochtig was. Gaat wel over, dacht ik toen nog...Willem de Zwijger schreef:Heel scherp trelleur, die riem zit te slap, met een beetje mazzel stel je hem iets strakker en ben je uit de brand.
Keizer Karel
-
Klopt helemaal. Ik dacht dus even langs de garage te gaan om de snaar wat te laten opspannen; bleek dat-ie finaal doormidden gebroken was! Ik schaam me dood, dat ik niet even onder de motorkap heb gekeken, maar als ik dat doe dan zie ik eigenlijk altijd toch alleen maar onbegrijpelijke zaken. Daar kan ik dan interessant naar staan kijken, maar dat lost niets op. Deze aan flarden gescheurde V-snaar kon ik zelfs direct als de schuldige aanwijzen...Hugo schreef:Maar niet vanzelf, je moet er iets aan ( laten ) doen...joostvellinga schreef:...slippende V-snaar...Gaat wel over...
De garage had wonder-boven-wonder de nodige maat op voorraad en een half uurtje later reed ik weer. Wat is dat dan lekker, zonder rode lampjes...
Keizer Karel
Gisteren ging ook mijn acculampje branden.
Dus nog voor ik onder de motorkap kijk typ ik hier even " acculampje" in bij het zoekvenster en krijg dit topic gelijk in beeld.
Ik lees het dus even door en loop naar buiten, maak de motorkap open en pak de inderdaad geheel gebroken v-snaar er zo uit..
Dus -Treleur- thnx!
(zo deed je deze week ook wat voor mij
)
Straks maar eens bij de overburen (automaterialenzaak) kijken of ze er een hebben liggen..
Dus nog voor ik onder de motorkap kijk typ ik hier even " acculampje" in bij het zoekvenster en krijg dit topic gelijk in beeld.
Ik lees het dus even door en loop naar buiten, maak de motorkap open en pak de inderdaad geheel gebroken v-snaar er zo uit..
Dus -Treleur- thnx!
(zo deed je deze week ook wat voor mij

Straks maar eens bij de overburen (automaterialenzaak) kijken of ze er een hebben liggen..
http://www.nando.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.cybox.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.autokenners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-