Enige tijd geleden heb ik hier gevraagd om tips over het scheiden van koets en chassis. Kan de oude "topic" niet meer vinden, dus maak nu maar een nieuwe.
De laatste 3 weken was ik weer in mijn huis in ZW-Frankrijk....had eerder al de deuren en spatborden en motorkap van mijn gratis R4 van 1968 eraf gehaald. Nu ben ik verder gegaan met het verwijderen van de stoelen en banken en de binnenschermen voor.
En verder alles losgemaakt wat nodig is voor het lichten van de koets.
Na het losmaken van de 19 bouten van de koets, riep ik mijn vader en beste vriend, die bij me over de vloer waren om te helpen met het tillen van de koets.
Een aantal mensen hier op het forum had me gwaarschuwd, dat de kitlaag behoorlijk vast kan zitten. Dus dan moet je met een föhn en een plamuurmes de kit los-steken. Maar ik probeerde de rechterkant los te tillen en dat schoot gelijk los........dus met drie man aan de koets tillen; kwam los....maar bleef hangen..............
Uiteindelijk bleek dat de ophangbeugel van het reservewiel de bosdoener was ! Dus die losgehaald.....
Koets kwam helemaal los, alleen de stuurstang gaf wat problemen................ Vrij snel stond de koets naast het onderstel.
Victorie !!!!!!!!!!
Vervolgens verder met het kaal maken van het best wel rotte chassis..........
Heb heel wat foto's gemaakt en ben van plan een hoekje in te richten op mijn webzijde over het restaureren van mijn R4. Doe het al dik 20 jaar met 2CV's, dus de R4 is helemaal nieuw voor mij. Een uitdaging dus.
Heel leuk allemaal.
Groeten,
Tom.
koets en chassis scheiden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
koets en chassis scheiden
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug