Hellup!! hoe ga ik beginnen aan mn roode rakker?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Hellup!! hoe ga ik beginnen aan mn roode rakker?
hallo lui,
nou, het is bijna zover, de tweede r4 komt er deze week aan..
kan iemand me misschien een werkplan geven hoe ik van deze twee auto's 1 goede ga maken?
Hoe pak ik het aan?
Waar begin ik mee met sleutelen?
Het gaat om de bodem van de 'donor R4' die wil ik goed conserveren
Het donor chassis heeft 25 geleden een tektyl behandeling gehad, ook in de balken.
Het koetswerk van mijn 'eigen r4' komt op het donor chassis
Wie loodst me er doorheen?
Wie heeft er gereedschap over?! of te koop..
groeten Chris
nou, het is bijna zover, de tweede r4 komt er deze week aan..
kan iemand me misschien een werkplan geven hoe ik van deze twee auto's 1 goede ga maken?
Hoe pak ik het aan?
Waar begin ik mee met sleutelen?
Het gaat om de bodem van de 'donor R4' die wil ik goed conserveren
Het donor chassis heeft 25 geleden een tektyl behandeling gehad, ook in de balken.
Het koetswerk van mijn 'eigen r4' komt op het donor chassis
Wie loodst me er doorheen?
Wie heeft er gereedschap over?! of te koop..
groeten Chris
project : 'TL White Boy 1979' & GTL 'De roode rakker 1980 '
- Hanz
- Contacteer:
Tectyl: 25 minuten geleden? Dagen? Jaren? Voor je aan een operatie die het overzetten van chassis gaat beginnen zou ik zeker een blik op de binnenkant van de balken werpen (bijvoorbeeld bij Van Egmond).
Ik denk dat je eerst wat specifieker moet zijn over wat je nou eigenlijk van plan bent. Welke delen van welke 4 zijn goed dan wel slecht, wil je bijvoorbeeld de motor overzetten of niet, etc. Of wil je gewoon dat er iemand komt kijken om samen te bepalen wat je het beste zou kunnen doen? Hoe oud is je donorauto? In 1982 zijn er wat veranderingen doorgevoerd zoals het naar binnen plaatsen van de scharnieren en het naar het midden verplaatsen van de handrem - niet heel dramatisch maar het zou van invloed kunnen zijn op je plannen. Als je dan weet wat er overgezet moet worden, zijn er zat mensen die je kunnen vertellen hoe dat moet.
Ik denk dat je eerst wat specifieker moet zijn over wat je nou eigenlijk van plan bent. Welke delen van welke 4 zijn goed dan wel slecht, wil je bijvoorbeeld de motor overzetten of niet, etc. Of wil je gewoon dat er iemand komt kijken om samen te bepalen wat je het beste zou kunnen doen? Hoe oud is je donorauto? In 1982 zijn er wat veranderingen doorgevoerd zoals het naar binnen plaatsen van de scharnieren en het naar het midden verplaatsen van de handrem - niet heel dramatisch maar het zou van invloed kunnen zijn op je plannen. Als je dan weet wat er overgezet moet worden, zijn er zat mensen die je kunnen vertellen hoe dat moet.
ahum! 25 jaar geleden een tectyl behandeling gehad..
beekman, ik heb helaas (nog) geen takel, brug is helaas geen optie.Het gebeurt allemaal in de garage van mijn moeder..
de donorauto is uit 1980, mijn eigen r4 is van 1984.
chassis van de donorauto gaat gebruikt worden,
motor van mijn eigen r4
koetswerk en interieur van mijn eigen r4
assen weet ik nog niet, moet ik eerst goed bekijken met deskundig iemand..
verder nog info nodig?? Dan hoor ikhet wel. Alvast bedankt iedereen.
beekman, ik heb helaas (nog) geen takel, brug is helaas geen optie.Het gebeurt allemaal in de garage van mijn moeder..
de donorauto is uit 1980, mijn eigen r4 is van 1984.
chassis van de donorauto gaat gebruikt worden,
motor van mijn eigen r4
koetswerk en interieur van mijn eigen r4
assen weet ik nog niet, moet ik eerst goed bekijken met deskundig iemand..
verder nog info nodig?? Dan hoor ikhet wel. Alvast bedankt iedereen.
Hoeveel tijd heb je eigenlijk? Een paar uurtjes in de maand, of kan je er elke dag aan klussen? Heb je een idee over wanneer hij moet rijden?
Een takel is zeker handig. Als er in de garage een paar mooie balken hangen gooi je daar gewoon een kettingtakel overheen ofzo. Handig voor het demonteren van je motor en complete koets.
De koets zit vast met boutjes en met kit. Hier is al eens een topic over geschreven, doe maar een search.
