Foto's balken voor en achter

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Neeelz

Foto's balken voor en achter

Bericht: # 68592Bericht Neeelz »

Ik beloof al een tijdje om foto's te laten zien van de edele delen van Natalie, mijn viertje, dat ik nu anderhalve maand in bezit heb. Een dame onder de rok kijken doet men niet, maar ik maak met het oog op een lange levensduur van het lieve wagentje dan toch een uitzondering.

A. Op de foto's zijn de balken onder de motor te zien (naar de bumper), van zowel links als rechts. De linker balk zit echt een gat in, de rechter lijkt te gaan wijken onder de verbindende stang tussen de voorste balken, maar ook op het "schuine stuk".
Kan iemand aangeven hoeveel werk dit is om het goed te repareren (dus niet over twee jaar hetzelfde probleem terug...)

Afbeelding Afbeelding

B. Daarnaast was er een puntje voor wat betreft de rechterachterbalk, ook het binnenscherm heeft een roestbobbeltje, Zie foto:

Afbeelding

C. Aan de andere kant van de rechter balk is niet zo veel te zien, wel wat oppervlakte roest aan de onderkant van de kofferbodem.

Afbeelding

D. De auto heeft bij het rechterachterportier in de achterste onderhoek ook een gat van 7 *2 cm, ik heb begrepen dat dat van binnenuit kan komen, dus daarachter zou ook nog wat roest kunnen zitten.

E. Verder heb ik de auto op de (niet rotte!!!) kriksteun linksachter gezet om eens goed te kijken naar de linker achterbalk, maar toen ik de krik had weggehaald wou ie niet naar beneden, hij bleef dus links achter omhoog staan. Dit was twee weken terug, toen het zo verdraaid koud was buiten, dus wellicht was de olie in de schokbreker dik geworden? Of is het rubber in mijn silent block aan gort? Nadat ik op de rand linksachter (met open deur) was gaan staan springen (heujen zouden ze bij mij thuis zeggen) zakte hij weer naar beneden en stond de auto recht.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

F. Ik wil dat de achterwielophanging weer helemaal in orde komt, de balken voor ook goed, maar ik kan niet lassen.
Is er iemand die mij wil helpen, of die iemand kent die mij kan helpen met het krijgen van een goede reparatie? Zelf heb ik helaas niet de beschikking over een garage,

Een lang bericht, maar ik wil mijn rode geeteeelletje gewoon rijdend houden, en niet alleen even door de apk krijgen, wie helpt?
Een quatrelle is het wel!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 68594Bericht R4F6GTX Automaat »

Open slijpen, rottigheid verwijderen, nieuw materiaal op maat maken en erin lassen. En Owatrollen tegen opnieuw roesten.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 68595Bericht R4F6GTX Automaat »

D. Bij het achterprotier... het stuk van het koestwerk (rood dus) geeft niet, maar als het bovenop rot is wil je niet weten wat er onder zit; De ophanging van je achteras, bij dat driehoekje is dan rot. Daar begint het, gaat naar boven, vreet alles weg wat het tegekomt en gaat uiteindelijk over tot de hoek bij de deur.
Beste oplossing is body effe lichten en het chassis lassen en goed behandelen. Body lichten is minder werk dan je vreest.
Maar zonder het te lichten is het ook mogelijk om te lassen.
Half Feb kan ik misschien tijd vrijmaken voor laswerk. Waar woon je ergens (ongeveer)?
Neeelz

Bericht: # 68600Bericht Neeelz »

Alvast dank voor je reactie.
Mijn profiel is aangepast, ik woon bij Den Haag (1,5 km van Prins Clausplein). En jij (behalve dan "thuis")
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 68603Bericht R4F6GTX Automaat »

Zonnige zuiden, in de buurt van Eindhoven
jbeekmann

Re: Foto's balken voor en achter

Bericht: # 68615Bericht jbeekmann »

Neeelz schreef:...
Verder heb ik de auto op de (niet rotte!!!) kriksteun linksachter gezet om eens goed te kijken naar de linker achterbalk, maar toen ik de krik had weggehaald wou ie niet naar beneden, hij bleef dus links achter omhoog staan. Dit was twee weken terug, toen het zo verdraaid koud was buiten, dus wellicht was de olie in de schokbreker dik geworden? Of is het rubber in mijn silent block aan gort? Nadat ik op de rand linksachter (met open deur) was gaan staan springen (heujen zouden ze bij mij thuis zeggen) zakte hij weer naar beneden en stond de auto recht.
...
Je had je auto op de handrem staan...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 68630Bericht Le Car »

ALs je een paar topics terug kijkt bij "rotte achterbrug" oid.
Staat een handig linkje ook de site van Clementine is een aanrader om eens te kijken hoeveel werk het is

http://www.renault4.co.uk/rosalie_repair.htm
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Neeelz

Re: Foto's balken voor en achter

Bericht: # 68759Bericht Neeelz »

jbeekmann schreef: Je had je auto op de handrem staan...
:oops:
Och, natuurlijk! Soms zijn oplossingen simpeler dan je denkt, en dat is hier waarschijnlijk ook het geval...
Neeelz

Bericht: # 68760Bericht Neeelz »

Le Car, dank voor de links, Tis al met al inderdaad een hoop werk, overigens, je hebt pm!
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 68761Bericht Le Car »

nog niet... :lol:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Plaats reactie