wat te doen aan mijn remmen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
wat te doen aan mijn remmen?
Hallo hallo
Na een eerste testrit vandaag ben ik nog niet tevreden over de remmen van Pipo. Links voor zat lange tijd vast. Deze is uit elkaar gehaald en gerevieseerd nu heb ik aan twee kanten ontlucht, maar toch trek hij nog erg naar rechts bij het remmen, de remkracht op zich is voldoende maar niet schitterend, ook hoor (en voel) ik een soort "plok" bij wegrijden na krachtig remmen.
vraag 1: wat kan dat zijn?
- montagefout na revisie?
- toch niet goed genoeg ontlucht?
- vette/vieze blokken/schijf?
- ....................
vraag 2: wat ga ik er aan doen?
- nog eens ontluchten?
- remreiniger erover heen? (staat zowiezo op het programma)
-..........................
maandag gaat ie naar de keuring, hoop er iets aan te kunnen verbeteren voor die tijd. Groeten! Brecht
Na een eerste testrit vandaag ben ik nog niet tevreden over de remmen van Pipo. Links voor zat lange tijd vast. Deze is uit elkaar gehaald en gerevieseerd nu heb ik aan twee kanten ontlucht, maar toch trek hij nog erg naar rechts bij het remmen, de remkracht op zich is voldoende maar niet schitterend, ook hoor (en voel) ik een soort "plok" bij wegrijden na krachtig remmen.
vraag 1: wat kan dat zijn?
- montagefout na revisie?
- toch niet goed genoeg ontlucht?
- vette/vieze blokken/schijf?
- ....................
vraag 2: wat ga ik er aan doen?
- nog eens ontluchten?
- remreiniger erover heen? (staat zowiezo op het programma)
-..........................
maandag gaat ie naar de keuring, hoop er iets aan te kunnen verbeteren voor die tijd. Groeten! Brecht
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Gewoonlijk moet je beide kanten hetzelfde vervangen, dus lijkt me dat je de rechter zuiger/rubbers ook moet doen, of goed gangbaar maken.brecht schreef:blokken zijn links en rechts nog de oude.
alleen de zuiger en de rubbers zijn links vervangen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Volgens de Van Dale:
gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend
Die vierd egeld voor schroefdraad en dus niet helemaal voor zuigers in cilinders. Ik zat meer aan de bovenste uitlegte denken. Als iets soepel beweegt/draait lijkt het mij eerder beweegbaar. Maar dat is een nutteloze discussie lijkt me. Daarom vroeg ik ook maar aan Pual wat ie precies bedoelde.
gang·baar (bn.)
1 courant, algemeen gebruikt => gewoon
2 (van geld of geldswaardig papier) geldig als wettig betaalmiddel <=> ongangbaar
3 (van koop- of handelswaren) gewild, in trek
4 [techn.] (van schroeven en instrumenten met schroefdraad) de draad met gemak volgend
Die vierd egeld voor schroefdraad en dus niet helemaal voor zuigers in cilinders. Ik zat meer aan de bovenste uitlegte denken. Als iets soepel beweegt/draait lijkt het mij eerder beweegbaar. Maar dat is een nutteloze discussie lijkt me. Daarom vroeg ik ook maar aan Pual wat ie precies bedoelde.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ik bedoel, heb je gewoon de oude zuiger met rubber eruit gehaald en toen die nieuwe er zo ingezet, of heb je de boel uitgehoond of alleen met een doekje schoongemaakt en met het speciale "blauwvet" weer gemonteerd? Hoe zag de cilinder er aan de binnenkant uit? Mooi glad of gekrast, of van die ouwe tjap erin etc
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
aha!
Die cilinder zag er nog aardig schoon en netjes uit. Die heb ik dus gewoon met een doekje schoongemaakt. De zuiger was echter niet zo mooi meer (het chromen laagje kwam er op sommige plekken al af.) Ik heb er dus een andere, ook gebruikte, maar wel goede zuiger ingezet. Zowel op zowel de zuiger als in de cilinder zijnnieuwe rubbers gezet. Het zogenaamde "blauwvet" heb ik wegens totale onbekendheid daarvan bij mij niet gebruikt. Gewoon ingesmeerd met remvloeistof en rustig erin gedrukt.
Die cilinder zag er nog aardig schoon en netjes uit. Die heb ik dus gewoon met een doekje schoongemaakt. De zuiger was echter niet zo mooi meer (het chromen laagje kwam er op sommige plekken al af.) Ik heb er dus een andere, ook gebruikte, maar wel goede zuiger ingezet. Zowel op zowel de zuiger als in de cilinder zijnnieuwe rubbers gezet. Het zogenaamde "blauwvet" heb ik wegens totale onbekendheid daarvan bij mij niet gebruikt. Gewoon ingesmeerd met remvloeistof en rustig erin gedrukt.