meer zinnige reacties
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
meer zinnige reacties
Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde
Stelletje amateurs
Stelletje amateurs
>> Doe mij maar een DAF <<
posten bij het juiste topic blijft best moeilijk he
[wie is hier nou een amateur???]
[wie is hier nou een amateur???]
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: meer zinnige reacties
Is dat zo? Ook bij een boxer motor en een V-4 en een lijn 4... ??Rodeo-6 schreef:Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde
Stelletje amateurs
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: meer zinnige reacties
Als er iets als een lul op een trommel slaat dan is dit het wel...Rodeo-6 schreef:Het kleppen diagram van alle vier-cylinder motoren is hetzelfde
Stelletje amateurs
In het kleppendiagram zijn het aantal graden vooropening en nasluiting af te lezen. Bijvoorbeeld: 12º, 48º, 52º, 8º, waarbij de eerste twee getallen betrekking hebben op de inlaatklep en de andere twee op de uitlaatklep. De inlaatklep opent in dit geval 12º vóór het bovenste dode punt (BDP) en sluit 48º na het onderste dode punt (ODP). De inlaattijd (in graden) duurt dus 12º+180º+48º=240º. Op dezelfde manier is de uitlaattijd te berekenen. De uitlaatklep opent 52º voor het onderste dode punt (ODP) en sluit 8º na het bovenste dode punt (BDP). De uitlaattijd duurt: 52º+180º+8º=240º.
Het kleppendiagram bepaald samen met de kleplichtkromme de timing van de kleppen en daarmee ook de klepoverlap (als daar sprake van is).
Iedere motor is anders ontworpen en zal dan ook afhankelijk van de hoeveelheid vermogen, levensduur en meer van dat soort zaken een ander klepdiagram hebben.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!