Piston ringen?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Piston ringen?
Beste Renault4'ers,
Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een renault 4. De body is in heel goede staat (ik zit in Portugal, en van regen hebben we best wel lang niks van gehoord!) maar de motor heeft een probleem. Een van de spark plugs (sorry, mijn nederlands is een beetje achteruit gegaan! Bougies?) wordt helemaal onder de olie als je hem eruit draait en de motor gebruikt veel olie. Je moet de bougies elke 2 maanden vervangen en nieuwe olie erin gooien heel vaak. Ik denk dat het om een kapote piston ring, wat me redelijk simpel lijkt te vervangen. Heeft iemand dit ooit gedaan, en zo ja, wat voor materialen heb ik nodig (en wat zijn de kosten hiervoor)? Ik ben geen leek waar het om technische werk gaat op autos (ex 2CV6 en kever eigenaar!) maar is het te doen zonder Renault gereedschappen?
Binnenkort ben ik de trotse eigenaar van een renault 4. De body is in heel goede staat (ik zit in Portugal, en van regen hebben we best wel lang niks van gehoord!) maar de motor heeft een probleem. Een van de spark plugs (sorry, mijn nederlands is een beetje achteruit gegaan! Bougies?) wordt helemaal onder de olie als je hem eruit draait en de motor gebruikt veel olie. Je moet de bougies elke 2 maanden vervangen en nieuwe olie erin gooien heel vaak. Ik denk dat het om een kapote piston ring, wat me redelijk simpel lijkt te vervangen. Heeft iemand dit ooit gedaan, en zo ja, wat voor materialen heb ik nodig (en wat zijn de kosten hiervoor)? Ik ben geen leek waar het om technische werk gaat op autos (ex 2CV6 en kever eigenaar!) maar is het te doen zonder Renault gereedschappen?
Als je het bij een 2CV en een kever kan dan kan je het ook bij een 4tje. Het wordt er makkelijker op aangezien de cilinders goed bereikbaar en naast elkaar zitten en een klein beetje moeilijker aangezien er koelwater door het blok loopt.