meer zinnige reacties

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

meer zinnige reacties

Bericht: # 67360Bericht Rodeo-6 »

Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde

Stelletje amateurs
>> Doe mij maar een DAF <<
schoapke
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 67372Bericht schoapke »

posten bij het juiste topic blijft best moeilijk he

[wie is hier nou een amateur???]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: meer zinnige reacties

Bericht: # 67373Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-6 schreef:Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde

Stelletje amateurs
Is dat zo? Ook bij een boxer motor en een V-4 en een lijn 4... ??
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67376Bericht brecht »

ik weet niet eens wat een klepeen diagram is...

..amateur :oops: ...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 67377Bericht brecht »

ik weet niet eens wat een kleppen diagram is...

..amateur :oops: ...
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Re: meer zinnige reacties

Bericht: # 67379Bericht jbeekmann »

Rodeo-6 schreef:Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde

Stelletje amateurs
Als er iets als een lul op een trommel slaat dan is dit het wel...

In het kleppendiagram zijn het aantal graden vooropening en nasluiting af te lezen. Bijvoorbeeld: 12º, 48º, 52º, 8º, waarbij de eerste twee getallen betrekking hebben op de inlaatklep en de andere twee op de uitlaatklep. De inlaatklep opent in dit geval 12º vóór het bovenste dode punt (BDP) en sluit 48º na het onderste dode punt (ODP). De inlaattijd (in graden) duurt dus 12º+180º+48º=240º. Op dezelfde manier is de uitlaattijd te berekenen. De uitlaatklep opent 52º voor het onderste dode punt (ODP) en sluit 8º na het bovenste dode punt (BDP). De uitlaattijd duurt: 52º+180º+8º=240º.
Het kleppendiagram bepaald samen met de kleplichtkromme de timing van de kleppen en daarmee ook de klepoverlap (als daar sprake van is).
Iedere motor is anders ontworpen en zal dan ook afhankelijk van de hoeveelheid vermogen, levensduur en meer van dat soort zaken een ander klepdiagram hebben.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Bontinck
Berichten: 1
Lid geworden op: ma dec 05, 2005 3:50 pm
Locatie: België

Bericht: # 67387Bericht Bontinck »

Het kleppen diagram is in geen geval overal gelijk.
De ene Cléon Fonté blok kan een ander kleppen diagram vertonen alsde andere cléon fonté blok! Het hangt hoofdzakelijk af van het type nokkenas dat er gebruikt wordt. De nokkenas bepaalt de timing van de kleppen.
Plaats reactie