Pagina 1 van 1
ruitensproeier stuk
Geplaatst: di feb 07, 2006 6:13 pm
door meis
hallo,
ik heb problemen met mijn ruitensproeier,
de voetpomp zoog lucht en daardoor liep het water uit het reservoir via het popje in de auto.
Nu is dat verholpen maar ik krijg nog steeds geen water uit de sproeier terwijl er wel druk word gezet op de slangetjes, het sproeiertje op het raam heb ik doorgeprikt maar dat lijkt het dus ook niet te zijn...
iemand een idee wat er mis kan zijn?
Geplaatst: di feb 07, 2006 6:32 pm
door -Trelleur-
De slang losgeraakt van de sproeier?
Geplaatst: di feb 07, 2006 6:37 pm
door Neeelz
Er is wel druk, dus dat zal het niet zijn.
Haal je slangen los van de ruitensproeier en kijk of er dan vloeistof uitkomt als je aan het pompen gaat. Zo ja, dan zit het dus na die slangetjes en dan moet je sproeier misschien een nachtje in de cola, even alle aanslag verwijderen.
Anders weet ik het nu ook even niet.
Geplaatst: di feb 07, 2006 8:31 pm
door Goof
Is je nieuwe voetpomp hard. Dan bedoel ik zo hard dat je hem niet of bijna niet ingetrapt krijgt? In dat geval is het zaakje verkeerd aangesloten en staat het pompje vol met vloeistof en heeft een zogenaamd vloeistofslot veroorzaakt.
Uit mijn blote hoofd te zeggen zit er ergens een T-stukje in de leiding. Dat zit er niet voor niks. Volgens mij moet daar een klepje in zitten dat de stroom van de vloeistof en vacuum lucht reguleert zodat het systeem ook werkt. Misschien is dat ding kapot en werkt de handel daardoor niet naar behoren.
Geplaatst: ma feb 13, 2006 1:59 pm
door jbeekmann
Het T-stukje heeft idd 2 'klepjes' waardoor de vloeistof maar 1 kant op kan stromen. Van het reservoir kan het alleen maar het T-stuk in en het kan bij de sproeierslang er alleen maar uit. De pompaansluiting heeft geen klepje, dus daar kan het in en uit. Als je pompt dan kan het er dus alleen via de sproeieraansluiting uit en als je je voet er weer afhaalt, kan de vloeistof er alleen via de reservoiraansluiting weer in. Er zit dus geen lucht in het systeem. Er staan pijltjes op het T-stukje hoe de stroming loopt.