Een takel is zeker handig. Als er in de garage een paar mooie balken hangen gooi je daar gewoon een kettingtakel overheen ofzo. Handig voor het demonteren van je motor en complete koets.
De koets zit vast met boutjes en met kit. Hier is al eens een topic over geschreven, doe maar een search.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
nou, het streven is 1 februari
dat van die balken is een HEEEL goed plan, die zijn er wel, zal ik alleen gaten in moeten boren, aangezien ik er niet bovenlangs kan.
gebruik je daar gewoon kettingen voor?
wil er zeker 2 a 3 dagen per week aan werken.
Hugo zou me iedergeval ook een dag of twee helpen.
dat van die balken is een HEEEL goed plan, die zijn er wel, zal ik alleen gaten in moeten boren, aangezien ik er niet bovenlangs kan.
gebruik je daar gewoon kettingen voor?
wil er zeker 2 a 3 dagen per week aan werken.
Hugo zou me iedergeval ook een dag of twee helpen.
Bijvoorbeeld hier te koop: http://www.aanbodpagina.nl/bouwmateriaa ... _1_ton.asp#
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
- Hanz
- Contacteer:
dus geen tectylbehandeling gehad... Dan herhaal ik nog eens mijn advies: probeer IN de balken te kijken. Roest komt van binnen! De meeste viertjes die ter overname aangeboden worden zijn (ahem) KEIHARD van onderen, maar de meeste viertjes die in bezit zijn, zijn vreemd genoeg KEIKROKANT van onderen.christov schreef:ahum! 25 jaar geleden een tectyl behandeling gehad..
En ook nogmaals: in 1980 zat volgens mij de handrem nog niet in het midden en/of op de achterwielen (er zijn tussenvarianten zoals handrem linksvoor en rechtsvoor), terwijl jouw 84er dat zeker wel heeft.
- Hanz
- Contacteer:
Pfff, pin me er niet op vast maar nieuwe viertjes (in ieder geval de 1100) hebben voor schijven ipv trommels, weet niet hoe dat vast zit maar volgens mij is er pas nog een topic over geweest. Niet iets wat je in een uurtje doet lijkt me. Schijven remmen wel riant beter dan trommels. Als je donorchassis de rem voor heeft, dan kan je gewoon de kabel voor losmaken (heeft geen invloed op de voetremwerking) en vervangen door 1 die naar achter loopt, maar de trommels achter zullen wel verschillen al naar gelang ze wel of niet voor handrem geschikt zijn.christov schreef:iis dat ingewikkeld Hanz, die handrem..?
Achter hebben ze allemaal trommels, maar er bestaan ook verschillende maten trommels, ik heb geen idee wanneer dat veranderd is en of dat voor dan wel achter geldt. Op h-base vind ik dat er voor 8/82 een andere trommelmaat achter geldt... dat zal dan wel het jaar zijn dat de handrem naar achter ging.
Als je het precies wilt weten, vraag het aan encyclopedia als R4F6GTXAutomaat (maar ik weet niet of ze in Alaska internet hebben), Rodeo6, R5LeCar of JBeekmann, ik weet van veel klokken maar weinig klepels.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Dus van 2, 1 maken
Dat is niet zo moeilijk hoor
Het is wel heel veel (sloop) werk
Wat is handig ?
Er voor zorgen dat je straks iets hebt staan waar je de boel op kan opbouwen.
Dus eerst die donor slopen, NIKS weggooien, ALLES bewaren.
Enne de draadbundel dus niet gaan door knippen of zo.
Met heel veel wd40 en standaard gereedschap is een 4 te strippen.
En houderschap-belastingtechnies, is die '80-er erg interessant.
Verder kom je maar met je vragen, we loodsen je er wel doorheen.
De R4 is eigenlijk niks meer dan een heleboel schroefjes die dingetjes aan elkaar vasthouden, met af en toe wat $$#@@$ kit.

Dat is niet zo moeilijk hoor

Het is wel heel veel (sloop) werk

Wat is handig ?

Er voor zorgen dat je straks iets hebt staan waar je de boel op kan opbouwen.
Dus eerst die donor slopen, NIKS weggooien, ALLES bewaren.
Enne de draadbundel dus niet gaan door knippen of zo.

Met heel veel wd40 en standaard gereedschap is een 4 te strippen.
En houderschap-belastingtechnies, is die '80-er erg interessant.
Verder kom je maar met je vragen, we loodsen je er wel doorheen.
De R4 is eigenlijk niks meer dan een heleboel schroefjes die dingetjes aan elkaar vasthouden, met af en toe wat $$#@@$ kit.
>> Doe mij maar een DAF <<