achteruitrijlicht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Remkault

achteruitrijlicht

Bericht: # 65767Bericht Remkault »

Ik ben mijn R4 GTL '85 APK-klaar aan het maken, maar nou wil m'n achteruitrijlicht niet branden. Kan iemand me vertellen waar de schakelaar hiervoor zit, ik kan dat ding nergens vinden!
Groet, Remkault
Rinootje

Bericht: # 65771Bericht Rinootje »

Aan de versnellingsbak zit de schakelaar aan de linkerzijde ingeschoefd ,als het goed is.
Er zijn echter veel 4-tjes zonder achteruitrijlicht uitgevoerd de schakelaar is dan vervangen door een bout.
Remkault

Bericht: # 65772Bericht Remkault »

Ik heb de auto net uit elkaar gehad en ben aan de versnellingsbak geen schakelaar tegen gekomen. Wat nu? Is een achteruitrijlicht eigenlijk verplicht voor de APK?
Groet, Remkault.
Rik

Bericht: # 65774Bericht Rik »

nee hoor niet verplicht, als je hem eraf haalt is het geen probleem, anders moet ie het wel doen volgens mij
Rinootje

Bericht: # 65775Bericht Rinootje »

Was er eigenlijk uberhaupt een achteruitrij-lamp aanwezig?
Zo niet is de schakelaar er waarschijnlijk ook niet en is op die plaats dus een bout ingedraaid.
Lamp niet aanwezig geen probleem bij apk
Remkault

Bericht: # 65846Bericht Remkault »

Er zit een achteruitrijlamp achter op de auto, compleet met bedrading, dusn ik veronderstel dat hij het wel gedaan heeft. Maar waar dan de schakelaar zit is mij nog steeds een raadsel, in ieder geval niet op de versn. bak. Ik zoek verder, en anders moet ie er maar af.
Groet, Remkault
RenaultVierWiel

Bericht: # 65847Bericht RenaultVierWiel »

Rinootje schreef:Was er eigenlijk uberhaupt een achteruitrij-lamp aanwezig?
Zo niet is de schakelaar er waarschijnlijk ook niet en is op die plaats dus een bout ingedraaid.
Lamp niet aanwezig geen probleem bij apk
In Nederland was een achteruuitrijlicht niet verplicht (dat rijmt ook nog). Daarom werden de Viertjes voor de Nederlandse markt hier ook niet mee uitgerust. Wel lieten een aantal eigenaren bij aanschaf dit als een accessoire opbouwen. Meestal onder de bumper, rechts van het midden. Dit paste dan mooi bij het mistachterlicht, dat links van het midden onder de bumper zit. In Duitsland bijvoorbeeld werd het op een gegeven ogenblik wel verplicht. De Viertjes voor de Duitse markt werden toen voorzien van twee achteruitrijlichten op de achterklep.
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 65850Bericht Hugo »

Is niet verplicht, dus hoeft het niet te doen en er dus niet af.
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Wingnut

Bericht: # 65863Bericht Wingnut »

Ik heb een Belgisch/Luxemburgse F4 en die heeft ook geen achteruitrijlamp. De GTL van mijn zus echter wel, maar die deed het eerst ook niet wegens vuile contactjes in de fitting. Dat heb ik opgelost door met een pen met een bundel glasvezels er in de boel schoon te krabben. Een schuurpapiertje werkt waarschijnlijk ook wel. Voordat je de zooi eraf rost zou ik dat nog even proberen.
jbeekmann

Bericht: # 65883Bericht jbeekmann »

Remkault schreef:Ik heb de auto net uit elkaar gehad en ben aan de versnellingsbak geen schakelaar tegen gekomen. Wat nu? Is een achteruitrijlicht eigenlijk verplicht voor de APK?
Groet, Remkault.
Misschien hebben ze de schakelaar verwijderd (of een ander blok ofzo), maar de bedrading moet je dus nog kunnen zien. Aan de linkerzijde van je bak, middenin. Hij ziet er ongeveer zo uit als je oliedruksensor.
Bij mij heeft iemand ooit een lipje aan de schakelstang gemaakt die een schakelaartje indrukt als ik m in z'n achteruit zet. Moet ook kunnen werken (ik heb er geen lamp meer opzitten)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
schoapke

Bericht: # 65890Bericht schoapke »

volgens mij kan je zo'n schakelaar nog gewoon bij de onderdelenboer halen [zit die ook ni in een 5je?] anders misschien nog in Rijssen of het clubmagazijn
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie