hallo,
ik heb problemen met mijn ruitensproeier,
de voetpomp zoog lucht en daardoor liep het water uit het reservoir via het popje in de auto.
Nu is dat verholpen maar ik krijg nog steeds geen water uit de sproeier terwijl er wel druk word gezet op de slangetjes, het sproeiertje op het raam heb ik doorgeprikt maar dat lijkt het dus ook niet te zijn...
iemand een idee wat er mis kan zijn?
ruitensproeier stuk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Er is wel druk, dus dat zal het niet zijn.
Haal je slangen los van de ruitensproeier en kijk of er dan vloeistof uitkomt als je aan het pompen gaat. Zo ja, dan zit het dus na die slangetjes en dan moet je sproeier misschien een nachtje in de cola, even alle aanslag verwijderen.
Anders weet ik het nu ook even niet.
Haal je slangen los van de ruitensproeier en kijk of er dan vloeistof uitkomt als je aan het pompen gaat. Zo ja, dan zit het dus na die slangetjes en dan moet je sproeier misschien een nachtje in de cola, even alle aanslag verwijderen.
Anders weet ik het nu ook even niet.
Een quatrelle is het wel!
Is je nieuwe voetpomp hard. Dan bedoel ik zo hard dat je hem niet of bijna niet ingetrapt krijgt? In dat geval is het zaakje verkeerd aangesloten en staat het pompje vol met vloeistof en heeft een zogenaamd vloeistofslot veroorzaakt.
Uit mijn blote hoofd te zeggen zit er ergens een T-stukje in de leiding. Dat zit er niet voor niks. Volgens mij moet daar een klepje in zitten dat de stroom van de vloeistof en vacuum lucht reguleert zodat het systeem ook werkt. Misschien is dat ding kapot en werkt de handel daardoor niet naar behoren.
Uit mijn blote hoofd te zeggen zit er ergens een T-stukje in de leiding. Dat zit er niet voor niks. Volgens mij moet daar een klepje in zitten dat de stroom van de vloeistof en vacuum lucht reguleert zodat het systeem ook werkt. Misschien is dat ding kapot en werkt de handel daardoor niet naar behoren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Het T-stukje heeft idd 2 'klepjes' waardoor de vloeistof maar 1 kant op kan stromen. Van het reservoir kan het alleen maar het T-stuk in en het kan bij de sproeierslang er alleen maar uit. De pompaansluiting heeft geen klepje, dus daar kan het in en uit. Als je pompt dan kan het er dus alleen via de sproeieraansluiting uit en als je je voet er weer afhaalt, kan de vloeistof er alleen via de reservoiraansluiting weer in. Er zit dus geen lucht in het systeem. Er staan pijltjes op het T-stukje hoe de stroming loopt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!