Pagina 1 van 2

LPG

Geplaatst: za nov 05, 2005 11:05 am
door Bruutmans
Zeg waar sluit je de electrische afsluiter van de tank aan?

Geplaatst: za nov 05, 2005 11:07 am
door Rodeo-6
Op de accu :lol:

Geplaatst: za nov 05, 2005 11:15 am
door Bruutmans
Kan ie ook op de andere afsluiter die op je verdamper zit?
Als ik em constant op de accu aansluit staat ie dus altijd open of dicht :lol: .
Die moet toch openen en sluiten als er iets gebeurd?! (m.a.w. op contact of zo?)

Geplaatst: za nov 05, 2005 11:22 am
door R4F6GTX Automaat
Gaat via de [benzine/gas] schakelaar die weer via het contact geschakeld is. Niet rechtstreeks op de accu, anders zou je de wagen niet een nacht kunnen laten staan zonder de accu leeg te hebben.

Geplaatst: za nov 05, 2005 1:20 pm
door Bruutmans
Dus kan gewoon vanaf de afsluiter een plus en min dwars door de auto trekken en die bij die schakelaar erop duwen?

Ps: past een 55 liter tank in de lengterichting van de wagen?

Geplaatst: za nov 05, 2005 1:26 pm
door R4F6GTX Automaat
Bedoel je dat je er een tweede tank bij gaat leggen?

Geplaatst: za nov 05, 2005 2:10 pm
door Bruutmans
Nee die kleine weg en op die plek een grotere,das het idee,zie dat niet echt zitten een 2e erbij,vin ik ook een beetje leip naar mijn eigen gevoel.

Geplaatst: za nov 05, 2005 8:10 pm
door Hugo
Bruutmans schreef:... een beetje leip...
Wat reserve en via een eigen afsluiter te openen als je vergeten bent te tanken...

Geplaatst: za nov 05, 2005 9:36 pm
door Bruutmans
Bedoel jij een tank met een "kraan"(eigen afsluiter?) zoals op een heftruck dus.

Geplaatst: zo nov 06, 2005 11:18 am
door Hugo
Of elektrisch, kun je al rijdend van tank wisselen...

Geplaatst: zo nov 06, 2005 12:59 pm
door Bruutmans
Leg eens uit hoe jij dat ziet Hugo.
Dit klinkt wel interesting :D (alleen gaat mijn laadruimte er dan wel aan,hahaha)

Geplaatst: zo nov 06, 2005 2:53 pm
door Hugo
Dat is mijn insteek indeze.

Door met twee tanks te werken, die elk een eigen electrische afsluiter hebben en op een leiding uitkomen, kun je nadat je de grote tank hebt leeg gereden, overschakelen op de kleine om naar een tankstation te rijden.

Dat je laadruimte veel kleiner wordt is voor mij geen nadeel maar voor jouw...

Geplaatst: zo nov 06, 2005 4:45 pm
door Bruutmans
Das i.i.,g een ideetje om es over na te denken.

Geplaatst: zo nov 20, 2005 9:38 am
door Bruutmans
Nog even een vraag.
Ik had dit vorig jaar ook al tegen dewinter en met de winter.

Starten is gewoonlijk sleutel om,4 seconden w8-en,doordraaien en starten,beetje gas geven en hoppaaa,maar de winter is weer begonnen.

Nu moet ik wel vaker 2 tot 3 x starten,ook hoor je em dan zo "plokken" in de verdamper meen ik,net alsof ie het nie trekt of zo.

Is dit gewoon de kou of moet ie meer gas krijgen of zo?(hij staat overigens perfect afgesteld nu)

Geplaatst: za nov 26, 2005 2:14 pm
door Bruutmans
Weet er trouwens iemand of je nog een tank mag hebben waar een kraan op zit?